לומדים לבחינה? כך פעילות גופנית תעזור לכם להצליח

לפעמים כשאנחנו לומדים לבחינה חשובה, אנחנו נוטים "לדלג" על אימון, אולם מחקרים מראים שזה דווקא מה שיכול לפגוע בלמידה שלנו. עדי שיף מסבירה את המשמעויות וממליצה איך לנהוג
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
לומדים לבחינה? זוזו! צילום: רועי שלם

נתחיל מהשורה התחתונה – מחקרים רבים כבר קבעו באופן חד משמעי שפעילות גופנית מסייעת בהורדת מתח לפני בחינה, משפרת את הריכוז, המיקוד והזיכרון, ובאופן כללי, פעילות גופנית מומלצת ביותר בזמן למידה לבחינה.

לכתבות נוספות בנושא:
הכל על הכתפיים שלכם? כך נמנע את הכאבים בכתף בכמה תרגילים פשוטים
קלה ויעילה: יתרונות האימון עם גומיית התנגדות ואיך תפיקו ממנה את המיטב
איך לשפר את התנועה ע"י כוח המחשבה? התרגיל שישאיר אתכם מופתעים

כשלומדים לבחינה, כל בחינה, ובעיקר כשמדובר בלמידה ממושכת לבחינה כמו בחינות לשכת עורכי הדין, או בחינות בלימודי רפואה, פסיכומטרי, תואר ראשון וכן הלאה, המתח והלחץ גדולים יותר ואנו נוטים להזניח עניינים רבים בחיינו כדי להתמקד בלמידה כמה שיותר ולא לפספס זמן יקר. בסבירות לא נמוכה, בזמן למידה לבחינה אתם עלולים להפסיק להתאמן, ולכן גם להניע את הגוף בצורה יעילה וחשובה. אך תהיה טעות גדולה לפעול כך, כי למעשה, פעילות גופנית בזמן למידה היא סופר חשובה ובלמידה ממושכת לבחינה, היא אף קריטית.

צילום: Shutterstock

גוף ונפש הולכים יד ביד. לפעילות גופנית בזמן למידה לבחינה יש המון השפעות חיוביות גם על הלמידה וגם על הגוף והנפש. כאמור, אינסוף מחקרים בדקו ובודקים את השפעת הפעילות הגופנית בזמן למידה. הפעילות הגופנית משפרת את הריכוז והזיכרון, אתם תהיו חדים יותר, קשובים יותר ועירניים יותר ובכל מה שנוגע לנפש, הפעילות תתרום להפחתת המתח והלחץ בגוף והלמידה עצמה תהיה רכה ושפויה יותר. למידה ממושכת לבחינה ללא שילוב של פעילות גופנית, עלולה לגרום לכם להרגיש כאבים שונים בגוף, ככל הנראה בעיקר באיזור הגב, הכתפיים והצוואר, ותרגישו שהגוף כמו מאובן וזה לא טוב, לא ללמידה, לא לנפש ולא לבריאות, באופן כללי.

כדי להבין איך בדיוק פעילות גופנית משפיעה כל כך לטובה על אופן הלמידה לבחינה כדאי להכיר כמה דברים חשובים שקורים לנו בגוף בזמן הפעילות ומה הם גורמים לנו להרגיש.

תרגול גופני מעודד את זרימת הדם למוח ולהגעה טובה יותר של חמצן למוח, שזה מצוין, כמובן. התרגול גם מסייע לשחרור הדופמין, מה שגורם לכם להישאר חדים יותר. להורמון הזה יש חשיבות לפעילות קליפת המוח הקדם מצחית שמעורבת בתפקודים מחשבתיים גבוהים ומעודדת אותנו לפעול לקידום מטרות, במקרה שלנו, המטרה – ללמוד טוב לבחינה ולעבור אותה. בנוסף, גם אנדורפינים (שיש להם תפקיד חשוב בשליטה על התנהגות רגשית כמו פחד ומתח) וסרוטונין (שעוזר להרגשת מצב רוח טוב, ביטחון ומעודד את תחושת ההערכה העצמית) גורמים לנו להיות טובים יותר בעת למידה לבחינה ולהרגיש טוב יותר. כל אלה מופרשים במהלך הפעילות הגופנית.

גם ריצה קצרה תעורר אתכם | צילום: Shutterstock

הפעילות הגופנית עוזרת גם "לסלק" תופעות לא טובות שיכולות להופיע בזמן הלמידה. בזמן מתח ולחץ הגוף משחרר קורטיזול, מה שמגביר את לחץ הדם ואת רמת הסוכר בדם. פעילות גופנית מסייעת למתן את השפעת הקורטיזול ולהחזיר את הגוף למצב מאוזן.

כשאנחנו מתאמנים, אנחנו יעילים וחיוניים יותר. אם הלמידה שלכם אינטנסיבית, אפילו רבע שעה בלבד של אימון במהלך הלמידה תשנה לכם את חווית הלמידה ותקל עליכם. אם אתם מרגישים תוך כדי למידה עייפות, חוסר יכולת להתרכז, מתח או דאגה. עצרו את הלמידה, כי הרי במצב כזה גם כך היא פחות אפקטיבית ובצעו פעילות גופנית, לאחריה תרגישו טוב יותר, רעננים יותר ותהיו במקום נכון ומדויק יותר בלמידה מכל הבחינות.

גם ביום הבחינה עצמה, מומלץ לפתוח את היום עם אימון קל, כדי להגיע לבחינה במצב הטוב ביותר והרגוע ביותר שלכם. בהצלחה!

 


 

למידע נוסף, תכניות אימונים ואימונים מקוונים חינם כנסו לאתר של עדי שיף




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג