קיילי מקיואן וצ'ין הייאנג הוכתרו כשחייני השנה בעולם ל-2023

שחיינית הגב האוסטרלית ושחיין החזה הסיני הוכתרו על ידי ההתאחדות העולמית בטקס יוקרתי בבודפשט. האמריקאים ללא אף מועמדות. וגם: רשימת סכומי הזכייה בסבב גביע העולם נחשפת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צ'ין הייאנג וקיילי מקיואן | צילום: World Aquatics

התאחדות השחייה העולמית ערכה אמש (שני) את טקס סיום העונה שלה בבודפשט, יממה לאחר סיום סבב גביע העולם בעיר ההונגרית. רגע השיא של הערב היה הכרזתם של שחיין ושחיינית השנה ל-2023, ומי שקטפו את התואר היו קיילי מקיואן האוסטרלית וצ'ין הייאנג הסיני.

לכתבות נוספות בנושא:
איזה סגנון ינצח? צפו ב"משחה הזהב" בין כל ארבעת סגנונות השחייה
מלכת הגב: שיא עולם שני תוך 24 שעות לקיילי מקיואן
באילו חופים מותר לשחות, ומה עושים בהישמע אזעקה בזמן השחייה?

מקיואן בת ה-22 שברה בסוף השבוע האחרון שני שיאי עולם, במשחים ל-50 גב ול-100 גב, והפכה לאישה הראשונה (והשנייה בכלל אחרי לני קרייזלברג) שמחזיקה בו זמנית בכל שיאי העולם במשחי הגב בבריכה ארוכה. כמו כן, הוכתרה ביום ראשון כאלופת סבב גביע העולם. עוד קודם, האוסטרלית הפכה גם לראשונה שזוכה בשלוש מדליות זהב בכל משחי הגב באותה אליפות עולם, כשעשתה זאת בקיץ בפוקואוקה. אליהן הוסיפה שתי מדליות כסף במשחי השליחים.

קיילי מקיואן | צילום: World Aquatics

שתי השחייניות הנוספות שהגיעו למועמדות הסופית יחד עם מקיואן, הן חברתה לנבחרת, שיאנית העולם הטרייה ב-200 חופשי מולי אוקלהאן, וכן שרה שוסטרום השוודית הבלתי נגמרת, שהוכתרה כאלופת העולם בפעם החמישית ברציפות ב-50 פרפר, והוסיפה גם ניצחון ושיא עולם ב-50 חופשי.

אצל הגברים הבחירה בצ'ין הייתה מתבקשת, לאחר שהשלים טריפל היסטורי משלו באליפות העולם האחרונה במשחי החזה, ואף שבר את שיא העולם ב-200 חזה עם 2:05:48 דקות. לאחר האליפות ביפן המשיך מיד לאוניברסיאדה בסין, שם השלים סוויפ נוסף במשחה החזה וכן זכה בחמש מדליות זהב במשחקי אסיה, שנערכה גם היא במולדתו. צ'ין זכה גם בתואר המקביל למקיואן כאלוף סבב גביע העולם.

מי שהיה המועמד המוביל בצוותא עם צ'ין היה הצרפתי לאון מרשאן, ששבר בקיץ האחרון את שיא העולם האלמותי של מייקל פלפס ב-400 מעורב אישי, והוסיף ניצחונות גם ב-200 מעורב אישי וב-200 פרפר, יחד עם שלל ניצחונות ושיאים בליגת המכללות בארה"ב. השלישי שהגיע לרשימה הסופית היה אחמד חפנאווי הטוניסאי, אלוף העולם ב-800 וב-1,500 חופשי, שעלה לכותרות לאחרונה דווקא בהקשר שלילי, כמי ששיתף תכנים נגד ישראל על רקע המלחמה בעזה וזכה לגינוי ומכתב רשמי מצד איגוד השחייה בישראל.

אחד הדברים המעניינים הוא שלארה"ב, מעצמת השחייה הגדולה ביותר בהיסטוריה, לא הייתה השנה אף מועמדות לתואר שחיין ושחיינית השנה בעולם, לא אצל הגברים ולא אצל הנשים. זאת זכר לאליפות העולם הפושרת שחוו, בה אוסטרליה עקפה אותם בטבלת דירוג המדליות עם 13 מדליות זהב, לעומת 7 של האמריקאים, בעוד הסינים זכו בחמש.

אגב, זו הפעם הראשונה מאז התאחדות השחייה העולמית החלה להעניק את הפרס ב-2010 שזוכה בו שחיין סיני, לאחר שאשתקד הייתה זו הפעם הראשונה שזכה שחיין רומני, דויד פופוביץ'. אצל הנשים זו הפעם השנייה זוכה שחיינית אוסטרלית, אחרי שאמה מקיאון עשתה זאת ב-2021. אשתקד זכתה קייטי לדקי. יש לציין שלא מדובר בפרס "שחיין ושחיינית השנה בעולם" שמוענק מאז שנות ה-60 בסוף כל שנה אזרחית על ידי מגזין השחייה Swimming World.

סכומי הזכיות מהסבב נחשפים
בתוך כך, פרסמה התאחדות השחייה העולמית את סך הזכיות של השחייניות והשחיינים מסבב גביע העולם האחרון, כשסך הפרסים עומד על 1.41 מיליון דולר. שני הזוכים בסבב כמובן עומדים בראש רשימת הפרסים, כאשר מקיואן גרפה 186 אלף דולרים – 100 אלף על הזכייה בסבב, 30 אלף על שלושה "כתרים משולשים" – זכיות באותם משחים בכל התחרויות בסבב, 20 אלף בונוס על שבירת שיאי עולם ו-36 אלף על הניצחונות בכל אחת מהתחרויות.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by World Aquatics (@world_aquatics)

במקום השני מבין הנשים בסך הפרסים ניצבת שיבון הוהי מהונג קונג עם 116 אלף דולר, ז'אנג יופיי הסינית במקום השלישי בסך הפרסים עם 72 אלף דולר, ואחריה שרה שוסטרום עם 59 אלף דולר ואריקה פיירוות'ר הניו זילנדית עם 40 אלף דולר.

אצל הגברים צ'ין הייאנג הרוויח 166 אלף דולר על הישגיו וניצב במקום הראשון, תומאס צ'קון האיטלקי במקום השני עם 116 אלף דולר, מאט סייטס הדרום אפריקני עם 75 אלף דולר במקום השלישי, ואחריו מייקל אנדרו האמריקאי עם 43 אלף דולר ודאנאס ראפשיס הליטאי עם 33 אלף.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג