לעיני מייקל פלפס: מרשאן ניפץ את שיא העולם ב-400 מעורב אישי, שיא עולם גם לטיטמוס

הצגת גמרים אגדית באליפות העולם ביפן, עם שלושה שיאי עולם: הצרפתי שבר ביותר משנייה את שיאו הוותיק של גדול השחיינים בכל הזמנים (שקם להריע לו מעמדת השידור), האוסטרלית שברה את השיא ב-400 חופשי, שיא עולם גם לשליחות האוסטרליות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
לאון מרשאן | צילום: Tanis Coralee Leonhardi, wikimedia

הצגת הגמרים הראשונה של אליפות העולם בשחייה נערכה היום (ראשון) וקיימה את כל ההבטחות. פרט למשחים של השחיינים הישראלים, קיבלנו שני שיאי עולם מדהימים בבריכה, כולל אחד אגדי במיוחד. לאון מרשאן שבר את שיא העולם הוותיק של מייקל פלפס מ-2008 (4:03.84 דקות) ביותר משנייה, כאשר קבע תוצאה פנונמלית של 4:02.50 דקות.

פלפס עצמו נכח בבריכה ושימש כפרשן אורח למשחה זה בטלוויזיה האמריקאית, וכשהשניים מתאמנים אצל אותו מאמן, בוב באומן, הפרגון של השחיין הגדול בכל הזמנים היה אמיתי ולבבי לגמרי. מרשאן הקדים את קצב שיא העולם בכל אחד מחלקי המשחה, כאשר בחזה הוא מספק זמן ביניים אדיר של 1:07.6 דקות.

קרסון פוסטר האמריקאי, שעד החזה עד החזיק מעמד, נעלם לגמרי לצרפתי בחצי השני של המשחה וזכה בכסף עם 4:06.56 דקות, דאיה סטו הוותיק, ארבע פעמים אלוף העולם בעבר, זכה בארד עם 4:09.41 דקות. "זה היה אחד הדברים הכי כואבים שחוויתי", אמר מרשאן בסיום: "זה היה מטורף, שמחתי כל כך לעשות את זה כאן. זה עוד לא הסוף, הטוב ביותר עוד לפנינו".

טיטמוס מדהימה את היריבות
אחד המשחים להם ציפינו יותר מכל – 400 מטר חופשי לנשים, גם הוא סיפק את הסחורה, כשאריארן טיטמוס שברה את שיא העולם במשחה איכותי במיוחד עם 3:55.38 דקות. זה היה אמור להיות קרב צמוד בין האלופה האולימפית טיטמוס, לשיאנית העולם הקנדית הצעירה סאמר מקינטוש, ואלופת העולם האמריקאית קייטי לדקי.

אלא שבדומה לגמר האולימפי, זו הייתה הצגה של אישה אחת. האוסטרלית לחצה מהרגע הראשון ולא הרפתה עד לסיום. מי שחשב שנקבל קרב מותח, התבדה, כי טיטמוס ניצחה בפער גדול כשהיא מקדימה ב-3.35 שניות את קייטי לדקי וב-4.21 שניות את אריקה פיירוות'ר הניו זילנדית.

מקינטוש בת ה-17, שהייתה שיאנית העולם עד היום, לא הצליחה להתקרב לשיאה ונותרה מחוץ לפודיום במפתיע. טיטמוס שברה בשבע עשיריות את השיא של הקנדית שנקבע רק לפני שלושה חודשים וזוכה בזהב במשחה זה בפעם השנייה, אחרי שעשתה זאת גם ב-2019 בדרום קוריאה.

במשחה המקביל לגברים, האלוף האולימפי אחמד חפנאווי והאוסטרלי הצעיר בן ה-19 סאם שורט זימנו קרב מרתק משלהם. שורט הוביל כמעט לכל אורך המשחה, אולם ב-100 האחרון הטוניסאי לקח את ההובלה. אלא ששורט לא ויתר, ובזכות פיניש מצוין נגע שתי מאיות לפני חפנאווי עם 3:40.69 דקות. הטוניסאי יסתפק במדליית הכסף ובשיא אפריקאי חדש. לוקאס מרטנס הגרמני זכה בארד עם 3:42.20 דקות.

גם השליחות האוסטרלית מנפצות
אם שני שיאי עולם בהצגה אחת לא מספיקים, הגיע גם השלישי והוא שייך לרביעיית השליחות האוסטרלית ל-4X100 חופשי. מולי אוקלהאן, שיינה ג'ק, מג האריס ואמה מקיאון קבעו 3:27.96 דקות ודהרו לניצחון. שיינה ג'ק רשמה את זמן הביניים המהיר ביותר עם 51.69 שניות כשגם מקיאון יורדת מגבול ה-52 עם 51.90 שניות. האוסטרליות ניצחו בפער של 3.97 שניות נארה"ב. סין זכתה בארד עם שיא אסייתי של 3:32.40 דקות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג