מלכת הגב: שיא עולם שני תוך 24 שעות לקיילי מקיואן

יממה לאחר ששברה את השיא ב-50 גב, השחיינית האוסטרלית עשתה זאת גם ב-100 גב עם 57.33 שניות בגביע העולם בבודפשט: "בכנות, לא חשבתי שאשבור שיא הערב, זו אבן דרך חשובה לעתיד". צפו במשחה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קיילי מקיואן | צילום: World Aquatics

השחיינית האוסטרלית קיילי מקיואן פשוט בכושר אדיר. אמש (שבת) היא שברה שיא עולם שני תוך יממה בגביע העולם בבודפשט, הפעם במשחה ל-100 גב, כאשר עצרה את השעונים על 57.33 שניות.

לכתבות נוספות בנושא:
השלימה טריפל: שיא עולם לקיילי מקיואן בגביע העולם בשחייה. צפו!
המחווה המרגשת ויוצאת הדופן של המכללה בארה"ב לשחיינה הישראלי
דקת דומיה לזכר הקורבנות הישראליים תתקיים במפעלים האירופיים בכדורמים

מדובר בשיפור של 12 מאיות השנייה לשיא העולם הקודם, בו החזיקה מאז 2021. הדבר המדהים הוא שהפעם פתחה מקיואן את המשחה מעט לאט יותר מאשר כששחתה את השיא הקודם, 28.15 שניות לעומת 28.10 ב-2021, אולם 50 שני פנומנלי של 29.18 שניות העניק לה את השיא החדש ואת הניצחון, בפער של כמעט שתי שניות מהמקום השני, קיילי מאס הקנדית.

היכולת הנהדרת של מקיואן מציבה אותה במקום הראשון בדירוג האישי של גביע העולם, כאשר נותר עוד יום אחד לסבב כולו. אם תישאר במקום זה, מה שההחלטה צפוי לקרות, היא תגרוף בונוס של 100 אלף אירו, זאת בנוסף לסכומים הניצחון הרגילים שהרוויחה, ולבונוסים של 40 אלף אירו על שיאי העולם ועל השלמת שני "כתרים משולשים", זכייה באותו משחה בכל אחת משלוש תחרויות הסבב.

בסיום המשחה אמרה מקיואן: "בכנות, לא חשבתי שאשבור שיא עולם הערב. הייתי ממש רגועה כשהגעתי לכאן. אני נוטה לשחות טוב יותר כשאני פותחת קצת יותר מהר, אבל אני מנסה ללמוד לשחות קצת חד יותר. אני שמחה שחלק מהדברים שניסינו לעבוד עליהם, הצליחו. זו אבן דרך חשובה לעתיד. המאמן שלי (מייקל בול – ג.ד) אמר לי לפני המשחה לא לעמוד לעצמי בדרך, ושזה עניין של לבטוח בתהליך שאנחנו עושים ולהיות מחויבת לו. אני לא מצפה לכלום ב-200 גב, זה משחק אחר לגמרי, אבל מאוד נרגשת מההופעות שלי כאן".

מקיואן בת ה-22 שברה כזכור ביום שישי את שיא העולם במשחה ל-50 גב עם 26.86 שניות ובכל השלימה סדרה כשיאנית העולם בכל משחי הגב. כזכור, היא גם האלופה האולימפית ב-100 וב-200 גב מטוקיו, והשחיינית המצטיינת מאליפות העולם האחרונה בבודפשט, בה השלימה טריפל זהב בכל משחי הגב, ואף הוסיפה שתי מדליות כסף במשחי השליחים עם נבחרת אוסטרליה, זאת לאחר שפסלה בחצי הגבר ל-200 מעורב אישי.

עוד אמש, שיבון הוהי מהונג קונג, השותפה לאימונים של אנסטסיה גורבנקו ודריה גולובטי, הראתה גם היא יכולת גבוהה כאשר שברה את שיא גביע העולם במשחה ל-200 חופשי עם 1:54.08 דקות וניצחון שלישי במשחה זה, מייקל אנדרו השלים "כתר משולש" גם הוא עם ניצחון ב-50 גב עם 24.64 שניות וצ'ין הייאנג הסיני הרוויח כתר משלו כשגבר על אדם פיטי בקרב ראש בראש ב-50 חזה עם 26.30 שניות של הסיני, לעומת 26.79 שניות של הבריטי המתקאמבק.

פיטי, גדול שחייני החזה בכל הזמנים, סיים בכך את הופעותיו בסבב, בו חזר למים לאחר חודשים ארוכים בשל שלל בעיות מנטליות מהן סבל. בסיום, באקט ספורטיבי ראוי לציון, הוא העלה תמונה משותפת עם הייאנג לאינסטגרם וכתב: "שמח במיוחד מהמקום שבו אני נמצא כעת, תמיד ידעתי שזה הולך להיות אתגר למצוא את מקומי מחדש בספורט, אבל איזה תענוג זה היה להתחרות בטובים ביותר בעולם שוב. אבתי כל רגע בגביע העולם, לא הייתה יכולה להיות פתיחה טובה יותר לעונה שלי".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Adam Peaty OBE (@adam_peaty)



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג