הם חוזרים: אדם פיטי וקריסטוף מילאק ישתתפו בסבב גביע העולם

אחרי שנעדרו מתחרויות בשל קשיים מנטליים והחמיצו את אליפות העולם, שניים מהכוכבים הגדולים של השחייה העולמית הכריזו כי ישובו לבריכה בחודש הבא לסבב היוקרתי, שייערך השנה כולו באירופה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אדם פיטי וקריסטוף מילאק | צילום: Shutterstock

שניים מהכוכבים הגדולים ביותר של השחייה העולמית, אדם פיטי וקריסטוף מילאק, הודיעו כי ישתתפו בשלוש תחרויות סבב גביע העולם בחודש הבא, ולמעשה יחזרו להתחרות אחרי שנעדרו מאליפות העולם בפוקואוקה, שניהם בשל קשיים מנטליים ותקופות מנוחה שונות.

לכתבות נוספות בנושא:
דריה גולובטי חולמת היסטוריה: "יהיה מיוחד להתחרות ברמה כזאת כאן בישראל"
מהאמריקאית המדהימה עד גורבנקו הבוסנית: השחייניות הגדולות שמגיעות לישראל
"ארה"ב לא יודעים להפסיד": כך ראיון אחד הצית מלחמה בין אוסטרליה לארה"ב בבריכה

אדם פיטי, שבשנה שעברה התמודד עם פציעה משמעותית ראשונה בקריירה, חזר לשחות ואף להתחרות, אולם בחודש מרץ במפתיע נמחק מהמבחנים הבריטיים לאליפות העולם, אחרי שכבר היה רשום אליהם. בהמשך שיתף שמתמודד עם בעיות נפשיות ולא צפוי להתחרות בחודשים הקרובים, ובסדרת ראיונות לאחר מכן חשף את ההתמודדות הקשה שלו, כולל התמכרות לאלכוהול.

אדם פיטי | צילום: Agência Brasil, Wikimedia

שיאן העולם והאלוף האולימפי סיפר אז: "שתייה נהייתה החולשה שלי. בכנות, נכנסתי לספירלה של הרס עצמי, ולא איכפת לי להגיד את זה, כי אני אנושי בסך הכל. בזה שאני מדבר על זה, אני יכול להתחיל למצוא תשובות… אני מנסה להשקיט את הקול בראש שלי שאומר לי לשתות", עוןד הוסיף: "בריאות הנפש נהיה מונח מאוד רופף. הגעתי לנקודה בקריירה שלי בה לא הרגשתי כמו עצמי, לא הרגשתי שמח לשחות, לא רציתי להתחרות, שזו הייתה האהבה הכי גדולה שלי בספורט. היד שלי ריחפה כל הזמן מעל כפתור השמדה עצמית, ואם לא הצלחתי, לחצתי עליו".

בקיץ האחרון בראיון ל-BBC נשמע גדול שחייני החזה בכל הזמנים מפוכח יותר וסיפר על התהליך שהוא עובר עם עצמו. הוא הכריז: "אני מקווה שכשאגיע למשחקים האולימפיים, אהיה במצב מנטלי טוב מאוד, אסיר תודה והכי חשוב – מאושר". כעת, הוא יחזור להתחרות לראשונה מזה שבעה חודשים.

גם מילאק, שיאן העולם והאלוף האולימפי ב-200 פרפר, ויתר על אליפות העולם בפוקואוקה ועל ההזדמנות לשמור על תוארו, אולם במקרה שלו זה קרה מאוחר יותר בשנה, רק שבועות ספורים לפני האליפות. ההונגרי בן ה-23 שיתף אז שהוא צריך "לקחת צעד אחורה ולטעון מצברים, כדי להיות מוכן לאתגרים הבאים". עוד סיפר: "ם אם הייתי מאוד רוצה להמשיך את רצף הניצחונות שלי, אני לא ברמה, לא פיזית ולא מנטלית, כדי להתחרות נגד השחיינים הטובים בעולם כרגע".

קריסטוף מילאק | צילום: Martin Rulsch, Wikimedia Commons

השניים הם חלק מרשימה מכובדת במיוחד של שחיינים שהודיעו שיגיעו לסבב היוקרתי, שהשנה ייערך כולו באירופה בשלוש תחנות – ברלין, אתונה ובודפשט, שלושתן במהלך חודש אוקטובר. בין השמות שיגיעו: תומאס צ'קון האיטלקי, ניק פינק האמריקאי, צ'אד לה קלו הדרום אפריקאי ומי שניצח בסבב כולו אשתקד דילן קרטר מטרינידד וטובגו.

מבין השחייניות מי שאישרו את השתתפותן הן אלופת השנה שעברה ביטה נלסון האמריקאית, כוכבת העל השוודית שרה שוטסרום, הגביסטית הקנדית קיילי מאס, והאוסטרליות קיילי מקיואן ולני פאליסטר. אמנם הפרסים הכספיים טרם פורסמו רשמית, אולם הם צפויים להיות דומים לשנה שעברה ולהגיע לסך של קצת מעל 1.1 מיליון דולר בסך הכל.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג