המשלחת הגדולה אי פעם: דור זרקה הבטיח את הכרטיס האולימפי

בתום תחרות מותחת בהייר, הגולש הישראלי השיג את הכרטיס לפריז בדגם הקייט פויל והבטיח לראשונה 8 נציגים ונציגות לענף השייט במשחקים. זרקה: "העבודה של כל הנבחרת הייתה מדהימה", מדליית זהב לתמר שטיינברג בתחרות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דור זרקה | צילום: Sailing Energy

גולש הקייט פויל הישראלי דור זרקה הבטיח הערב (חמישי) את הכרטיס הישראלי למשחקים האולימפיים פריז 2024 בדגם הקייט פויל, אחרי רצף שיוטי מדליות מותח במיוחד בתחרות ההזדמנות האחרונה בהייר. אלו המשחקים האולימפיים הראשונים בהם משתתף הדגם.

זרקה העפיל אתמול לחצי גמר שיוטי המדליות מהמקום השישי, מה שהעניק לו ניצחון בונוס בחצי הגמר, אל מול יריבים מפולין, צ'כיה ושוויץ. על מנת להבטיח את הקווטה לישראל היה צריך זרקה לסיים בין אחת מחמש המדינות הראשונות בתחרות.

המרוץ הראשון בחצי הגמר היה בשליטה מלאה של המתחרה הצ'כי, שזכה בנקודת הניצחון הראשונה שלו והשתווה לזרקה. במרוץ השני הוביל המתחרה הפולני בבטחה מטרים מקו. סיום ונראה שהוא יעלה לגמר, אך נפילה שלו בישורת האחרונה מנעה ממנו את הניצחון, שהלך לשוויצרי. חצי הגמר בשלב זה היה עם שלושה מתחרים עם ניצחון אחד ומתחרה עם שני ניצחונות.

דור זרקה | צילום: Sailing Energy

המרוץ השלישי נפתח עם הובלה של המתחרה הצ'כי אך החלטה נכונה של זרקה בהגעה למצוף השלישי נתנה לו את ההובלה, עליה שמר עד הסיום. בכך השתווה לפולני עם שני ניצחונות. ומי מביניהם שינצח במרוץ הבא יעפיל לגמר ויבטיח את הכרטיס.

המרוץ הקובע נפתח בגלישה הגנתית של כלל המתמודדים ששמרו על דבוקה אחת, כאשר זרקה נמצא קרוב מאוד לפולני שהוביל את המרוץ. בסופו של דבר ניצח הפולני את השיוט והעפיל לגמר ובכך סיים זרקה את התחרות במקום השישי הכללי, כאשר ישראלי המדינה החמישית, וכך הובטח הכרטיס לפריז לישראל.

דור זרקה שחזר ביציאה מהמים: "היו שיוטי מדליות מטורפים עם מלא מהפכים, עוד לא היה לי דבר כזה ואני סופר שמח שהצלחתי להשיג את הכרטיס לישראל, בעיקר בתקופה הזו. העבודה של כל הנבחרת הייתה מדהימה, ודחפנו אחד את השני. המאמן שלנו, שחף אמיר גרם לכולנו להגיע לתחרות הזו בשיא היכולת ולו, ולמאמן המקצועי ערן סלע יש חלק עצום בהישג הזה".

דור זרקה | צילום: Sailing Energy

שחף אמיר, מאמן נבחרת הקייט פויל: "דור הצליח להתעלות ברגע האמת, להגיע לתחרות הזאת ביכולת גבוהה ולהבטיח את הכרטיס לישראל בזכות. הביצועים של כל הנבחרת היו מרשימים וזו גאווה גדולה להגיע לתחרות כל כך חשובה, להצליח לייצג את המדינה בכבוד ולהגדיל את נבחרת השייט האולימפית בנציג נוסף".

בכך גדלה המשלחת האולימפית של איגוד השייט לשמונה ספורטאים וספורטאיות בשבעה דגמים, המשלחת האולימפית הגדולה ביותר ששלח האיגוד למשחקים אולימפיים אי פעם. הספורטאים שאושרו עד עתה הם שרון קנטור ותום ראובני בגלישת רוח, ניתאי חסון ונועה לסרי בסירות 470 מעורב, שי קקון בסירות ILCA6 וגל צוקרמן בקייט פויל נשים. לאחר חג הפסח תתכנס הוועדה לבחירת הנציגים האולימפיים של איגוד השייט על מנת להחליט על זהות הנציג הישראלי בדגמי הקייט פויל וסירות ה-ILCA7.

שי בובר, יו"ר איגוד השייט: "קווטה נוספת בקייט גברים והישג אישי מצוין לדור זרקה. מגיעות לו ברכות ולמאמן שחף אמיר שעושה עבודה מצוינת. איגוד השייט הגיע להישג שיא עם ייצוג של 7 דגמים במשחקים האולימפיים".

תמר שטיינברג זוכה במדליית הזהב בגלישת רוח בהייר
אם ההישג הזה לא מספיק, גולשת הרוח הישראלית תמר שטיינברג, זכתה במדליית הזהב בדגם IQ פויל בשבוע האולימפי הצרפתי בהייר, והשלימה יום מדהים למשלחת הישראלית. שטיינברג שלטה בתחרות לאורך כל שלבי המוקדמות, כאשר היא תופסת את המקום הראשון והשני לאורך כל התחרות, מה שהקנה לה לבסוף את הכרטיס הישיר לחצי גמר שיוטי המדליות, מול שייטות מקרואטיה, נרווגיה וסין.

תמר שטיינברג עם שחר צוברי | צילום: Sailing Energy

שטיינברג הייתה דומיננטית בחצי הגמר, כאשר היא מובילה מהזינוק ועד לסיום ועולה לגמר התחרות, שם המתינה לה הנורווגית מינה מובק, שקיבלה את הכרטיס הישיר לגמר. הגמר היה המשך ישיר של כל התחרות, כאשר שטיינברג גולשת בצורה מרשימה ומשיגה את מתחרותיה בכמה עשרות מטרים בקו הסיום.

תמר שטיינברג סיפרה: "אני מצליחה להעלות את הרמה שלי מתחרות לתחרות ומבחינתי זה הדבר החשוב ביותר. התחושה היום היא בעיקר גאווה גדולה בלהיות חלק מהנבחרת הישראלית, שמגיעה לכאן ומספקת תוצאות יוצאות דופן. הרבה ברכות לנבחרת הקייט ולדור על הקווטה".

תמר שטיינברג | צילום: Sailing Energy

עוד בתחרות ההזדמנות האחרונה היום הישג מרשים לצוות סירות ה-49ER מאור עבו וים וורטהיים, שהעפילו לשיוט המדליות של התחרות מהמקום התשיעי הכללי. זו הפעם הראשונה שצוות ישראלי מעפיל לשיוט מדליות בתחרות בין לאומית בדגם זה, החדש ביותר שנכנס לאיגוד השייט הישראלי. מיקומם של עבו ווירטהיים לא יאפשר להם להשיג את הקווטה למשחקים האולימפיים, שכן הפרש הנקודות בינם לבין המדינות שלפניהם גדול מדי.

בתחרות בדגם ה IQ פויל גברים סיים תום ראובני את התחרות במקום החמישי הכללי. בדגם סירות ה 470 עלו ניתאי חסון ונועה לסרי למקום החמישי, אחרי שהיום ביצעו שני שיוטים במקומות 6 ו-7. מחר יתקיימו שני השיוטים האחרונים במוקדמות התחרות ועשרת הצוותים המובילים יעפילו לשיוט המדליות, שיערך בשבת.

מאור עבו וים ורטהיים | צילום: Sailing Energy



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג