ספורטאית השבוע של שוונג || יעל אליה

עד לפני מספר שנים, היא הייתה רחוקה מאוד מספורט, כמי שיצאה בשאלה ושקלה כ-100 ק"ג. אולם לאחר תהליך משמעותי וארוך, התחברה לריצה ולאימוני סטודיו, והשלימה חצי מרתון. כעת היא משתפת בתהליך ובקשיים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יעל אליה רצה | צילום: יובל כהן

הפעם במדור "ספורטאי השבוע" שלנו, אנחנו מביאים את סיפורה של יעל אליה. יעל, בת 38 מקריית אונו, כלל לא הייתה קרובה להיות ספורטאית עד לפני מספר שנים. היא גדלה כילדה חרדית בבני ברק, יצאה בשאלה נתקלה בשלל קשיים בחייה החדשים, כולל הצורך להשלים לימודי ליבה בגיל 30.

לחצו כאן לכל ספורטאי השבוע של שוונג

קושי מרכזי בו נתקלה היה בדימוי הגוף. בשלב מסוים לקחה החלטה להיכנס לעולם הספורט ולרדת במשקל בלי קיצורי דרך, בתהליך ארוך ומלא התמדה. היא משתפת: "הייתי בשיא משקל של כמעט 100 ק"ג, רוב חיי הייתי שמנה, התגרשתי ולאחר הגירושים החלטתי להתמודד מהמקום העמוק ביותר של דאגה עצמית אמיתית לגוף שלי. דיאטות לא הצליחו לאורך השנים, ומי שיודע מה זה להיות שמן, זה מתסכל מאד".

"התחלתי תהליך בעצמי ולאחר מכן נעזרתי במאמנים אישיים, לא היה לי בכלל כושר וגם לא הייתה לי מוטיבציה, אבל ידעתי שאני חייבת לשנות את עצמי, כדי שהכל ישתנה לי בחיים. העפתי את המשקל מהבית, לא נשקלתי בתהליך והתמקדתי בפעולות שהיו קשות לי כמו תזונה וספורט, לא האמנתי שאצליח. הפתעתי את עצמי והתחלתי להתחבר לספורט, התוצאות הגיעו אחרי כמה חודשים, הייתי מידה 50 וירדתי בשיאי למידה 34".

יעל אליה לפני ואחרי התהליך שעברה | צילום: פרטי

"בחיבור שלי לספורט, התחלתי לרוץ, בהתחלה היה לי קשה, עם הזמן הצלחתי להביא את עצמי לשיאים חדשים עד כדי ריצה של חצי מרתון. הסקרנות שלי גדלה מאד בתחום הספורט והתחלתי לנסות כל מיני תחומים כמו אימוני משקל גוף מאתגרים ובעיקר זה מה שאני עושה היום, שברתי את האמונות המגבילות שלי. הכל אפשרי. כיום אני בשליחות שלי, אני קמה בבוקר לעזור לאחרים כמאמנת מנטלית ומאמנת כושר. אני יודעת שאני רוצה להשפיע כמה שיותר הלאה"

כמו כל ספורטאי השבוע של שוונג, גם יעל ענתה על השאלון המורחב שלנו, שעזר לנו להכיר אותה ואת פועלה בספורט מעט טוב יותר:

איך נכנסת לראשונה לספורט?
"שילמתי למאמנים אישיים כדי להצליח להתחבר לספורט וגם לרדת במשקל, הקציתי 6,000 ש"ח לרצון להתחבר לספורט – החלטתי בליבי שאם התקציב יעבור ולא אתחבר, אני פשוט לא חוזרת לנסות את זה יותר".

למה בחרת דווקא בספורט הזה?
"התחלתי באימונים בסטודיו, אבל החיבור המנטלי-נפשי-רגשי היה בריצה. כאישה שמנה הייתה לי תפיסה שרק אנשים מוצלחים מאד יכולים לרוץ ואני בכלל לא יכולה, כשהתחלתי בהדרגתיות והצלחתי כל פעם יותר, הערך העצמי שלי עלה, תחושת הביטחון העצמי עלתה בצורה מאד משמעותית, ועם הזמן זה הפך להיות חלק משגרת החיים".

יעל אליה | צילום: נועם אופק

מה ענף הספורט האהוב עלייך?
"ריצה ואימוני משקל גוף – בשניהם אני מרגישה שיש בהם משהו מעבר ליכולות גופניות, מתעסקים בגוף אבל בעיקר בחלק המנטלי-נפשי".

היכן/עם מי את מתאמנת?
"אני מתאמנת לבד, ובעצמי מאמנת – מאמנת מנטלית ומאמנת כושר".

כמה שעות שבועיות או מספר אימונים שבועיים את/ה מקדיש/ה לספורט?:
"5 שעות בממוצע בשבוע – זה היום חלק מהחיים שלי ולא מאורגן ביחידות אימון".

ספרי על תחרויות שהשתתפת בהן
אני יכולה לשתף תחרות של 10 ק"מ הראשונים שלי. זו הייתה החוויה הכי מרוממת – כי בזמנו זה נראה לא אפשרי
והיכולת להצליח זה חיזק אותי והוסיף לי תחושת אושר בחיים".

יעל אליה | צילום: פרטי

שיא אישי מיוחד?
"7 עליות מתח"

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?
"אני מרגישה את ההבדל בין יום שאני קמה ואני לא בתנועה, ליום שאני קמה ואני בתנועה גופנית – הרצון להרגיש טוב ולהמשיך לעשות טוב לעצמי"

האם את מקפידה על תזונה נכונה?
"אני משתדלת לאזן את התזונה שלי – גם כי החיים חד פעמיים וגם כי אני רוצה לשמור על הבריאות שלי, התזונה שלי השתנתה בצורה משמעותית מתחילת השינוי שלי".

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?
"שזה צריך להיות חלק בלתי נפרד מהיום – להתחייב לעצמך שזה חייב לקרות וזה מסייע לכל תחום בחיים".

על מה היית מוותרת בספורט שלך?
"לא הייתי מוותרת על כלום – אשמח אפילו להוסיף"

יעל אליה | צילום: נועם אופק

ספרי סיפור בלתי נשכח?
וואו, יש לי כל כך הרבה סיפורים. אני מקליטה פודקאסט בשנים האחרונות, ואנשים עוצרים אותי ברחוב ומספרים לי כמה הפודקאסט שלי משפיע עליהם לטוב, ואני בכלל חשבתי שאני מקליטה עבור עצמי, כיף לדעת כמה אנשים מושפעים מהתכנים ברשת.

מי המודל לחיקוי שלך?
"איה אנגל – היא יועצת עסקית ומאמנת מנטלית שמגשימה את החלומות שלה, שהם די דומים לשלי"

המלצה על ספר/סרט שנתן לך השראה?
"4 ההסכמות – ספרון שכל אדם צריך אותו"




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג