בלי גינוי או תמיכה: ההודעות המבישות של איגוד השחייה העולמי והאירופי לגבי ישראל

האיגוד העולמי הודיע כי תחרות גביע העולם במים פתוחים עוברת מאילת לפורטוגל "בעקבות האירועים האחרונים", באיגוד האירופי הבטיחו לעקוב "אחר המצב". גינוי לחמאס? תמיכה בישראל? הבעת צער? לא תמצאו בהודעות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
זינוק לתחרות מים פתוחים באילת | צילום: פטריסיה בן עזרא כרמלי, איגוד השחייה

ישראל הפכה בשנים האחרונות לאחד היעדים האהובים על איגוד השחייה העולמי ואיגוד השחייה האירופי לתחרויות בינלאומיות, בשחייה, במים פתוחים ובכדורמים. אלא שבעת מלחמה, נראה כי האיגודים הללו לא ממש ששים לעמוד לצד ישראל. בשתי הודעות שיצאו בזו אחר זו לגבי תחרויות שאמורות להיערך בישראל בחודשים הקרובים, האיגודים לא הכניסו ולו מילת גינוי לרצח 1,300 ישראלים על ידי חמאס או תמיכה בישראל.

לכתבות נוספות בנושא:
השחייה הישראלית מתגייסת לטובת ניצולי עוטף עזה: כך תתרמו גם אתם
"התחריתם כדי שהתקווה תנוגן, עכשיו אתם נלחמים כדי שכולנו נוכל לשיר אותה"
האלוף האולימפי מייקל אנדרו למען ישראל: "שום דבר לא מצדיק טבח כזה"

ההודעה הראשונה הייתה של איגוד השחייה האירופי במשותף עם איגוד הכדורמים לגבי אליפות אירופה בכדורמים שאמורה להיערך במכון וינגייט בחודש ינואר. בשלב זה, הוחלט שלא לבטל את הטורניר או להעביר אותו מקום, אלא לחכות להמשך ההתפתחות, אולם היה זה הניסוח המעורפל שהרתיח רבים בענפי המים השונים.

נבחרת ישראל בכדורמים לנשים | צילום: ירין בריר, באדיבות איגוד הכדורמים

תחת הכותרת "הצהרה לגבי ישראל" נכתב המסר הבא: "האיגוד האירופי עוקב מקרוב אחר המצב עם הוועדה המארגנת המקומית. לאור המצב הנוכחי בישראל, האיגוד האירופי נמצא בשיחות פעילות עם הוועדה המארגנת המקומית של אליפות אירופה בכדורמים שאמורה להתקיים בנתניה ב-3 עד 16 בינואר 2024. שני הארגונים ימשיכו לפקח מקרוב אחר הסיטואציה וההשפעות הפוטנציאליות שלה, ולבחון את כל האופציות לפני שנקבל החלטה לגבי אירוח התחרות".

"העדיפות העליונה שלנו היא לספק סביבה בטוחה לנבחרות המשתתפות, לצופים ולשופטים. האיגוד האירופי ואיגוד הכדורמים הישראלי יישארו בקשר גם מול כל הנבחרות האחרות ונספק עדכון על המצב בהקדם האפשרי ברגע שכל בעלי העניין יסכימו על דרך הפעולה”. כל זאת, ללא כל התייחסות ל"מצב הנוכחי בישראל" ומה גרם לו, כל הבעת תמיכה בישראל וכל גינוי לרצח המתועב".

ההודעה השנייה שהתקבלה הייתה לגבי גמר הסבב העולמי בשחייה במים פתוחים, שהייתה אמורה להיערך באילת בדצמבר. האיגוד העולמי הודיע כי התחרות לא תיערך בישראל והוא מעביר את התחרות לעיר פונשל במדיירה, השייכת לפורטוגל. בימים האחרונים פנו נבחרות רבות בשאלות לאיגוד העולמי לגבי התחרות, שנבחרות רבות, בהן ארה"ב ואוסטרליה, התעתדו להשתמש בה כתחרות קריטריון לאליפות העולם בדוחא, וביקשו לדעת האם עליהם לחפש חלופות.

מתן רודיטי באליפות העולם | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

גם בהודעת האיגוד העולמי הייתה התייחסות ל"אירועים האחרונים בישראל", ללא פירוט מהם אותם אירועים, או הבעת תמיכה במדינה, שאירחה אך לפני כחודש את אליפות העולם לנוער. "הבטחת ביטחון הספורטאים נותרה הדאגה המרכזית, ובעקבותיה ההחלטה על העברת התחרות". יש לציין, כי בהודעה כן ציין האיגוד העולמי כי הסבב יחזור לאילת בשנה הבאה.

נבחרות מכל העולם מאוד אוהבות להגיע לתחרויות המים הפתוחים באילת, בעיקר בשל התנאים המצוינים של העיר הדרומית, גם בחודשים בהם לא ניתן לשחות במים פתוחים במרבית העולם.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג