נבחרת ישראל בשייט מסכמת שבוע חלומי בצרפת

תחרות ההזדמנות האחרונה בהייר ננעלה עם מקום שישי של ניתאי חסון ונועה לסרי, ואחרי שבירת שיא המשתתפים במשחקים האולימפיים, באיגוד השייט מרוצים: "התוצאות בקמפיין לקראת פריז מדברות בעד עצמן"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
תמר שטיינברג עם מדליית הזהב | צילום: sailing energy

תחרות ההזדמנות האחרונה בשייט הסתיימה היום (שבת) בהייר, צרפת, עם מקום שישי לניתאי חסון ונועה לסרי בדגם ה-470. היום אמור היה להתקיים שיוט המדליות בדגם הסירות, בו קיוו חסון ולסרי להצליח ולטפס במעלה הדירוג, אך רוחות חזקות באתר התחרות מנעו את יציאת הצי לים ותוצאת התחרות נותרה כפי שהייתה במוקדמות.

לכתבות נוספות בנושא:
המשלחת הגדולה אי פעם: דור זרקה הבטיח את הכרטיס האולימפי
בדרך לשיא חדש? תמונת מצב של משלחת השחייה למשחקים האולימפיים
זהב לאיאד שלבי באליפות אירופה, ישראל שברה את שיא המדליות

באיגוד השייט הביעו שביעות רצון רבה מתוצאות הקמפיין לקראת משחקי פריז 2024, עם מספר שיא של שמונה שייטים ושייטות שייצגו את ישראל בשבעה דגמים. בתחרות ההזדמנות האחרונה השיג גולש הקייט פויל דור זרקה את הקווטה הישראלית, לאחר שסיים במקום השישי בתחרות, וסגר את רשימת הכרטיסים לפריז.

דור זרקה | צילום: Sailing Energy

רשימת ההצלחות בתחרות נמשכה, עם הזכייה של גולשת הרוח תמר שטיינברג במדליית הזהב והעפלה ראשונה אי פעם של שני גולשי קייט, דור זרקה וזוהר חרובי, לשיוטי המדליות.

שייטי סירות ה 49ER אמנם לא השיגו את הכרטיס אך בהחלט היו קרובים לסנסציה, כאשר שני הצוותים הבכירים הציגו את התחרות הטובה ביותר שלהם בשנתיים האחרונות, בהן הוכנס הדגם לאימונים בישראל. הצוות של מאור עבו וים וירטהיים העפיל לראשונה אי פעם לשיוט המדליות וסיים במקום התשיעי והצוות של טל שדה ועילי ראובני סיים במקום ה-13. באיגוד בהחלט מביעים שביעות רצון גבוהה מההצלחה המהירה יחסית של הצוותים להגיע לרמות הגבוהות, שאיפשרו להם לאיים על הכרטיס ובהחלט אופטימיים לקראת הקמפיין ללוס אנג'לס 2028.

"מזה מספר שנים אנחנו עובדים באיגוד השייט בעבודה נבחרתית, שמאפשרת מתן כלים מקצועיים ותמיכה לכל אחד ואחת מהספורטאים, במקביל לתחרות פנימית בריאה, המעלה את הרמה" אמר אלי צוקרמן, המנהל המקצועי של איגוד השייט. "התוצאות בקמפיין לקראת פריז מדברות בעד עצמן, כאשר כל הדגמים שבהם שלחנו נציגים לטוקיו שמרו על מקומם, הצלחנו להכניס נציגים בגברים ובנשים בדגם הקייט, שנכנס לקראת פריז לראשונה, ואפילו הכנסנו נציג ראשון אי פעם בדגם סירות ה-ILCA7. עכשיו אנחנו ממשיכים בעבודת הנבחרות עד פריז, על מנת לתמוך בכל הנציגים והנציגות שייצגו אותנו ולהביא אותם למשחקים ברמה הגבוהה ביותר".

הכרטיס לפריז בקייט פויל בידיו של המנהל המקצועי אלי צוקרמן | צילום: איגוד השייט בישראל

עד היום אושרו שישה ספורטאים – שרון קנטור ותום ראובני ייצגו את ישראל בגלישת רוח בדגם ה IQ פויל, ניתאי חסון ונועה לסרי בסירות 470 מעורב, שי קקון בסירות ILCA6 וגל צוקרמן בקייט פויל נשים.

בשני דגמים טרם הוכרזו הנציגים – בדגם סירות ה ILCA7 השיג עומר ורד וילנצ'יק את הקווטה הישראלית באליפות אירופה בחודש שעבר והתחרות הנוכחית בהייר היוותה את תחרות המבחן, שתקבע האם הוא ייצג את ישראל או השייט הוותיק יותר מאור בן הרוש. את התחרות סיימו שני השייטים בהפרש של שבעה מקומות, כאשר בן הרוש מסיים במקום 47 ווילנצ'יק במקום 54 ובשבוע הבא תתכנס הוועדה לבחירת הנציגים האולימפיים של איגוד השייט, תקבל את חוות דעתו של המאמן הלאומי בדגם, ארז אליהו, ותעביר את המלצתה לוועד המנהל של האיגוד.

גם בדגם גלשני הקייט פויל, בו השיג דור זרקה את הקווטה בתחרות האחרונה, תקבל הוועדה את חוות דעתו של המאמן הלאומי שחף אמיר ותעביר את המלצתה לועד המנהל. ההודעה על הנציגים בשני הדגמים תמסר בשבוע הבא.

עומר ורד וילנצ'יק | צילום : Matias Capizzano

שי בובר, יו"ר איגוד השייט: "תחרות ההזדמנות האחרונה היא למעשה המבחן האחרון לפני המשחקים האולימפיים. הנבחרת האולימפית שלנו הולכת ומתגבשת, כאשר נותרו לנו 3 חודשי אימונים. האתגר הגדול של הצוותים המקצועיים להביא את הספורטאים והספורטאיות בכושר ויכולת שיא למשחקים. המטרה שלנו היא זכייה במדליה אולימפית אחרי 12 שנה".

כל תוצאות התחרות:
גלשני IQ פויל- תמר שטיינברג (1), תום ראובני (5).
סירות 470 מעורב- ניתאי חסון ונועה לסרי (6), רוי לוי ואריאל גל (20).
סירות 49ER- מאור עבו וים וירטהיים (9), טל שדה ועילי ראובני (13), אילי ווריט ויובל ברנון (31).
סירות 49ER FX- נויה בר עם וסער תמיד (16).
גלשני קייט פויל- דור זרקה (6), זוהר חרובי (10), דביר אזולאי (12), מיה אשכנזי (16), גל צוקרמן (17).
סירות ILCA6- שי קקון (29).
סירות ILCA7- מאור בן הרוש (47), עומר ורד וילנצ'יק (54).



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג