הכל על הכתפיים שלכם? כך נמנע את הכאבים בכתף בכמה תרגילים פשוטים

הכתפיים כואבות? התחושה שהכל רובץ על הכתפיים שלנו וצריך להרפות ולשחרר? עדי שיף עם תרגול ביתי קצר לשחרור הכתפיים והמתח שמצטבר בהן כדי לשפר לכם את איכות החיים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עדי שיף באימון כתפיים | צילום: צלמי שוונג

התנועה חשובה לגוף, באופן כללי, ובעיקר בתקופות בהן המתח והלחץ גדולים. אין ספק שהתקופה הזאת לגמרי מספקת, לצערנו, מתח ולחץ קיצוניים שמעבר להשפעתם על הנפש, הם משפיעים על הגוף כולו ועל בריאותו הכללית.

לכתבות נוספות בנושא:
קלה ויעילה: יתרונות האימון עם גומיית התנגדות ואיך תפיקו ממנה את המיטב
איך לשפר את התנועה ע"י כוח המחשבה? התרגיל שישאיר אתכם מופתעים
לא לשכוח למתוח: על חשיבות המתיחות ושילובן הנכון באימון

אזור הכתפיים הוא אזור שסופג לא מעט עומס ונפגע כתוצאה ממתח. מפרק הכתף, למעשה, מורכב מעצם השכם, עצם הזרוע, עצם הבריח ועצם החזה. למעשה, מדובר במפרק הנייד ביותר בגוף, ובזכות הניידות הזאת אנו יכולים להגיע, בעצם, לכל חלק בגוף שנרצה. אך יתרונו של מפרק הכתף הוא גם חיסרונו, שכן מדובר במפרק הכי פחות יציב מבין מפרקי הגוף, וכתוצאה מכך, נוצרות לא מעט בעיות וכאבים באזור ואפילו כאלה שלא תמיד ניתן לפתור.

אחת מהתלונות הנפוצות, שאף הופכת לנפוצה יותר בשנים האחרונות קשורה לכאב בכתפיים. כאבי כתפיים שנגרמים לעיתים מסיבה שכיחה, יכולים להידרדר במהירות ואף להוביל להגבלה משמעותית בתפקוד שמלווה בכאב.

מתח, לחץ וחרדה באים לידי ביטוי פעמים רבות קודם כל באזור הכתפיים. כדאי לקחת בחשבון שמתח מצטבר, לכן חשוב לשחרר אותו ולהרפות את הכתפיים כמה פעמים ביום במידה ואתם מרגישים עומס רב באזור. לא מדובר בפעולה מסורבלת או כזאת שלוקחת זמן, מדובר בשחרור של דקות ספורות בלבד, כפי שתרגישו ותראו בסרטון שמצורף כאן. ביצוע תנועות השחרור יעשה לכם ממש טוב.

מכירים את המשפט "הכל על הכתפיים שלי"? לא בכדי דווקא הכתפיים הן "הכוכבות" במשפט הזה. המשפט מתאר במדוייק את הסיטואציה, כי את ההתמודדויות המאתגרות יותר של החיים אנחנו מיד מרגישים על הכתפיים, כאילו כל כובד הקשיים נשען על הכתפיים ואנו סוחבים אותו איתנו.

כאבי כתפיים. נפוץ יותר מהצפוי | צילום: Shutterstock

גם הנשימה שלנו מושפעת ממתח ולחץ. כשאנו מתוחים, הנשימה שלנו קצרה יותר, הגוף מכווץ יותר ובזמן הנשימה אנו עלולים, בלי להרגיש, "לנעול" את הכתפיים אגב קירוב הכתפיים לכיוון האוזניים. גם הפעולה הזאת יכולה לגרום לכאב בכתפיים. אז אם נהיה מודעים לתופעה, נוכל לתפוס אותה על חם ברגע אמת ומיד להרפות את הכתפיים.

גם אורח החיים היושבני שיותר בא לידי ביטוי כיום לא תורם והכתפיים, למעשה, כמעט ללא תנועה במהלך שעות העבודה וזה לא טוב. בזמן ישיבה ממושכת מול מחשב, יש נטיה לשבת כשהכתפיים שמוטות וכל הגוף רפוי ולא מוחזק כפי שצריך להיות. גם הישיבה הגרועה הזאת יכולה לגרום לכאבים בכתפיים ובזוקפים, שהם השרירים שנמצאים לאורך עמוד השדרה, אותם שרירים שאחראים ליציבה וליציבות שלנו.

גם כשאתם עומדים, ודאו שאתם עומדים נכון, משמע, עומדים בצורה זקופה, הגוף אסוף ולא רפוי או נראה בצורת סימן שאלה. עמידה לא נכונה ולא יציבה יכולה לגרום לכאבים בכתפיים, כי יציבה לא נכונה יכולה לגרום לחוסר איזון בשרירים והפעלת עומס על שרירים מסויימים על חשבון שרירים אחרים. תקנו את העמידה והישיבה שלכם כדי שהכתפיים יפסיקו לכאוב ויתפקדו כפי שצריך. מודעות לעמידה וישיבה זקופה היא התחלה מצויינת. כאמור, ברגע שיש לנו את המודעות, נוכל להתיישר בכל פעם שנרגיש כפופים.

קבלו כאן למעלה סרטון ובו 4 תרגילים פשוטים, בישיבה שיעזרו לכתפיים שלכם לנוע ולהיות חיוניות יותר. בגלל שהסרטון כל כך קצר, תוכלו לקיימו ככל שתרצו ואפילו כמה פעמים ביום ובוודאי שמומלץ לקיימו כשאתם חשים כאב בכתפיים. בהצלחה!

 


 

למידע נוסף, תכניות אימונים ואימונים מקוונים חינם כנסו לאתר של עדי שיף

 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג