שיא עולם נדיר לעמנואל וואניוני במרוץ מיוחד של אדידס בגרמניה

הקנייתי בן ה-19 שבר את שיא העולם בריצת מייל בכביש עם 3:54.56 דקות במסגרת האירוע המיוחד, נגטיץ' כמעט ושברה את שיא העולם ב-10 ק"מ. וגם: אדוה כהן מפגינה יציבות בליגת היהלום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עמנואל וואניוני | צילום: adidas

לא תמיד כשמכריזים על תחרות שהיא "לשבירת שיאים" אכן נשברים בה שיאים, אולם אמש (שבת) באירוע המיוחד של אדידס בגרמניה adizero Road to Records, הגיע שיא עולם שהפך את שם התחרות לאמיתי. מי שעשה זאת היה עמנואל וואניוני, ששבר את שיא העולם בריצת מייל בכביש, כאשר קבע 3:54.56 דקות.

לכתבות נוספות בנושא:
חגיגה של ריצה: טל אבידן וציפורה דנינו ניצחו במרוץ חדרה 2024
טדסה גטהון וכרואן חלבי אלופי ישראל בריצה ל-5,000 מטר
אחרי 32 שנה: השיא העתיק ששברה האתלטית שני זכאי

הרץ הקנייתי בן ה-19, מדליסט הכסף באליפות העולם ב-800 מטר, שיפר את שיא העולם הקודם שעמד על 3:56.13 ונקבע על ידי הובס קסלר האמריקאי באליפות העולם בריצות כביש בריגה אשתקד, למרות שהחל לחגוג עוד לפני שחצה את קו הסיום. קסלר סיים שני בתחרות, ורדף אחרי וואניוני עד קו הסיום עם 3:56.18, בעוד ריאן מפאלה מדרום אפריקה היה שלישי עם 3:56.45.

"אני מרגיש כל כך שמח על היום. זה לא קל, אבל ניסיתי לדחוף את עצמי", אמר וואניוני, שזכה בתואר הכוכב העולה של איגוד האתלטיקה העולמי לגברים לשנת 2023: "המאמן שלי אמר לי שזה אפשרי לשבור את שיא העולם".

ביום עמוס של מרוצים בהרצוגנאורך, נערך גם מקצה נדיר של 800 מ' כביש בו ניצח ב-1:44:30 הקנדי מרקו ארופ, האיש שגבר על וואניוני באליפות העולם בבודפשט בשנה שעברה. נלי צ'צ'ירצ'יר מקניה ניצחה במרוץ המייל של הנשים עם 4:30.93.

אגנס נגטיץ' הקנייתית כמעט והוסיפה את שיא העולם לנשים בלבד לשיא העולם ב-10 ק"מ שקבעה במרוץ מעורב בוולנסיה בינואר (28:46 דקות). הפעם הרצה בת ה-23  קבעה 30:03 וחסרו לה רק שתי שניות לשיא העולם לנשים בלבד שנקבע על ידי אגנס טירופ המנוחה בשנת 2021. אגב, בתחרות בשבת, הספורטאים לבשו ביגוד מיוחד במהדורה מוגבלת לזכרה של טירופ.

עוד אתמול, נערכה תחרות ליגת היהלום בשנגחאי, וישראלית אחת לקחה בה חלק, אדוה כהן, שהפגינה יציבות שבוע שני ברציפות וקבעה 9:36.83 דקות ב-3,000 מכשולים. אדוה, שרודפת אחרי הכרטיס האולימפי, סיפרה: "אני שמחה שבשתי התחרויות הראשונות של העונה בדיאמונד ליג שמרתי על עקביות. זו הייתה חוויה מיוחדת ולמדתי המון. אני עם הפנים קדימה לחדד ולעבוד קשה כדי להמשיך ולהשתפר לקראת התחרויות הבאות. זוהי רק ההתחלה!"



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג