ממלפפון ים לטריאתלון ספרינט ב-6 שבועות | פרק 3: סולמות, חבלים ו-ואטים

שבוע לפני TRI כנרת, חגי אשלגי ממשיך לשתף במסע שלו לחזור לטריאתלון אחרי 28 שנה, והפעם: כאבי גב שמקשים על הריצה, שמועות זדוניות במסדרונות שוונג ושיפורים מעודדים על האופניים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
חגי אשלגי | צילום: צלמי שוונג

לפרק הראשון בסדרה – נקודת המוצא | לפרק השני – למה, איך ואיפה?

ממשיכים
האמת, שלא ממש ברור כמה מעניינות אתכם קורות ומאורעות של כותב שורות אלו בדרך לטריאתלון הספרינט המיועד. אבל את העורך של שוונג, גיא דר, הן כנראה מעניינות מאד. כי הבחור קודח כבר כמה ימים כדי לקבל כבר את הטור הזה.

כשלדרישתו העקשנית מצטרפת השמועה המרושעת שנפוצה במסדרונות שוונג השבוע – כאילו גייסתי את המועצה האזורית גולן להגיש עתירה במטרה למנוע את הטריאתלון כדי שלא אצטרך לזנק – לא נותרה לי ברירה אלא להזים את הכזבים, להשתיק את הלשונות הרעות, לנכש את העשבים השוטים, ולהעלות את הדברים על הכתב כהווייתם.

It wasn't me
נתחיל בהתחלה (למודאגים) – לזכותה של המועצה אזורית גולן ייאמר שהיא מההתחלה (וגם עכשיו), בכלל לא ביקשה למנוע את הטריאתלון. היא רק רוצה פתרון תחבורתי ידידותי יותר למושב רמות ביום שישי בבוקר. מספרים לי שהמשטרה סבורה שהרוב פתיר. ניפגש, הם ילבנו, והדברים יבואו על מקומם כשלכולם שלום. אז לא רבותיי, ידיי לא במעל.

תלאות
עכשיו, להתקדמות המלפפון: קודם כל, זה שיש כבר מעל 900 רשומים ל-TRI כנרת, מפוצץ מוטיבציה; ואם אתם לא חושבים שהטור הזה נועד לסכל אפשרויות חרטה מכותב שורות אלו, אתם כנראה לא מכירים אותו. הטור הזה מייצר מחויבות.

חגי אשלגי בגביע הים האדום | צילום: צלמי שוונג

אבל קודם, קצת סדר. כשבועיים לא רצתי (למעט קילומטר אחד יחף על שפת הים). הבעיה הייתה בגב, ולא כתוצאה מריצה. כאב תקופתי, חילופי עונות, חילופי מזרנים… לא יודע. הגב לא אפשר ריצה ממושכת. אבל כרגע, נראה שזה מאחורינו.

אתמול שבתי לרוץ על כבישי ושבילי עמק חפר, וחזרתי לאן שהייתי לפני שבועיים: תחושת ריצה סבירה, קילומטראז' חסר. משלימים.

סולמות – פאוור לאופניים
השיפור כרגע מתרחש בעיקר בגזרת אופניים. לשיטת האימון הנבחרת שלי לצורך הניסוי הזה קוראים Powerwatts* ולעת עתה יש להם שני סניפים בישראל (אחד במרתף ללא קליטה סלולרית מתחת לוולודרום בתל אביב, ואחד בגינתון ; שלישי צפוי להיפתח בקרוב בהוד השרון) ועוד כמה עשרות בעולם.

הרעיון ב-Powerwatts (פרי פיתוחו של מקצוען הטריאתלון בעבר ומאמן ופיזיולוג הספורט, פאולו סלדנה) הוא פשוט ויעיל – אימון קבוצתי על טריינרים חכמים, בתכנית אימון משותפת שמצריכה תרגול גם של טכניקה, גם של קצב סיבובי רגליים (קאדנס/סל"ד), וגם של עוצמה. הכל באינטרוולים משתנים ובמסלולים משופעים. היתרון הבולט של השיטה, הוא שבשעה ששלושת המאפיינים המרכזיים של האימון – סל"ד, עוצמה כנגזרת באחוזים ממדד ה-Power שלך, ושיפוע המסלול – מאפשרים אימון משותף וזהה לכולם; מאפיין שלישי הוא אישי ושונה לכל אחד לפי רמתו – מדד העוצמה.

חגי אשלגי ב-Powerwatts | צילום: שי כרם

בזמן שאחת מתאמנת על בסיס מדד עוצמה אישי של 165 וואט (ואחוזי ה-Power שנדרשים ממנה בכל אינטרוול נגזרים ממדד בסיס זה), לצדה מתאמן אחר על מדד עוצמה אישי של 330 וואט (ואחוזי ה-Power שלו נגזרים מהמדד שלו). כל מה שצריך זה זוג נעלי אופניים ומכנסי אופניים.

כך, יכולים עשרה אנשים לבצע את אותו אימון בדיוק, באותו מקום, ואפילו להתחרות אחד בשני (ובעצמם*, על דיוק הפעלת העוצמה והסל"ד בהתאם לתכנית האימון. אבל כל אחד מהם יעשה זאת במדדי העוצמה האישיים שלו. הכל תחת עין פקוחה של מאמן שמעיר ומדייק.

בשביל מתלמד חסר ידע שמגיע מהשחייה, ההבדל הראשוני דומה להבדל בין אימון בריכה לבד לבין אימון קבוצתי עם מאמן ועל פי תכנית. בקיצור – הבדל של יום ולילה. ישראמנים ורוכבי אופניים מעולים ו-ותיקי ה-Powerwatts מספרים גם על ייעול בדיוק הדיווש והפעלת העוצמה, חידוד הטכניקה, ניצול מיטבי של שעת האימון, ועוד.

בקיצור א' – אהבתי. בקיצור ב' – שיפרתי מעל 10 אחוז במדד הבסיסי בשבועיים (אלעד פלטין התחיל אותי על 180 וואט, ומאז עלינו ל-200. נראה לאן נגיע בשבוע הבא). כאשר העוצמה עולה, התוכנה מעניקה גביעים. בשלב הטרום-מתלמד בו נמצא עבדכם הנאמן, הגביעים נאספים במשאיות. בזמן שסביבי חיות אופניים חזקות פי כמה (על וואטים שבין 250 ל-330), המציאות בה עקומת השיפור העדיין-חדה של טירון כמוני מעניקה "גביעים", היא לגמרי פאדיחית.

חגי אשלגי ב-Powewatts | צילום: פרטי

ארגומטרי
בנוסף, ביצעתי השבוע בדיקה ארגומטרית. "טסט שנתי" למצב הלב. צלחנו בהצלחה, ואפילו למדנו משהו על הדרך (במכון וינגייט). אפשר להתקדם הלאה.

גם אם הדעות על ערכה של בדיקת הא.ק.ג במאמץ חלוקות, קיימים כמה וכמה סיפורים בדוקים על אנשים שלאחר שהתנתקו מהא.ק.ג והמסילה/אופניים, נשלחו מיד ואחר כבוד לחדר צינתורים ולעתים גם למעקפים. לא כיף להילחץ לפני מבחן, אבל ייתכן שזהו מאותם מבחנים שיכולים לאתר בליבנו באגים נסתרים, שמוטב לגלותם מוקדם ממאוחר.

שבוע 4
עקב כאבי הגב, שבוע 4 נעדר ריצה כמעט לחלוטין ונראה ככה (מצד ימין, מספר האימון):

15 2.4.24 (ג) שחייה 2.5 ק"מ ים בית ינאי + חליפה Sleeveless- 19 מעלות. ללא
16 3.4.24 (ד) אופניים שעה אחת אימון Powerwatts בוולודרום תל אביב
17 4.4.24 (ה) אופניים שעה אחת אימון Powerwatts בוולודרום תל אביב
18 5.4.24 (ו) שחייה + ריצה 2.2 ק"מ שחייה

1 ק"מ ריצה

ים בית ינאי, ללא חליפה 20 מעלות. ללא

ריצה יחף על החוף. ללא

19 6.4.24 (ש) שחייה 2.5 ק"מ ים בית ינאי, ללא חליפה 20 מעלות. ללא

שבוע 5 יסתיים במוצ"ש הקרוב, 6 ימים לפני התחרות. נספר עליו בשבוע הבא. תחזיקו אצבעות.

* גילוי נאות (א) – אלעד פלטין מפאוארוואטס נתן לי את האימון וההתנסות לצורך ניסוי טריאתלון הספרינט ללא עלות. גילוי נאות (ב) – אם אמשיך הלאה בטריאתלון/אופניים אחרי הניסוי הזה, תיכלל בזה גם פאוארווטס. ההתקדמות שכנעה אותי.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג