כשהפלאנק הוא רק ההתחלה: 3 תרגילי פלאנק דינמי שישפרו לכם כל אימון

אחת התנוחות היעילות ביותר לשרירי הליבה, עבור כל מי שמתאמן בכל ענף, היא הפלאנק. אך לעתים, ניתן לצאת מהמנח הזה לעוד מגוון תרגילים יעילים וחשובים. עדי שיף מסבירה ומדגימה. נסו בעצמכם!
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אימון פלאנק עם עדי שיף | צילום: רועי שלם

מעטות התנועות שמהן אפשר לצאת למגוון תרגילים רחב ומגוון, שעובד על כל השרירים בגוף, ונותן לו את כל מה שהוא צריך לקבל באימון איכותי. בדרך כלל הישארות במנח ספציפי מאפשרת עבודה על אותם אזורים בגוף, פחות או יותר, אבל יש מנח אחד ומיוחד שניתן לבנות דרכו ובעזרתו תרגילים מאתגרים במיוחד שאוספים את הגוף בצורה מצוינת, מהדקים את כל השרירים, כולל את שרירי הליבה ובאופן כללי, עושים לגוף ממש טוב.

לכתבות נוספות בנושא:
ארבעה תרגילים שכדאי לכם להכיר לחיזוק וחיטוב הירכיים
על תרגילי כושר למוח כבר שמעתם? נסו בעצמכם
המלך של שרירי הליבה: שישה תרגילי פלאנק שאתם פשוט חייבים לעשות

מדובר במנח, שהוא אחד המנחים האהובים עלי וכבר כתבתי כאן עליו ועל היתרונות האדירים שיש בו, אבל הפעם תקבלו אותו בצורה קצת אחרת. אני מדברת על מנח הפלאנק.

אימון פלאנק עם עדי שיף | צילום: רועי שלם

הוא אחד מתרגילי הכושר שעובדים הכי חזק על השרירים בגוף, מחזק ומעצב את השרירים העמוקים ביותר והוא בפני עצמו יכול להוות אימון מלא שלם. בדרך כלל באימון פלאנק או בתרגיל פלאנק שמבצעים אגב אימון נותרים במנח פלאנק סטטי, כלומר, ללא תזוזה, למשך פרק זמן מסוים מוגדר. כך המצב גם באתגרי הפלאנק השונים. זה נהדר, מחזק את הגוף ומעצב את השרירים.

אבל הפעם ניקח את הפלאנק עוד צעד קדימה, נוותר על ההישארות במנח הסטטי והפלאנק, למעשה, ישמש עבורנו תנוחת מוצא נהדרת וקבועה ממנה נצא לתרגילים שונים, כי מנח הפלאנק מושלם כמנח התחלתי ובסיס נהדר למגוון רחב של תרגילים שישדרגו לכם את הגוף.

כאמור, מבחר התרגילים שניתן לצאת אליהם ממנח הפתיחה של הפלאנק הוא עצום ומגוון, הגוף מאוד אוהב את הגיוון, הגיוון חשוב עבור ההתפחות וההתקדמות של הגוף והיתרון הנוסף הוא שבכל תרגיל אפשר לבחור להתמקד בחלק מסויים בגוף. כך יוצא שבנוסף לעבודה מעולה על כל השרירים, אנחנו נותנים בונוס נהדר נוסף לאזור מסוים. למשל, יוצאים ממנח הפלאנק לתרגיל שמתמקד בעיקר בשרירי הידיים או באזור הצידי של הגוף.

אימון פלאנק עם עדי שיף | צילום: רועי שלם

אזכיר שהפלאנק בפני עצמו, עוד לפני שהתחלנו בביצוע התרגילים, עובד בבת אחת על שרירי הליבה החשובים ובעיקר על שריר הישר בטני, על שרירי הגב העליון והשכמות, גב תחתון, כתפיים, ידיים, ישבן ורגליים.

קבלו שלושה תרגילים נהדרים שנקודת המוצא שלהם היא פלאנק. על אף שמדובר בשלושה תרגילים בלבד וזמן ביצועם יימשך לא יותר מעשר דקות (תלוי כמה סטים תבצעו), תרגישו לאחריהם מצוין, הגוף יעבוד חזק ויקבל את כל שהוא צריך לקבל במהלך אימון כדי להגיע לתוצאות מעולות. לאחר כל תרגיל נוחו 20 שניות. ניתן לבצע סט אחד של כל התרגילים, שני סטים או אם בא לכם ממש לפרגן לעצמכם, אפילו שלושה סטים ברצף. בהצלחה!


 

למידע נוסף, תכניות אימונים ואימונים מקוונים חינם כנסו לאתר של עדי שיף

בנוסף, מיוחד לגולשי שוונג – 10 אחוז הנחה בהרשמה לתוכניות האימונים הייחודיות של עדי שיף וגישה למאות אימונים קצרים ומדויקים. לניצול ההטבה – כנסו לאתר והקלידו קוד הנחה shvoong10




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג