מהיר מהשיא הישראלי: תוצאה אדירה ליניב שיינהורן בריצה ל-100 ק"מ

קהילת האולטרה הישראלית התגייסה בסוף השבוע כדי לתמוך בשיאן ישראל, שקיזז 21 דקות משיאו וקבע זמן מרשים של 7:40 שעות. בסיום סיפר: "תחושת אופוריה מטורפת, הייתה אווירה מדהימה"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יניב שיינהרון | צילום: תומר פדר Sportphotography

יניב שיינהורן רשם בסוף השבוע היסטוריה בעולם האולטרה הישראלי. האולטראיסט המנוסה רץ 100 ק"מ בזמן של 7:40:21 שעות, מהיר בכ-23 דקות מהשיא הקודם, בו החזיק בעצמו מאז הספרטניון של 2022. בחישוב פשוט, מדובר בקצב של כ-4:36 דקות לקילומטר, לאורך 100 קילומטרים!

לכתבות נוספות בנושא:
עם הדגל על הפודיום: מקום שלישי לפנינה צדיקריו במרוץ 24 שעות ביוון
עשה היסטוריה: רץ בריטי השלים מסע ריצה לכל אורכה של אפריקה
האישה הראשונה של הבארקלי: ג'סמין פאריס עשתה היסטוריה בעולם האולטרה

שיינהורן רשם את ההישג בפארק הירקון בתל אביב, במסלול הידוע של הספרטניון. הוא תכנן לזנק כבר בלילה שבין חמישי לשישי, אולם בשל החום הכבד דחה את המרוץ ב-24 שעות וזינק בלילה בין שישי לשבת, כשסיים בשבת בבוקר. רבים מחברי קהילת האולטרה בארץ ליוו אותו לאורך האתגר, ואף רצו איתו כולם יחד את ההקפה האחרונה.

יניב שיינהורן בדרך לשיא. גם גזאצ'ו פנטה הגיע לסייע | צילום: פרטי

שיינהורן נחשב כבר שנים לאחד מרצי האולטרה כביש המובילים בארץ. הוא שיאן ישראל גם בריצה ל-100 מייל (14:10 שעות), ובאמתחתו גם סיום של הספרטתלון, מרוץ האולטרה מהקשים בעולם מאתונה לספרטה, אותו סיים ב-2023. לאחר שבירת השיא, הוא סיפר לשוונג על החוויה.

יניב, מאיפה הגיע הרעיון לערוך מרוץ עצמאי כזה לשבירת השיא?
"בספרטניון 2022 השתתפתי במקצה ה-100 ק"מ וסיימתי בתוצאה של 8:03 שעות. סיימתי מקום ראשון, אבל עם תחושת החמצה שיכולתי לתת מעצמי יותר (שאפתי לרדת מ-8 שעות). ידעתי שיגיע הזמן המתאים ואני אשיג את המטרה הזאת, שמח מאוד שזה קרה.

יניב שיינהורן בסיום | צילום: פרטי

ספר על המרוץ עצמו, האם היו רגעי משבר או ששמרת על התכנית כל הדרך?
"למרוץ הזה התאמנתי תחת אלי חיות, שמכיר אותי ואת היכולות שלי הכי טוב שיש, ישבנו שבוע לפני ובנינו אסטרטגיית ריצה שהוכיחה את עצמה. הצלחתי לשמור על תכנית הריצה כמעט בכל קילומטר, המשברים הגיעו יחסית מוקדם אבל הם נלקחו בחשבון וככל שהקילומטרים התקדמו המשברים הלכו והתמעטו".

איך הרגשת כשסיימת והבנת ששברת את השיא?
"תחושת אופוריה מטורפת, שיכרון חושים וניסיון למצות כל שנייה מהרגע הקסום הזה"

באופן רשמי התוצאה לא תוכר כשיא ישראלי, מכיוון שלא נערכה במרוץ רשמי, אתה מתכנן לשחזר את זה בחו"ל?
"המטרה שלי הייתה לשפר את השיא שלי , פחות היה חשוב לי אם איגוד האתלטיקה יכיר בשיא באופן רשמי (למרות שהבאתי מדידה מקצועית). תודה לעופרי מילר שנרתם בכיף ובאהבה לאירוע שיש רק בעולם האולטרה".

יניב שיינהורן עם חבריו האולטראיסטים בסיום | צילום: פרטי

הייתה תמיכה אדירה בך עם המון אנשים שבאו לרוץ איתך וללוות אותך, עד כמה זה היה משמעותי ותרם?
"הייתה אווירה מדהימה. המשפחה בהרכב מורחב הגיעו והתרגשו איתי, קהילת האולטרה התגייסה והגיעו עשרות אנשים מכל הארץ שרצו לצדי, תמכו בי שרו ורקדו לאורך כל הלילה, זה היה מרגש ומחמם את הלב".

ומה היעד הבא שלך?
"היעד הבא ספרטתלון 2025"



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג