תחל שנה וברכותיה: 6 טיפים איך להניע את השנה החדשה

בכל שנה חדשה אנחנו מבטיחים לעצמנו הבטחות בהקשר הספורטיבי, אבל כולנו יודעים שבמציאות זה תמיד קשה יותר, אז ביקשנו מהפסיכולוגית לימור ביגון כמה עצות שיגמישו לנו את המחשבה וירימו אותנו מהספה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מזנקים לשנה החדשה | צילום: Shutterstock

שנה חדשה הגיעה ואיתה גם ההבטחה שאתם מבטיחים לעצמכם פעם נוספת שהנה, עכשיו הגיע הזמן להתאמן ולשים במרכז את מי שחשוב באמת וזה אתם. אבל המשימה הזו, כך מתברר, לא כל כך קלה ובכל שנה אתם אומרים לעצמכם ולסביבה שלכם שזה יקרה, ועוד קצת, ורק מעט סבלנות.

לכתבות נוספות בנושא:
כך בין עבודה למשפחה, הצלחתי (בקושי) לדחוף אימון
מחקר חדש: 4.5 דקות ביום של פעילות גופנית נמרצת עשויות להפחית את הסיכון לסרטן
9 דרכים להעלאת המוטיבציה אצל רצים

אז כדי לעזור לכם להתחיל לנוע ולתת לגוף שלכם את מה שהוא זקוק לו ביקשנו מלימור ביגון, פסיכולוגית ספורטאים ופסיכותרפיסטית CBT בהסמכה וגם מאמנת ריצה ורצת אולטרה-מרתון, כמה עצות שיגמישו לכם את המחשבה וירימו אתכם מהספה.

1. נהלו לוח זמנים מסודר: הוסיפו ללוח הזמנים שלכם פעילות גופנית, גם אם הדבר לא באמת מתחשק לכם. ההיגיון שעומד מאחורי הרעיון הוא שקודם כל אני עושה את הפעולה, מה שמייצר אצלי את היכולת ליזום ומביא אותי לבצע פעולה נוספת. המטרה היא להיכנס לשגרה, ולתת לעצמכם את הדחיפה הראשונה הזו שתניע את הגלגל שבסופו של דבר יניע את כל המערכת.

צילום: Shutterstock

2. קחו אחריות על הפעילות הגופנית: מכירים את האנשים האלה שאומרים לכם שהם לא מסוגלים להתאמן? אז הגיע הזמן לבדוק את חוסר המסוגלות הזו ודווקא לייצר מסוגלות. איך עושים את זה? הכינו תכנית פעולה של הפעילות הגופנית שאתם רוצים לבצע עד לרמה של איפה, מה ומתי. הפכו להיות המנהלים של עצמכם ובדקו את המסוגלות שלכם בלי לבטל את היכולות שלכם.

3. צרו רשימת יתרונות לספורט שבו אתם רוצים לעסוק: אל תחכו שמצב הרוח לצאת לרוץ או לרכב יגיע, כי לא בטוח שזה יקרה, לכן כתבו את היתרונות של הספורט הזה באופן כללי וגם את היתרונות שלו עבורכם. אפשר להתחיל, לדוגמה, בכך שהספורט טוב לבריאות הכללית, ואז להיכנס לרזולוציה האישית שלכם ולכתוב למה הוא טוב רק עבורכם. זה יגרום לכם לא לדחות את היציאה לפעילות, מפני שמחשבה חיובית על התוצאות כבר תניע אתכם קדימה. אתם יכולים באותה מידה לכתוב תסריט הצלחה דמיוני שבמסגרתו התגברתם על הקשיים שלכם, מה שימקד אתכם בחשיבה החיובית שתניע אתכם.

4. הפכו את החייב לרוצה: לפעמים פעילות גופנית נראית כמטלה מפחידה ומאתגרת מדי, ואת זה אפשר לפרק. לכן ראשית יש לפרק את "הצריך" ל"רוצה", כי כשאנחנו חייבים לעשות משהו אין לנו באמת רצון לעשות אותו. אז איך עושים את זה? מנסחים מחדש. אם, למשל, אני אגיד לעצמי שאני חייב לעשות ספורט, זה יהיה כדי לשפר את המצב הבריאותי שלי ואת מצב הרוח שלי, או שאם ארוץ אשפר את המדדים הפיזיים והנפשיים שלי.

צילום: Shutterstock

5. צרו דיבור עצמי חיובי: סגלו לעצמכם שגרה שבמסגרתה אתם משלבים מחשבות חיוביות על הספורט שיגרמו לכם לבצע את מה שאתם רוצים לבצע. מחשבות חיוביות יוצרות בסופו של דבר רגשות חיוביים שמניעים לפעולה.

6. גיוון מנטלי: אם אתם כבר מתאמנים וקצת ירדה לכם המוטיבציה ולא משנה הסיבה, שלבו אימונים מעט יותר נוקשים בשגרה שלכם. אימונים אלה ימקדו אתכם בחלק המנטלי של הפעילות ובמשברים שיכולים לצוץ, וכך להעלות לכם את החוסן ולהפוך אתכם לחזקים יותר. למשל שלבו ריצה שכיף לי לבצע וביום אחר רוצו באימון שקשה לכם והוא ללא עזרים, כמו מוזיקה או שותפים. עשו הכל כך שהאימון יהיה קשה וייאלץ אתכם להתמודד עם המשבר, מה שיעזור לכם בעתיד לצאת ממצבים דומים שיכולים להגיע גם בפעילויות אחרות ולהמשיך בהתמדה.

שנה טובה לכולם!



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג