האלוף האולימפי הביע תמיכה בחמאס, איגוד השחייה פנה בתלונה לאיגוד העולמי

אחמד חפנאווי, האלוף האולימפי ב-400 חופשי, ושחיין מצרי נוסף, העלו שלל מסרים תומכי טרור לרשתות, הכוללים אף את הכחשת קיומה של ישראל. יו"ר האיגוד מיקי חליקה שלח תלונה רשמית נגדם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מיקי חליקה | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

יו"ר איגוד השחייה, מיקי חליקה, שלח היום מכתבים לראשי האיגוד העולמי ובהם הביע זעזוע עמוק כלפי התנהלותם של שני שחיינים, האחד ממצרים והשני מתוניסיה, שהעלו ברשתות החברתיות פוסטים וסרטונים תומכי טרור. מדובר באלוף האולימפי מטוקיו 2020, אחמד חפנאווי מתוניסיה, ובעבדלרחמאן אלארבי המצרי.

לכתבות נוספות בנושא:
בלי גינוי או תמיכה: ההודעות המבישות של איגוד השחייה העולמי והאירופי לגבי ישראל
השחייה הישראלית מתגייסת לטובת ניצולי עוטף עזה: כך תתרמו גם אתם
"התחריתם כדי שהתקווה תנוגן, עכשיו אתם נלחמים כדי שכולנו נוכל לשיר אותה"

על מדליסט הזהב האולימפי ב-400 מטר חופשי מתוניסיה כתב חליקה: "אני מביע את הדאגה והאכזבה העמוקה שלי בנוגע לנושא בעל חשיבות עליונה לקהילה שלנו ולהגינות של הספורט. הובא לידיעתי ששחיין המזוהה עם איגוד השחייה התוניסאי העלה חומרים בפלטפורמות שונות התומכים בטרור ובאידיאולוגיות קיצוניות. כחבר מסור ותומך של איגוד השחייה העולמי, אני מאמין בערכים ובעקרונות שהארגון שלנו פועל לפיהם. הספורט שלנו תמיד היה סמל לאחדות, מסירות ותחרות הוגנת, וזה מייאש לראות שאידיאולוגיות קיצוניות מכתימות את המוניטין של הספורט האהוב שלנו".

חליקה, ששלח מכתב דומה גם לגבי השחיין המצרי, ציין שהעדויות למעורבותם של שני השחיינים בקידום טרור הן לא רק עניין מדאיג אלא גם איום פוטנציאלי על הביטחון הלאומי של ישראל וכי חובה לנקוט בפעולה מיידית ונחרצת כדי לחקור את הטענות הללו לעומק. יו"ר איגוד השחייה הישראלי דרש מהתאחדות השחייה העולמית ומההתאחדות התוניסאית והמצרית לפתוח בחקירה רשמית ולנקוט באמצעי משמעת מהירים ומתאימים בהתאם לתקנון ולקוד ההתנהגות של האיגוד העולמי.

"לטרור ולקיצוניות אין מקום בחברה שלנו, על אחת כמה וכמה בספורט, וזו האחריות הקולקטיבית שלנו להבטיח שפעולות כאלה ייבדקו. אני סומך על כך שאיגוד השחייה העולמי יטפל בעניין הזה ברצינות ובשקיפות המרבית, תוך ביטוי לערכים שהספורט שלנו מייצג. אני ממתין בקוצר רוח לתגובתכם ולפעולות שיינקטו כדי לטפל בבעיה דחופה זו", סיכם חליקה.

העצוב מכל הוא שלשני השחיינים, שהביעו ברשתות תמיכה בחמאס ואף מסרים המכחישים את קיומה של ישראל, קשר קרוב לשחיינים ישראלים – חפנאווי לומד באוניברסיטת אינדיאנה ושוחה לצד שחיין נבחרת ישראל תומר פרנקל, בעוד אלערבי שחה בשנתיים האחרונות בלואיוויל יחד עם דניס לוקטב (כיום שוחה בנוטר דאם). יש לציין כי לוקטב עצמו היה זה שהעלה את הנושא, ואף ענה חזרה לאלערבי שהוא מתבייש בו. לשוונג נודע כי נעשתה פנייה מצד שחייני עבר ישראלים הגרים בארה"ב גם לאוניברסיטאות עצמן ולקבוצות השחייה שלהן.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אלכס שרמן הגיב:

    ניתן להבין מהכותרת שמיקי חליקה נאשם. נסו להיות קצת יותר ברורים.נכון ,מיקי חליקה לא אלוף אולימפי, אבל לא כולם מתמצאים בדקויות.

  • עדנה הגיב:

    מה אפשר לצפות מאזרח מיצרי , זה שהוא אלוף אולימפי לא משנה את האהדה ותמיכה בטרוריסטים הגזענות טמונה בו
    ואין מה לעשות המוסלמים רוצים להשמיד את היהודים

    1. אבי הגיב:

      זה רק ממחיש את מה שאנחנו חושבים על העולם הערבי אין לנו לצפות מהם לשום דבר כי הם כולם אותו דבר וכל המשחק שהם מנסים להגיד שרק חלק קטן מהם הוא עבר זה עוד שקר של העם הערבי ואת זה חובה עלינו לזכור ולא לשכוח

  • ביי הגיב:

    ואנחנו חשבנו שיש לנו שלום עם מצרים והמבין יבין

  • י.מ הגיב:

    ברור למה הם אלופים אולימפיים, הראש שלהם ריק כך קל להם לשחות מהר.

  • טובי הגיב:

    מאחל לו מכול הלב מחלה קשה לו למשפחתו לאשתו וילדיו שילכו לישון ולא יקומו שיראה רק צער הוא משפחתו ומדינתו שיראו רק מוות בעזרת ה' שלא ילך על הרגליים עד שימות

  • כוכב הגיב:

    למחוק את עזה !!!! עם בתי החולים וכל המוסדות הציבוריים שלה !!! עזה=דאעש !!!
    אם לא נעשה זאת , נמשיך לספור את מתינו.
    "עדיף שיגנו אותנו מאשר יספידו אותנו" (מנחם בגין)

  • נורית הגיב:

    לא לתת למחבלים להשתתף באולימפידה
    לסלק אותם

  • אנונימי הגיב:

    מה אתם מצפים לשמוע לאור הזוועות והרצח ללא הבחנה בעזה

  • משה 69 הגיב:

    שאלוהים יתן להם מתנה סטרוק גדול

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג