עשה היסטוריה: רץ בריטי השלים מסע ריצה לכל אורכה של אפריקה

ראס קוק הפך לאדם הראשון שחוצה את יבשת אפריקה מדרום לצפון, כשעבר מעל 16 אלף ק"מ ב-352 ימים, למרות פציעות, בעיות ויזה שאיימו לגנוז את החלום ואפילו שוד מזוין שעבר באנגולה: "הרווחתי את הדאקירי תות שלי"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ראס קוק במסע באפריקה | צילום: מתוך האינסטגרם של ראס קוק

בתחילת השבוע, ראס קוק עשה היסטוריה, וסיים מסע אותו התחיל לפני כמעט שנה, כשרץ לכל אורכה של אפריקה. האנגלי בן ה-27 עשה זאת ב-352 ימים, מרחק של מעל 16 אלף ק"מ אותם עבר דרך 16 מדינות. במהלך המסע גייס קוק יותר ממיליון דולר עבור שני ארגונים – The Running Charity, שתומך בצעירים חסרי בית, ו-Sandblast, ארגון התומך בפליטים מהסהרה.

לכתבות נוספות בנושא:
האישה הראשונה של הבארקלי: ג'סמין פאריס עשתה היסטוריה בעולם האולטרה
מעל 900 ק"מ ריצה ב-6 ימים: קמיל הרון שברה שיא עולם מטורף לחלוטין
מעל 12 אלף ק"מ בריצה: השנה המדהימה של אלכסנדר סורוקין

המסע הארוך ברגל החל בנקודה הדרומית ביותר בדרום אפריקה ב-22 באפריל 2023, והסיום בנקודה הצפונית ביותר של תוניסיה. התוכנית המקורית שלו הייתה לסיים 360 מרתונים ב-240 ימים, אלא שבמהלך המסע הוא חווה כמה אתגרים משמעותיים, שכמעט וגרמו לו לוותר על המסע כולו.

 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

 

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Russ Cook‎‏ (@‏‎hardestgeezer‎‏)‎‏

בין האתגרים שעבר, היו עיכוב משמעותי שחווה בעקבות סיבוכי ויזה בהם נתקל באלג'יריה, פציעות וסיבוכים רפואיים שהקשו עליו משמעותית, בעיות גיאופוליטיות, ואפילו שוד באיומי אקדח שעבר באנגולה. גם זה לא עצר אותו ואת הזקן הג'ינג'י המתארך שלו מלהגיע לקו הסיום.

קוק מוכר בתחום אתגרי הסיבולת. בעבר השלים ריצת 71 מרתונים ב-66 ימים מאסיה ללונדון, באתגר אחר רץ מרתון שלם על שפת הים תוך שהוא גורר אחריו רכב סוזוקי. גם הפעם באתגר הנוכחי הוא לא אכזב, עם שלל קשיים בדרך, כולל סופות חול שאילצו אותו לרוץ עם משקפי שחייה כדי לשמור על העיניים.

 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

 

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Russ Cook‎‏ (@‏‎hardestgeezer‎‏)‎‏

כדי לחגוג את השלמת המטרה שלו, קוק ערך "מסיבת קו סיום" במלון בתוניסיה, עם הופעה חיה של להקת הפאנק רוק האנגלי האהובה עליו. בסיום כתב: "האדם הראשון שרץ את כל אורכה של אפריקה, המשימה הושלמה", בהמשך הוסיף: "רצתי את אפריקה, היה קשה כהלכה, סיימתי את זה. הרווחתי את הדאקירי תות שלי, נתתי לחברה היפה שלי נשיקה גדולה, השתגעתי בהופעה של סופט פליי. ועכשיו בחזרה לבריטניה".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג