גמר ראשון אי פעם ושיא ישראלי לשליחים באליפות העולם, גורבנקו עלתה לחצי הגמר

לראשונה אי פעם - רביעיית שליחים ישראלית בגמר אליפות העולם! לוקטב, פרנקל, פולונסקי וגרומי עשו זאת ב-4X100 חופשי עם שיא אדיר של 3:14.03 דקות ועל חודה של מאית. אלופת אירופה עלתה עשירית לחצי הגמר עם 2:10.88 דקות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
פרנקל, גרומי, פולונסקי ולוקטב | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

אליפות העולם בשחייה נפתחה הלילה (בין שבת לראשון) בפוקואוקה, יפן וכבר בהצגת הפתיחה זכינו לרגע שיא עבור נבחרת ישראל, כאשר רביעיית השליחים ל-4X100 חופשי העפילה לגמר הראשון של נבחרת שליחים ישראלית אי פעם, עם שיא ישראלי חדש של 3:14.03 דקות.

דניס לוקטב, תומר פרנקל, רון פולונסקי וגל כהן גרומי עשו את העבודה נהדר, כששיפרו את השיא הישראלי שהושג רק לפני שנה באליפות העולם (עם חרותי במקום פולונסקי ברביעייה), ועשו זאת בצורה משמעותית, ב-1.32 שניות. סיימו במקום הרביעי במקצה שלהם, מאית אחת בלבד לפני נבחרת גרמניה וחיכו לתוצאות המקצה האחרון. במקצה זה, רק ארבע נבחרות הקדימו את ישראל, וההעפלה לגמר נחתמה.

זמני הביניים של הרביעייה הישראלית:
דניס לוקטב – 49.10 שניות
תומר פרנקל – 48.01 שניות
רון פולונסקי – 48.83 שניות
גל כהן גרומי – 48.09 שניות

תומר פרנקל. המהיר מהרביעייה | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

זמנו של פרנקל ב-100 חופשי הוא המהיר ביותר של שחיין ישראלי אי פעם עם זינוק שליחים (השיא הקודם היה שייך לגל כהן גרומי עם 48.28 שניות מהשנה שעברה) גם גרומי עצמו, וכן רון פולונסקי, קבעו את הזמן האישי הכי מהיר שלהם עם זינוק שליחים.

והיה גם רגע של דז'ה וו: ישראל גם נהנתה מפסילה של נבחרת בריטניה כדי להעפיל לגמר, בדיוק כמו ב-1996 במשחקים האולימפיים באטלנטה, אז הרביעייה ל-4X100 מעורב שכללה את איתן אורבך, ודים אלכסייב, דן קוטלר ויואב ברוק עלו לגמר אולימפי ראשון עבור ישראל, גם כן בזכות פסילה של נבחרת בריטניה. אז מסתבר שההיסטוריה חוזרת.

עוד לפני משחה השליחים, אנסטסיה גורבנקו, בכירת השחייניות הישראליות ואלופת אירופה המכהנת, העפילה לחצי הגמר ב-200 מעורב אישי. השחיינית הישראלית פתחה מהר במיוחד את המשחה, הסתובבה ראשונה בחצי המרחק אולם הורידה קצב בחצי השני וסיימה בזמן של 2:10.88 דקות. זמן זה הקנה לה את המקום ה-10, כשחצי הגמר ייערך היום אחר הצהריים ב-15:00 שעון ישראל.

אנסטסיה גורבנקו באליפות העולם | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

קייט דגלאס האמריקאית עלתה ראשונה לחצי הגמר עם 2:09.17 דקות, קיילי מקיואן האוסטרלית שנייה עם 2:09.50 דקות, ומארי-סופי הארווי הקנדית ואלכס וולש האמריקאית עלו יחד מהמקום השלישי עם 2:09.65 דקות. ישראלית נוספת ששחתה במשחה הזה, לאה פולונסקי, סיימה במקום ה-21 עם 2:14.05 דקות, 1.22 שניות מהעפלה לחצי הגמר ו-1.7 שניות לאט משיאה האישי.

במשחה ל-50 פרפר מירון חרותי היה קרוב מאוד לחצי גמר שני לנבחרת. השיאן הישראלי קבע 23.40 שניות, רק שתי מאיות משיאו וארבע מאיות מהזמן שהקנה העפלה ל-16 האחרונים. תומר פרנקל קבע 23.48 שניות באותו משחה, שווה בדיוק לשיא האישי שלו, עשירית מהשיא הישראלי ומקום 22 כללי.

מירון חרותי | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

עוד הבוקר, בר סולובייצ'יק זינק למשחה ל-400 חופשי ועל אף פתיחה פושרת למדי סגר מהר כדי לקבוע זמן של, 3:49.21 דקות, 7 עשיריות משיאו האישי ומקום 18 כללי. במשחה המקביל לנשים, דריה גולובטי בת ה-17 קבעה 4:14.33 דקות, כמעט שלוש שניות משיאה הישראלי ומקום 27 כללי.

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג