נס פוקואוקה: גורבנקו עלתה לגמר אליפות העולם בזכות שלוש פסילות, מקום 7 לשליחים

אלופת אירופה הישראלית הייתה אמנם רחוקה משיאה ב-200 מעורב אישי, אך פסילה של שלוש שחייניות שהקדימו אותה, בהן גם האלופה האולימפית קיילי מקיואן, העניקה לה את המקום השמיני בדרך לגמר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אנסטסיה גורבנקו באליפות העולם | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

אנסטסיה גורבנקו העפילה היום (שני) לגמר אליפות העולם במשחה ל-200 מעורב אישי בפוקואוקה, יפן, אולם היא עשתה זאת לאחר הרבה דפיקות לב ודרמה גדולה. השחיינית הישראלית, אלופת אירופה במשחה זה, רשמה משחה לא טוב וסיימה רק שישית בחצי הגמר הראשון בזמן של 2:10.62 דקות, 1.6 שניות משיאה הלאומי ולכאורה חסר סיכוי להעפלה לגמר.

לסיכום הצגת הגמרים האגדית, כולל שלושה שיאי העולם, לחצו כאן
לסיכום הצגת המוקדמות לחצו כאן

אלא שאז, ה-VAR, שיפוט המסך, נכנס לעבודה. לא פחות משלוש שחייניות בכירות, שסיימו לפני גורבנקו, נפסלו – האלופה האולימפית קיילי מקיואן האוסטרלית, שרה פרנצ'סקי האיטלקייה וקייטי שנאהאן הבריטית. האיגוד העולמי טרם פרסם את הסיבה לפסילות, אולם סביר כי זה נובע מהחילוף בין הגב לחזה או מהיציאה עצמה בסגנון החזה.

לאחר הפסילות, העפילה גורבנקו מהמקום השמיני לגמר, שייערך מחר ב-15:23 שעון ישראל והיא תקבל הזדמנות נוספת להוכיח כי התוצאה היום הייתה מקרית וכי יש לה עוד הרבה מה לתת בגמר עצמו. עם הזמן המהיר ביותר בחצי הגמר הייתה אלכס וולש עם 2:08.27 דקות.

אנסטסיה גורבנקו באליפות העולם | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

לאחר מכן, זינקה רביעיית השליחים הישראלית לראשונה לגמר אליפות העולם במשחה ל-4X100 חופשי. המאמנים בחרו לבצע שינוי קל בסדר, כשתומר פרנקל השיאן הישראלי זינק ראשון ודניס לוקטב שני. הארבעה קבעו יחד זמן של 3:14.53 דקות, אמנם חצי שנייה לאט משיאם הישראלי הטרי מהבוקר, אך שיפור בדירוג אל המקום השביעי לאחר שעקפו את נבחרת ספרד.

זמני הביניים של הרביעייה הישראלית:
תומר פרנקל – 48:43 שניות
דניס לוקטב – 48.46 שניות
רון פולונסקי – 49.07 שניות
גל כהן גרומי – 48.57 שניות

גל כהן גרומי, רון פולונסקי, דניס לוקטב ותומר פרנקל בשליחים | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג