דקת דומיה לזכר הקורבנות הישראליים תתקיים במפעלים האירופיים בכדורמים

לאחר שתחילה לא הביעו תמיכה או גינוי, התאחדות השחייה האירופית במסר נחרץ למען ישראל: "כאות של כבוד עמוק וסולידריות עם קורבנות האלימות הברברית ועם העם הישראלי". וגם: המחלוקת סביב אליפות העולם בקטאר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נבחרת ישראל בכדורמים לנשים | צילום: ירין בריר, באדיבות איגוד הכדורמים

אקט הזדהות עם ישראל בספורט העולמי. התאחדות השחייה האירופית החליטה כי תיערך דקת דומיה בכל הליגות האירופיות בכדורמים בשבוע הקרוב. מדובר בין היתר על משחקי ליגת האלופות, היורוקאפ והצ'לנג'ר קאפ, לגברים ולנשים שנערכים ברחבי היבשת. במשחקים הללו יקחו חלק גם ארבע שחקניות ישראליות מנבחרת ישראל, המשחקות בקבוצות אירופיות.

לכתבות נוספות בנושא:
המחווה המרגשת ויוצאת הדופן של המכללה בארה"ב לשחיינה הישראלי
האלוף האולימפי הביע תמיכה בחמאס, איגוד השחייה פנה בתלונה לאיגוד העולמי
שחקן הכדורמים רגב אמר נפל בקרבות בעוטף עזה

ההודעה שהועברה למשקיפים במשחקים השונים ברחבי אירופה אומרת: "לאור התקפות הטרור הנוראיות האחרונות בישראל, וכאות של כבוד עמוק וסולידריות עם קורבנות האלימות הברברית ועם העם הישראלי, התאחדות השחייה האירופית תקיים דקת דומייה בכל משחקי הכדורמים השבוע. תודה על שיתוף הפעולה".

כזכור, בתחילת המלחמה יצאו הודעות של ההתאחדות האירופית (לגבי אליפות אירופה בכדורמים) וההתאחדות העולמית (לגבי שנוי המיקום של הסבב העולמי במים פתוחים), בהן לא הופיע גינוי לחמאס או הזדהות עם ישראל, מה שעורר זעם גדול בקהילת השחייה הישראלית. בעקבות אותן הודעות, הופעל לחץ גדול מצד שלל גורמים בענפי המים, כולל הודעות אישיות לבכירים בארגון שפירטו את הזוועות ולא חסכו בסרטונים ותמונות מהאירועים הקשים.

נבחרת ישראל בכדורמים | צילום: רגב גורן, באדיבות איגוד הכדורמים

מי שמשמש כמזכ"ל ההתאחדות האירופית נעם צבי מסר בנושא: "כמזכיר כללי של איגוד השחייה האירופאי עמדתי על כך שתהיה הבעת עמדה ברורה ונחרצת בעניין הטבח האכזרי שביצע החמאס ולא להסתפק בהודעת התמיכה בישראל שיצאה שבוע שעבר. הארגון שמייצג חמישה ענפים אולימפיים קבל את עמדתי ויש לברך ולקחת דוגמא מהאמירה החד משמעית שיוצאת היום לעולם מאיגוד השחייה האירופאי".

כזכור, ב-3 בינואר אמורה להיפתח בישראל אליפות אירופה בכדורמים, בתקווה שהמצב יאפשר זאת. באיגוד האירופי כבר בחנו אפשרות לדחות בכמה שבועות את האליפות במקרה הצורך, כאשר לפחות לפי שעה אין כוונה מוצהרת להעתיק את האליפות מישראל. עם זאת, לא תהיה אפשרות לדחייה משמעותית, שכן בפברואר אמורה להיערך בקטאר אליפות העולם במקצועות המים, שכוללת גם את הכדורמים, וכן את ענפי השחייה, שחייה במים פתוחים, שחייה אמנותית וקפיצות למים.

ככלל, בעולם ישנה ביקורת קשה כלפי קיום האליפות בקטאר, שבחלק מהענפים תהיה מכריעה במיוחד לגבי הכרטיסים למשחקים האולימפיים, ביקורת אשר התעצמה מאוד בעקבות הלחימה מול חמאס, כשבכירי ארגון הטרור מתנהלים מתוך קטאר עצמה ובחסותה. לשוונג נודע כי חלק מהתאחדויות השחייה במדינות המשתתפות כבר פנו בנושא להתאחדות העולמית בבקשה להעביר את האליפות מקטאר, אולם יש לציין שהקטארים שילמו סכומים גבוהים במיוחד להתאחדות העולמית על אירוח האליפות ונראה כי זו לא תסכים לשינוי בשלב זה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אם אתה יותר מפחד להפסיד מאשר נרגש לנצח, אז זו הדרך הלא נכונה לגשת לתחרות", קייט קמפבל, שחיינית, אלופה אולימפית ושיאנית עולם


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג