ארבעה תרגילים שכדאי לכם להכיר לחיזוק וחיטוב הירכיים

חיטוב אזור הירך הפנימית אינו דבר פשוט ודורש עבודה מדויקת ונכונה עם לא מעט התמדה. עדי שיף עם אימון ייעודי לאזור, שיסייע לכם בדיוק לזה. צפו ונסו בעצמכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עדי שיף באימון ירכיים | צילום: רועי שלם

חיטוב הירכיים הוא לא דבר פשוט. לגוף שלנו יש תכונות ונטיות משלו. חלקן גנטיות, חלקן קשורות לאורח חיים וחלקן קשורות לאופן בו אנו עובדים עם הגוף שלנו. גוף אחד אינו מגיב כמו גוף אחר. כדאי שנכיר את הגוף שלנו, בעיקר על ידי ניסוי וטעייה, ונבין למה הוא זקוק ומה נכון עבורו כדי להפוך אותו לבריא וחזק יותר.

לכתבות נוספות בנושא:
על תרגילי כושר למוח כבר שמעתם? נסו בעצמכם
המלך של שרירי הליבה: שישה תרגילי פלאנק שאתם פשוט חייבים לעשות
חיטוב או עלייה במסת השריר: ההבדלים בין המונחים והמשמעויות עבורנו

עם זאת, אצל כולנו יש אזורים בגוף שבאופן טבעי השומן מצטבר בהם באופן משמעותי ועל כן גם מאתגר יותר לעבוד על אותם אזורים, לעצב ולחטב אותם, מה שעלול לגרום לתסכול ובשלב מסויים אפילו לויתור. אזור הבטן התחתונה, "השניצלים" (הצדדים), "מלח פלפל" (זרועות) וגם פנים הירכיים הם מאותם אזורים יותר מאתגרים, לוקח יותר זמן לראות תוצאות באזורים האלו וכדי לראות תוצאות משמעותיות, צריך להתמיד.

חשוב לקחת בחשבון שתהליך חיטוב (ירידה באחוזי השומן) באזור פנים הירכיים ייקח זמן, בגלל שכבת השומן המשמעותית והעקשנית באזור. אם נפעל נכון, עם סבלנות והתמדה, ונבצע את האימונים ובתוכם התרגילים הנכונים נראה תוצאות וגם נראה אותן מהר יותר. אך גם כאן, יש לקחת בחשבון את העובדה שהגוף של כל אחד ואחת מאתנו אוגר שומן בצורה שונה. יש גוף בו השומן נאגר תחילה דווקא באזור הבטן התחתונה וגוף אחר בו השומן הולך תחילה לאזור פנים הירכיים. כל גוף ואופיו ודרך התנהגותו.

הבשורות המעודדות הן שבניגוד למבנה העצמות, עליו אין לנו שליטה, לגמרי יש לנו שליטה בכל מה שנוגע למסת השריר ומסת השומן בגוף בכלל, ובאזור הירכיים בפרט. באופן כללי, ללא קשר למיקוד באזור מסוים אותו אנו רוצים לעצב ולחטב, אימון כושר טוב ויעיל שמביא לתוצאות מצוינות צריך להתמקד בכל הגוף. אכן יש אזורים בגוף עליהם קל יותר לעבוד ומיקוד ודגש עליהם מראה תוצאות מהירות יותר כמו למשל, בחלק העליון של הבטן או באזור השוקיים או הגב. ואולם, באזורים בהם אחוז השומן גבוה יותר, חובה להסתכל על המכלול, משמע, עבודה כוללת על כל הגוף שכחלק ממנה יש גם עבודה על האזור בו אנו רוצים להתמקד – בשרירי פנים הירכיים, במקרה שלנו.

התהליך גם כולל הבנה שעניין התזונה והגירעון הקלורי צריכים להיכנס כאן לתמונה (ויש לעשות זאת בצורה מבוקרת ובליווי איש/אשת מקצוע). בנוסף, מומלץ לבחור בפעילות גופנית שמגדילה את מסת השריר, כמו אימוני כוח עם משקולות או עם משקל הגוף בלבד, ואימונים עם התנגדות שמחזקים את שרירי הרגליים – ריצה, רכיבה על אופניים ועלייה וירידה במדרגות. גם אימוני איזון, למשל, תוך עמידה על רגל אחת עובדים מצוין על שרירי הליבה ועל השרירים "הקטנים" והמייצבים שיכולים לעזור להאריך את השרירים ולהעניק לרגליים מראה מעוצב יותר.

עדי שיף באימון ירכיים | צילום: רועי שלם

כדי להגיע לתוצאות אליהם אתם מכוונים, קחו בחשבון שאם אתם מתאמנים בחדר כושר ומטרתכם לעבות את הירכיים ולתת להם מראה שרירי ונפוח יותר, עבדו עם משקלים גבוהים. אך אם מטרתכם לעצב ולחטב את השרירים ללא עיבוי הירכיים, עבדו עם משקלים נמוכים יותר.

הכנו עבורכם סרטון (מצורף בנגן לעיל) ובו ארבעה תרגילים מצוינים לעיצוב שרירי פנים הירכיים. היתרון בתרגילים שבסרטון הוא שכל אחד מהם משלב יתרון אחר, כי בעבודה על פנים הירכיים כדאי לשלב אלמנטים נוספים שעובדים על אזורים נוספים בגוף. למשל, תרגיל שמשלב סיבולת לב ריאה, תרגיל שמשלב שיווי משקל ותרגילים שמשלבים התנגדות. הגיוון מאוד חשוב להשגת התוצאות. השינוי לא מגיע בן לילה, מדובר בתהליך שלוקח זמן ועם התמדה אפשר לצלוח אותו ובגדול. בהצלחה!

 


 

למידע נוסף, תכניות אימונים ואימונים מקוונים חינם כנסו לאתר של עדי שיף

בנוסף, מיוחד לגולשי שוונג – 10 אחוז הנחה בהרשמה לתוכניות האימונים הייחודיות של עדי שיף וגישה למאות אימונים קצרים ומדויקים. לניצול ההטבה – כנסו לאתר והקלידו קוד הנחה shvoong10




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג