היסטוריה: שחיין אינדונזי השתתף באליפות העולם לנוער בישראל, גמר לשליחות

האינדונזים אמנם מסרבים לארח ישראלים, אך פליקס איברלה התקבל בברכה כאן בארץ וכמעט שבר את שיא העולם לנוער ב-50 חזה. ישראל השיגה גמר שלישי ב-4X100 חופשי לנשים, חצי גמר לשאין גולנד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
פליקס איברלה האינדונזי בישראל | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

היסטוריה בישראל: שחיין מאינדונזיה, פליקס איברלה, שחה הבוקר במשחה ל-50 מטר חזה באליפות העולם לנוער בשחייה המתקיימת בבריכה הלאומית במכון וינגייט. איברלה בן ה-18 הוא הנציג היחיד באליפות שמתחרה תחת דגל אינדונזיה.

איברלה, שזהו המשחה היחיד שלו בתחרות, שחה בזמן מדהים של 26.98 שניות, שבר את שיא האליפות והיה רחוק מאית אחת בלבד משיא העולם לנוער. הוא סיים במקום הראשון הכללי ועלה לחצי הגמר שיתקיים הערב, בו ינסה אף לשפר את הזמן מהבוקר.

פליקס איברלה האינדונזי בישראל | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

אירוע בו שחיין אינדונזי מגיע לישראל הוא חריג, בעיקר בשל היחס לו זוכים ספורטאים ישראלים באינדונזיה בשנים האחרונות. המקרה הזכור ביותר אירע רק בקיץ האחרון, שבו הייתה אמורה נבחרת הנוער של ישראל בכדורגל לשחק באליפות העולם במדינה, אולם האינדונזים סירבו לארח את ישראל ולפיכך הטורניר עבר לארגנטינה והנבחרת האינדונזית הורחקה מהטורניר כולו.

עבור המארגנים הישראלים לא הייתה כמובן שאלה לגבי הגעתו של איברלה, והוא זוכה ליחס כמו כל שחיין אחר, כשדגל אינדונזיה אף מתנוסס במעלה היציע בבריכה הלאומית במכון וינגייט. אגב, גם נבחרת מרוקו נמצאת באליפות עם שני שחיינים ושתי שחייניות, וגם יו"ר האיגוד, המאמן הראשי שלהם, שופט ושופטת שחייה.

גמר ישראלי שלישי, עוד חצי גמר ושלושה כמעטים
עוד הבוקר בווינגייט, נבחרת השליחות של ישראל ל-4×100 חופשי עלתה לגמר, לאחר שסיימה במקום השישי הכללי, עם זמן של 3:48.60 דקות. שאין גולנד פתחה עבור הנבחרת עם 57.28 שניות, הדר קרפ שחתה נהדר עם 56.64 שניות, דריה גולובטי המשיכה עם זמן של 56.04 שניות וקרן אייזברוך נעלה את הרביעייה עם 58.64.

גולובטי מזנקת, אייזברוך וגולנד לצידה | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

עוד לפני כן, גולנד העפילה לחצי הגמר במשחה ל-50 מטר חופשי לאחר שסיימה במקום העשירי הכללי עם 25.79 שניות, שיפור של מאית שנייה לשיאה האישי. הדר קרפ הייתה רחוקה מאית אחת בלבד מחצי הגמר במשחה זה לאחר שסיימה במקום ה-17 הכללי עם 26.14 שניות.

גל סחרוב, אחת מההפתעות הנעימות של התחרות עבור נבחרת ישראל, סיים במקום ה-18 ב-100 חזה עם שיא אישי של 29.13 שניות והיה רחוק שש מאיות מחצי גמר שני באליפות, אלדד זמיר סיים במקום ה-30 עם 29.81 שניות. מיכאל פובלייאב, שסיים אמש במקום הרביעי בגמר ל-50 מטר חופשי, סיים במקום ה-18 הכללי במשחה ל-100 מטר חופשי. הישראלי קבע 50.78 שניות, שיפור של 8 מאיות משיאו האישי, והיה רחוק 13 מאיות ממקום בחצי הגמר. אלון דותן סיים במקום ה-31 עם 51.82 שניות, שיפור של 24 מאיות לשיאו האישי.

שאין גולנד | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

במשחה ל-1,500 מטר חופשי לנערות סיימה עומר שוורץ במקום ה-11 הכללי עם 17:19.80 דקות ואופק אדיר במקום ה-15 הכללי בזמן של 17:33.53 דקות. בערב יתקיים המקצה החזק במשחה זה ולאחר מכן ייקבע דירוגן הסופי. במשחה ל-100 מטר פרפר סיימה אופיר רכאח במקום ה-29 הכללי עם 1:03.04 דקות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג