האמריקאים והאוסטרלים חוששים? שליטה סינית בבריכה במשחקי אסיה

רק חודשיים אחרי אליפות העולם, השחיינים הסינים שוב הציגו יכולת אדירה, כשצ'ין הייאנג מעל כולם במשחי החזה, וואנג שון מתקרב ללוכטה ופלפס במעורב ויופיי מנצחת כל מה שזז. וגם: ההפתעה שהכינה שיבון הוהי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צ'ין הייאנג | צילום: Shutterstock

תחרויות השחייה במשחקי אסיה היו הפתעה מסעירה (ומהירה) לקראת סיום שנת 2023 וכניסה לשנה האולימפית.
משחקי אסיה, המכונים גם ה"אסיאדה", הם אירוע ספורט רב-ענפי (בדומה למשחקים האולימפיים), הנערך אחת לארבע שנים, בשנה הזוגית שאינה אולימפית, בהשתתפות ספורטאים מיבשת אסיה. בימים אלה (23 בספטמבר עד 8 באוקטובר) מתקיימים המשחקים האסיאתים בהנגג'ואו שבסין, לאחר שנדחו משנת 2022 בעקבות נגיף הקורונה.

לכתבות נוספות בנושא:
האלופה האולימפית חשפה: "נמצאו לי שני גידולים בשחלה, פחדתי שלא אוכל להיות אמא"
היסטוריה: שחיין אינדונזי השתתף באליפות העולם לנוער בישראל, גמר לשליחות
הם חוזרים: אדם פיטי וקריסטוף מילאק ישתתפו בסבב גביע העולם

תחרויות השחייה במשחקים מהוות מטרה עבור שחיינים רבים, לעיתים אפילו על חשבון אליפות העולם. השנה, תחרויות השחייה התקיימו כ-10 חודשים לפני פתיחת האולימפיאדה וכחודשיים בלבד לאחר אליפות העולם שהתקיימה  בפוקואוקה (יפן). למרות זאת, נקבעו בתחרות מספר תוצאות מהירות מאוד ונראתה דומיננטיות סינית בולטת, שצריכה לייצר הרבה דאגה לנבחרות המובילות בעולם (בפרט ארה"ב, אוסטרליה ובריטניה).

השם החם במקצי החזה, הסיני צ'ין הייאנג, אמנם לא קבע שיאים אישיים אבל הוכיח יציבות כאשר קבע תוצאות הרחוקות במאיות בודדות בלבד מאלה שקבע לפני כחודשיים (50, 100 חזה; 26.25 ו-57.76 בהתאמה) (26.20 ו-57.69) והקנו לו את הניצחון באליפות העולם. כך, ניצח ב-50 חזה עם 26.25 שניות, התוצאה העשירית בטיבה בהיסטוריה וחמש מאיות מתוצאתו בפוקואוקה, ו-57.76 שניות במרחק הכפול, 7 מאיות משיאו.

שלושה גברים סינים נוספים שבלטו:
1. וואנג שון, מדליסט הזהב מטוקיו, קבע ב-200 מעורב אישי את התוצאה ה-7 בטיבה בהסיטוריה (1:54.62 דקות, שתי עשיריות מהר יותר מלאון מרשאן), כשלפניו רק שני הענקים מייקל פלפס וריאן לוכטה.

2. שו ג'יאו, מדליסט הכסף מריו, שבמשך מספר שנים לא התקרב לשיא יכולתו, קבע ב-100 גב 51.91 שניות (התוצאה ה-5 בהיסטוריה) כראשון בשליחים ושחה עוד מספר פעמים קרוב לגבול ה-52.

3. פאן ז'אנלה, רק בן 19, קבע את התוצאה החמישית בהיסטוריה ב-100 חופשי (46.97 שניות) והוסיף גם 47.07 שניות כראשון בשליחים וזמן ביניים של 46.6 במקצה שליחים נוסף.

איתות לאמריקאים בשליחים
אחד מרגעי השיא הגיע כאשר שו, קין ופאן ביחד עם הפרפריסט צ'נגאו וואנג, קבעו בשליחים 4×100 מעורב 3:27.01 דקות, תוצאה שרחוקה רק 23 מאיות משיא העולם של נבחרת ארה"ב. האמריקאים מעולם לא הפסידו במשחה השליחים הזה במשחקים האולימפיים, אך בהחלט צריכים לחשוש מאיום ממשי בשנה הבאה בפריז.

עוד בגזרת השליחים, ב-4×200 חופשי נבחרת דרום קוריאה, בהרכב זהה לזה ששחה באליפות העולם, ניצחה עם 7:01.73, שיפור של יותר מ-2 שניות לזמנה מאליפות העולם וזמן שהיה מציב אותה במקום השלישי בפוקאוקה.

יופיי והוהי בלטו בצד הנשי
בנשים בלטו ז'אנג יופיי הסינית ושיבון הוהי מהונג קונג. ז'אנג קבעה 2:05.57 דקות ב-200 פרפר, משחה בו לא התחרתה באליפות העולם, תוצאה שהייתה מקנה לה את המקום השלישי ביפן. נוסף על כך ניצחה ב-50 וב-100 פרפר, ב-50 חופשי ובשני משחי שליחים יחד עם הסיניות.

הוהי, המתאמנת בימים אלו בצוותא עם אנסטסיה גורבנקו ושחיינים ישראלים נוספים תחת מאמן המשימה של נבחרת ישראל טום ראשטון, שחתה 52.17 שניות ב-100 חופשי, כ-3 עשיריות מהר יותר מזמנה באליפות העולם (בה סיימה במקום השני) ומאית אחת בלבד מהתוצאה של מולי אוקלהאן האוסטרלית, שניצחה ביפן. שיבון גם הייתה שחיינית החזה בשליחים של נבחרת הונג קונג והפתיעה כשקבעה זמן ביניים של 1.06.03 דקות, שהיה המהיר ביותר בשדה.

בשורה התחתונה, הסינים הפגינו עליונות בתחרויות השחייה והראו עומק מרשים בכמות המדליות, אך יותר חשוב מכך, בתוצאות מהירות מאוד, לקראת השנה האולימפית. לנבחרות הגדולות יש הרבה סיבה לדאגה בעקבות ההתחזקות של הסינים, בעיקר בגברים ובמשחי השליחים. נבחרת דרום קוריאה ממשיכה להשתפר ולייצר עומק במשחי החופשי ויכולה להציג נבחרת 4×200 חופשי תחרותית מאוד בשנה הבאה בפריז, שעשויה לאיים על הפודיום על חשבון הנבחרות הגדולות.

לכל התוצאות מהאליפות



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג