איך לשפר את התנועה ע"י כוח המחשבה? התרגיל שישאיר אתכם מופתעים

כפי שבלוטות הרוק מתחילות לעבוד כשנחשוב על אוכל, כך ניתן לשפר את היכולות הגופניות באמצעות הדמיון והמחשבה בלבד. עדי שיף מסבירה איך זה עובד ומזמינה אתכם לנסות ולהיווכח בעצמכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עדי שיף מדגימה | צילום: רועי שלם

מחקרים מדעיים מצאו שהמוח לא יודע להבדיל בין מציאות לדמיון, ולכן מושפע גם ממחשבות או דברים שאנו מדמיינים, מה שאומר שלמעשה, אפשר "לעבוד" על המוח ולגרום לו להאמין שדברים קורים, אפילו שבמציאות הם לא קורים. אפשר כמובן להשתמש במידע הזה לטוב ולרע, תלוי מה אנחנו בוחרים לדמיין ובאיזו דרך אנחנו עושים זאת. ובהקשר של עולם הספורט – דמיינו תנועות, דמיינו שאתם זזים ונעים כדי לשפר את הביצועים הגופניים שלכם.
אז מה, בעצם, קורה במוח כאשר אנחנו מדמיינים?

לכתבות נוספות בנושא:
לא לשכוח למתוח: על חשיבות המתיחות ושילובן הנכון באימון
שמרו על יציבות: החשיבות של שילוב תרגילי שיווי משקל באימון שלכם
כשהפלאנק הוא רק ההתחלה: 3 תרגילי פלאנק דינמי שישפרו לכם כל אימון

לפני ההסבר, אתם מוזמנים להתנסות בתרגיל המיוחד והלא שגרתי שבסרטון ולהפתיע את עצמכם. בצעו את ההוראות בדיוק כפי שהן והתמסרו להנחיות. המטרה – בעזרת הדמיון בלבד תוכלו להשתפר ולהגדיל את טווח התנועה שלכם. התרגיל הנהדר הזה מגיע מעולם הקינסיולוגיה החינוכית, עולם שלם שקשור לתנועה ולטיפול בגוף ובנפש דרך תנועה.

מאחר וכאמור, המוח לא מבחין בין מציאות לדמיון, משתמשים בגילוי האדיר הזה גם בכל מה שנוגע לספורט. תארו לעצמכם שאתם מדמיינים שאתם מתאמנים והמוח והגוף מגיבים בהתאם, כאילו אתם באמת מתאמנים בפועל. למשל, הגוף מפריש את ההורמונים שמופרשים בזמן אימון, על אף שכלל לא מתקיים אימון. מדובר כאן בדמיון מוטורי שהוא אימון מנטלי, שכל שהוא מצריך מאיתנו זה לעצום עיניים ולדמיין משימה גופנית. רק לדמיין. הדמיון שלנו יכול להשפיע בצורה משמעותית על הגוף והנפש, בעיקר כשמדובר בדמיון מוטורי. הדמיון מביא אותנו להצליח בביצוע תנועות או משימה גופנית שלא צלחנו בה לפני שדמיינו, או שצלחנו אותה בצורה פחות מוצלחת.

איך זה עובד? מחקרים גילו שכשמפעילים את הדמיון המוטורי, מופעלים אזורים במוח שאחראים על המוטוריקה וזה ממש מביא לאותו אפקט של אימון, כאילו אנו בפועל מבצעים אימון, למשל, אם נדמיין יד שעולה באוויר או את התחושה שהפעולה הזאת גורמת. אולי יהיה פשוט יותר להבין את זה בהקשרים אחרים בחיים. למשל, אם נתייחס לעולם האוכל. אתם רואים מאכל שאתם מאוד אוהבים, ממש חושקים בו ובלי לאכול אותו, אלא רק מהרצון לאכול אותו אתם כבר מרגישים תחושה בפה ואת בלוטות הרוק מתעוררות לחיים. זה בדיוק אותו דבר. המוח מרגיש משהו שבפועל לא קורה, אך מגיב.

עדי שיף מדגימה | צילום: רועי שלם

עניין הדמיון ובתוך זה גם הדמיון המודרך מושרש אצל ספורטאים מקצועיים שצריכים להתמודד עם אתגרים רבים פיזיים ונפשיים ונעזרים בדמיון כדי להתמודד בצורה טובה יותר. חיזוק הכושר המנטלי אצל ספורטאים הוא הכרחי. תארו לעצמכם ספורטאי שמגיע לתחרות עם פחד מכישלון ואמונה שהוא לעולם לא יוכל לנצח. ועכשיו תארו לעצמכם את אותו ספורטאי מגיע כשהוא עם ביטחון עצמי גבוה, מאמין בעצמו וביכולות שלו, לא חושש מכישלון, מדמיין את ההצלחה והניצחון שלו והוא עם אמונה עצמית בהצלחתו. זה אותו ספורטאי שמגיע לתחרות בשני מצבים נפשיים ורגשיים שונים ואתם יכולים לנחש באיזה מצב התוצאות שלו יהיו טובות יותר.

ספורטאים רבים משתמשים בדמיון מודרך כדי לקבל כלים טובים יותר להתמודדות עם פחד מכישלון. פחד מכישלון והרצון להצליח ולהתקדם הם רק חלק מהאתגרים שאיתם צריכים ספורטאים להתמודד. ספורטאי יכול להשתפר בתחומו אם הוא מתמודד עם הפחד שלו מכישלון ומגיע לתחרויות עם ביטחון ואמונה בעצמו. מאחר וספורטאים חווים גם הצלחות וגם כשלונות, הם מתרגלים דמיון גם של הצלחה וגם של כישלון, וזאת כדי להתמודד בצורה טובה ובריאה יותר עם הכישלון או הפחד מהכישלון, כי גם דרך ההתמודדות עם כישלון צריכה להיות נכונה כדי שהסיטואציה לא תביא לקריסה וריסוק הביטחון.

פחד וחרדה יכולים להיות מכשול עצום עבור כולנו בדרך להשגת המטרות. אם נתנהל מול זה בצורה נכונה, חיינו יראו אחרת.

עכשיו, בשביל הספורט, נסו לבצע את אותו תרגיל שביצעתם כאן, אך הפעם עצמו עיניים ודמיינו שהגוף שלכם בלוק. אין לגוף גמישות, הוא מקובע ואינו יכול לנוע במרחב עד כדי כך שפתיחת הידיים הצידה כפי שביצעתם, אינה אפשרית. מה לדעתם, יקרה לטווח התנועה הפעם?

 


 

למידע נוסף, תכניות אימונים ואימונים מקוונים חינם כנסו לאתר של עדי שיף




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג