קלה ויעילה: יתרונות האימון עם גומיית התנגדות ואיך תפיקו ממנה את המיטב

סוגרת פינה, מאפשרת לבצע תרגילי כוח יעילים ולא תופסת מקום. עדי שיף על היתרונות של שימוש בגומיות, מה אומר כל צבע ובמה הן יותר יעילות ממשקולות. וגם: אימון גומיות קצר ומחזק לשימושכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עדי שיף באימון גומיה | צילום: רועי שלם

גומיית התנגדות סגורה היא עולם שלם בכל מה שנוגע לאימוני כושר. היא קטנה, אך שובבה, ואפשר לבצע איתה מגוון גדול של תרגילים. הגומייה מספקת עבודת כוח נהדרת עם התנגדות. כמה התנגדות? אתם מחליטים. בהמשך הכתבה אפרט כיצד לבחור נכון את עוצמת ההתנגדות. למעשה, הגומיה יכולה להיות אימון מלא ושלם.

לכתבות נוספות בנושא:
איך לשפר את התנועה ע"י כוח המחשבה? התרגיל שישאיר אתכם מופתעים
לא לשכוח למתוח: על חשיבות המתיחות ושילובן הנכון באימון
שמרו על יציבות: החשיבות של שילוב תרגילי שיווי משקל באימון שלכם

איך עובדת הגומיה? יש גומיות סגורות וגומיות פתוחות, היום נתמקד בגומיות הסגורות והסופר-פרקטיות ונוחות לשימוש. הגומייה עוזרת בהגברת הקושי של התרגיל על ידי כך שהיא יוצרת התנגדות. יש כמה סוגים של גומיות מבחינת רמת הקושי: הרמה הקלה ביותר של התנגדות מתאימה בדרך כלל לכאלו שלא בכושר, או זה עתה החליטו להתחיל להתאמן. הגומייה בדרגת הקושי הגבוהה ביותר תאתגר אתכם ואת היכולות שלכם בצורה משמעותית.

איך תדעו לבחור דרגת קושי נכונה עבורכם? בדרך כלל הצבע הבהיר ביותר של הגומייה מצביע על דרגת הקושי הקלה ביותר והצבע הכהה ביותר, מצביע על דרגת הקושי הגדולה ביותר. לעיתים, זה משתנה מחברה לחברה, אבל זה נדיר. הצבעים מהקל אל הקשה הם, ככלל: צהוב, כתום, אדום, כחול, ירוק, סגול ושחור.

למה הגומייה סוגרת לנו פינה מצוינת? יתרון אדיר בגומיות הוא שבניגוד למשקולות, אותן לא ניתן לשאת איתנו לכל מקום, את הגומיה דווקא ניתן לקחת לכל מקום ולבצע תרגילים בכל רגע נתון, אפילו בזמן הפסקה קצרה במהלך יום העבודה. בנוסף, כדי "לשחק" עם עומסים במשקולות, צריך לשנות משקלים על ידי החלפת משקולות, לעומת זאת, עם גומיה, מדובר בשינוי צבע גומיה בלבד כדי להגדיל את רמת הקושי, וגם ככל שנמתח את הגומייה יותר, העומס יהיה גדול יותר והעבודה חזקה יותר. אפשר, לצורך העניין, לדאוג שיהיו לנו בבית כמה צבעים של גומיות, ולהחליף בין הגומיות וכך לשנות עוצמה בכל תרגיל, בהתאם לתרגיל וליכולת שלנו.

עדי שיף באימון גומיות | צילום: רועי שלם

צירפנו כאן למעלה אימון גומיות קצר בן כ-10 דקות, אך עם תועלת רבה, אותו תוכלו לבצע בכל פעם שיתחשק לכם להעיר את הגוף, לחזקו ולתרום לעיצובו. בסרטון שישה תרגילים שעובדים על חלקים שונים בגוף. ניתן לבצע סט אחד מכל התרגילים, או אם אתם רוצים לאתגר את עצמכם יותר, בצעו 3 סטים מכל תרגיל, כפי שמוסבר בסרטון. ככל שתבצעו יותר סטים העבודה תהיה חזקה ומשמעותית יותר. צאו לדרך!

 


 

למידע נוסף, תכניות אימונים ואימונים מקוונים חינם כנסו לאתר של עדי שיף




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג