מהאמריקאית המדהימה עד גורבנקו הבוסנית: השחייניות הגדולות שמגיעות לישראל

אליפות העולם בשחייה לנוער נפתחת ביום שני במכון וינגייט, וזה הזמן להכיר שלוש מהשחייניות הבכירות שישתתפו: שחיינית המעורב החולה באלופציה ומקדמת את המודעות, אלופת אירופה הבוסנית והחזיסטית עם השם המחייב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
לאנה פודאר, ליאה הייז, אנלי יפימובה | צילום: מייק לואיס, World Aquatics, סימונה קסטרווילארי

אליפות העולם לנוער יוצאת לדרך בישראל בשבוע הבא ותיערך מיום שני ועד שבת בבריכה הלאומית במכון וינגייט. קרוב ל-700 שחייניות ושחיינים מ-95 מדינות יזנקו למים בששת ימי התחרות, ואמנם השחיינית הבכירה של קבוצת הגיל הזו, שיאנית ואלופת העולם סאמר מקינטוש הקנדית, לא מגיעה לישראל, אך גם בהיעדרה ניתן למצוא מספר שמות גדולים במיוחד, שחלקם כבר עכשיו מככבים בתחרויות הבוגרים, וחלקם עוד יככבו בשנים הקרובות.

רגע לפני, החלטנו להציב זרקור על שלוש שחייניות מהבכירות שיגיעו לאליפות. כאלו שיש סיכוי גבוה במיוחד שתרצו עוד כמה שנים להגיד "ראיתי אותם כאן בישראל".

ליאה הייז: שגרירה חברתית עם קרחת
אחת השחייניות האיכותיות והמעניינות ביותר שתגיע לישראל שכבר עשתה לעצמה שם עולמי היא ליאה הייז בת ה-17. השחיינית האמריקאית מתמחה במעורב אישי וכבר הספיקה לזכות במדליית ארד באליפות העולם לבוגרות בבודפשט אשתקד ב-200 מעורב אישי (משחה בו אנסטסיה גורבנקו סיימה במקום החמישי) עם שיא עולם לנוער של 2:08.91 דקות, בגיל 16 בלבד.

ליאה הייז | צילום: מייק לואיס, World Aquatics

אלא שיש דבר אחד שהפך אותה למפורסמת גם מחוץ לעולם השחייה אפילו יותר מהמהירות שלה במים, וזה המראה החיצוני שלה, או במילים אחרות – הקרחת. הייז אובחנה כבר בגיל 7 כחולה באלופציה, מחלה אוטואימונית שבין היתר  גרמה לה לאבד את שיער גופה. ההצלחה שלה במים עזרה להעלאת המודעות למחלה, והייז התבטאה על כך לא פעם בעבר שהיא מאוד מקווה להעלות את המודעות כדי לעזור לחולים באלופציה ולחולים במחלות אוטואימוניות.

הייז מגיעה לישראל עם הרבה ניסיון, כאשר זוהי השנה השלישית בה היא משתתפת בתחרויות בינלאומיות מעבר לים, ומייצגת את ארה"ב בגיל נוער ובבוגרים. "אני יודעת למה לצפות ואגיע מוכנה ואם אוכל להשתמש בניסיון שלי מהעבר כדי לעזור לעוד שחיינים ושחייניות – זה יהיה כבוד עבורי", אמרה לקראת האליפות במכון וינגייט.

השחיינית הצעירה מגיעה רעבה במיוחד, לאחר שהחמיצה את אליפות העולם השנה בפוקואוקה לאחר שסיימה במבחנים האמריקנים במקום השלישי ב-400 מעורב והרביעי ב-200 מעורב ונותרה מחוץ לסגל האמריקאי: "כנוצרייה אני מאוד מאמינה במה שאלוהים מתכנן, יש דברים שאולי אני לא מבינה בזמן נתון אבל בהמשך אבין. כך שאני מרגישה שאני צריכה להגיע לאליפות העולם לנוער ואני מרגישה בטוחה יותר עם האימונים בחודשים האחרונים", אמרה.

ליאה הייז | צילום: מייק לואיס, World Aquatics

בנוסף למשחי המעורב מתכוונת הייז להשתתף גם במשחה ל-200 מטר חופשי, שם תתחרה מול הישראלית דריה גולובטי והקנדית אלה יאנסן. בכלל, הייז החלה להתאמן בתקופה האחרונה בשיא הכח על ה-200 חופשי, מתוך שאיפה להיות חלק מהנבחרת האמריקאית למשחקים האולימפיים.

גם כאן בישראל צפויה להיות חלק מהשליחים, שייאבקו בעיקר מול נבחרת אוסטרליה: "אני מרגישה בדרך כלל שאני יכולה לתת מעצמי יותר במשחי השליחים, כי אני שוחה לא רק עבורי אלא עבור המדינה שלי והחברות שלי לקבוצה. כשיש משמעות גדולה יותר למשחה ויותר אנשים תלויים בך, אני מרגישה שיש לי יותר לתת. אני מאוד מתרגשת לקראת השליחים ולייצג את ארה"ב ומקווה שעם עוד אימונים אוכל להגיע למשחקים האולימפיים בשליחים".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Leah Hayes (@hayes.leah.g)

לאנה פודאר: השחיינית שהציבה את בוסניה על המפה
שחיינית הפרפר בת ה-17 מבוסניה והרצגובינה כבר תקעה יתד בקטגוריית הבוגרים וזכתה לאינספור סופרלטיבים. היא אלופת אירופה לבוגרות מהשנה שעברה ברומא ב-200 פרפר (ומדליסטיית הארד ב-100), אז הייתה בת 16 בלבד, וכן המדליסטית הראשונה בהיסטוריה של מדינתה באליפויות עולם עם ארד מהאליפות בבריכות קצרות

כותב שורות אלה זכה לראות את הניצחון האירופי הנהדר שלה מקרוב ככרוז באליפות ברומא, וכששוחחתי עם ראשי הנבחרת הבוסנית הם הגדירו אותה כ"כוכבת הגדולה שלנו, כמו אנסטסיה גורבנקו אצלכם". אמנם יש לה עוד שנה בגיל נוער, אך היא כבר מכוונת הכי רחוק שיש למשחקים האולימפיים בפריז. באליפות העולם האחרונה היא הייתה קרובה מאוד לעמוד על הפודיום ב-200 פרפר כשסיימה רביעית עם 2:07.05 דקות, ושיאה האישי מהיר בחמש שניות מהשיא הישראלי לבוגרות לשם השוואה.

לאנה פודאר | צילום: World Aquatics

פודאר עצמה אמרה לקראת האליפות בארץ: "אני מאוד מתרגשת ומצפה להופעה הראשונה שלי באליפות העולם לנוער. בשנה שעברה הצוות שלי ואני החלטנו לא להשתתף באליפות העולם בפרו בשל העונה הארוכה מדי שהייתה לי, אבל השנה החלטנו להתחרות באליפות בישראל ואני מאוד שמחה על כך. אני אוהבת להתחרות ברמות הגבוהות ואני מאוד שמחה שתהיה לי את האפשרות להתחרות עם שחייניות הנוער הטובות ביותר בעולם. אני גם שמחה שהאליפות מתקיימת בישראל כי עד היום לא הייתה לי הזדמנות לבקר שם".

על המטרות שלה בתחרות בווינגייט אמרה פודאר: "אחרי העונה הארוכה אני אנסה מאוד להשיג את התוצאות הכי טובות שלי באליפות. כמו בכל תחרות בעבר, אעשה את הכול כדי לייצג את עצמי ואת המדינה שלי בדרך הטובה ביותר".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Lana Pudar (@lanapudar)

אנלי יפימובה: כשהשם מחייב
השם יפימובה הוא אחד הגדולים ביותר (ואולי גם השערורייתיים ביותר) בהיסטוריה של שחיית החזה. יוליה יפימובה הרוסייה הייתה שיאנית ואלופת עולם, מדליסטית אולימפית, אך גם מי שהורשעה בשימוש בחומרים אסורים ולאחר חזרתה לתחרויות זכתה לכתף קרה מחברותיה לבריכה.

אנלי יפימובה אולי לא קשורה בשום צורה לשחיינית האגדית, אך איכשהו השחיינית האסטונית הפכה גם היא לשחיינית חזה, וגם היא הפכה לסנסציה בגיל צעיר. כבר בגיל 15 היא הספיקה לעמוד על הפודיום באליפות אירופה לבוגרות בבריכות קצרות ב-100 חזה, ומאז רק הולכת ומשתפרת.

באליפות אירופה לנוער השנה זכתה בזהב כפול ב-50 וב-100 חזה ובאליפות העולם לבוגרות קבעה שיא לאומי חדש בחצי גמר 100 חזה עם 1:06.18 דקות ובגמר סיימה שישית, כשהעפילה לגמר גם בחצי המרחק. כל זאת, כאמור, כשהיא בת 16 בלבד. גם לישראל היא תגיע כאחת המועמדות לזהב, על אף שיש שחייניות בוגרות ממנה אפילו בשנתיים. היא אמנם עדיין לא כוכבת כמו הייז ופודאר, אך בהחלט בדרך הנכונה לשם.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג