סיכום אליפות העולם בשחייה: ריקה ואיטית, אבל מלאה בשמחה ישראלית

שמונה ימים של תחרויות הסתיימו בבבריכה בקטאר וזה הזמן לסיכומים ומסקנות: שיא העולם, השחיינים שהפתיעו, השליחים המרתקים, המאכזבים הגדולים ואנסטסיה גורבנקו אחת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קלייר קורזן, אנסטסיה גורבנקו, פאן ג'אנלה | תמונות: סימונה קסטרווילארי, Wikimedia

אליפות העולם בשחייה הסתיימה ביום ראשון האחרון בדוחא, קטאר, והייתה למעשה התחרות העולמית הגדולה האחרונה לפני המשחקים האולימפיים בפריז. לרוב, התחרויות העולמיות האחרונות מתקיימת בקיץ כשנה לפני המשחקים האולימפיים, כפי שהיה בפוקואוקה.

לכתבות נוספות בנושא:
הסיבות לשיפור והרמה בעולם: ניתוח ההישג ההיסטורי של גורבנקו
שרה יודעת לשחק אותה: שוסטרום זכתה בזהב עולמי שישי רצוף
פתיחה מסחררת: שיא עולם לפאן ג'אנלה הסיני ב-100 חופשי

על אף היותה אליפות עולם לכל דבר, נוכחות השחיינים הבכירים בתחרות הייתה דלילה למדי ומתוכם חלק נכבד הגיע בכושר חלקי. הייתה זאת תחרות של הזדמנויות עבור השחיינים שאינם מתברגים בשלישיה הראשונה בדרך קבע (הפורטוגלי דיוגו ריברו לדוגמה; זהב ב-50 ו-100 פרפר) ועבור אלה שפחות מנוסים בתחרויות בין לאומיות של שמונה ימים ורצו להשתפשף לקראת האולימפיאדה (בעיקר צעירי ארה"ב ואוסטרליה).

במהלך התחרות נשבר שיא עולם אחד בלבד, כאשר פאן ג'אנלה הסיני זינק ראשון בשליחים וקבע 46.80 ב-100 חופשי. בהמשך התחרות הוא גם זכה במקצה האישי, אך הרחק משיא העולם. בנשים, שרה שוסטרום, כהרגלה ב-15 השנים האחרונות, הייתה קרובה לשיאי עולם, אך הפעם לא שברה אף שיא. ככלל, התחרות התאפיינה בתוצאות פושרות למדי ובדוכני מדליות חצי-אנונימיים למי שאינו חובב שחייה אדוק.

מספר נקודות חיוביות לציון
• לפני הכל ומעל כולן, אנסטסיה גורבנקו שריגשה את כולנו וגם לא מעט יהודים חובבי שחייה מסביב לעולם, כשהעלתה את דגל ישראל על הפודיום בקטאר עם המקום השני ב-400 מעורב אישי, בזמן המלחמה, כשברקע שריקות בוז מהקהל העוין וכל זה עם חיוך על הפנים. עוד הישג שיא בגזרה הישראלית – ארבע קבוצות שליחים ישראליות הבטיחו את מקומון בפריז, וזה אפילו בלי לשחות.

גורבנקו עם המדליה | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

• אחרי שלא העפילה לאליפות העולם בפוקאוקה וחוותה שנת מכללות מאתגרת בסטנפורד, קלייר קורזן בכובעה החדש באוניברסיטת וירג'יניה קוטפת 6 מדליות, מתוכן 3 מדליות זהב במשחי הגב (50, 100 ו-200 מטר) ומשחזרת את ההישג התקדימי של קיילי מקיואן מאליפות העולם האחרונה. על אף שהתוצאות חלשות בהרבה משנה שעברה ובהיעדרן של מקיואן ורייגן סמית', השיפור של קורזן במשחי הגב מכניס אותה לתמונת המועמדות לפודיום בפריז.

• משחה השליחים המסעיר 4X200 חופשי, עם קרב משולש מרתק בין ארה"ב, סין ודרום קוריאה, בו סין סיימה כשידה על העליונה, כשאלופת העולם המכהנת, בריטניה, בהרכב חסר ולא בתמונה בכלל. שלושה שחיינים מתחת 1:44 (פאן ג'אנלה, קרסון פוסטר וסאנוו הואנג). ארה"ב עם ביצוע חזק (כולל ביצוע מפתיע של ספרינטר הגב האנטר ארמסטרונג – 1:45.7 דקות) עד השחיין האחרון – דייויד ג'ונסטון, שיש שיגידו שאינו כשיר למקצה עם 1:47.15, שעלה להם בזהב ובכסף. בפריז יהיה רותח!!

קלייר קורזן | צילום: Tanis Coralee Leonhardi, Wikimedia

דניאל וויפן משפר את שיאו האישי ב-1500, מנצח בפער אסטרונומי (כ-10 שניות) ובגדול מספק הצהרת כוונות לקראת האולימפיאדה באחד המשחים הכי צפופים וחזקים שיש בשחייה העולמית בשנים האחרונות. גרגוריו פלטריניירי ואחמד חפנאווי נשארו אפילו מחוץ לגמר.

טס שחאוטן ההולנדית מקזזת שניות שלמות משיאה האישי ב-200 חזה, שעמד על 2:21.52 דקות, ושוברת את מחסום ה-2:20 בענק עם 2:19.81 דקות ששולח אותה היישר לרשימת המועמדות הבכירות לזהב במשחה זה בפריז.

והיו גם לא מעט מאוכזבים ומאכזבים בתחרות
אחמד חפנאווי, שהיה על גג העולם בפוקואוקה, לקח פסק זמן מתמיכתו בחמאס, והתייצב למשחי המוקדמות בדוחא. בשלושת המשחים שלו שם גם הסתיימה דרכו ללא שום העפלה למשחי ערב.

קמרון מקאבוי שהצית בכולנו את החלום לראות את שיא העולם של סזאר סיילו נמחק מהטבלה, פתח באופן מבטיח את המוקדמות אך הלך ודעך עם השלבים ובגמר סיים רק עם הכסף בתוצאה חלשה יחסית (21.45 שניות). לפחות זכינו לראות כוכב חדש בהתהוות בדמות ולדיסלב בוכוב האוקראיני, שריסק את שיאיו האישיים והעמיד שיא אישי ואוקראיני חדש (21.38 שניות).

קמרון מקאבוי | צילום: Oleg Bkhambri, Wikimedia

קרסון פוסטר שהראה לנו שהוא יודע לשחות מהר מאוד חתירה בשליחים, התרסק במשחי המעורב, דווקא בסגנון החתירה, ולא הצליח לנצל את היעדרו של לאון מרשאן כדי לקחת את הזהב.

מייקל אנדרו – פעם נוספת לא מצליח להתעלות במעמד התחרות הגדולה. ייתכן שמעורבת כאן גם בחירת משחים שגויה שכן דווקא במשחי ה-100 חזה ופרפר סיכויו למדליות היו גבוהים בהרבה.

מייקל אנדרו | צילום: גיא דר

לסיכום, אליפות עולם בעיתוי כזה עוד לא הייתה לנו וספק אם תהיה כזאת שוב. על אף שמעט התאכזבנו, קיבלנו כמה משחים מסעירים וכמובן מדליה ישראלית היסטורית שעשתה לכולנו נחת בימים אלה. במבט קדימה, לפנינו עוד אליפות המכללות, תחרויות המבחנים וקביעת הסגלים במדינות השונות, ולאחר מכן אולימפיאדת פריז, שמתקרבת אלינו בצעדי ענק. הרבה שחיינים יצטרכו לעשות הפקת לקחים משמעותית מאליפות העולם, וחלקם גם יצטרכו לצבור חזרה ביטחון (בראשם אדם פיטי ואחמד חפנאווי). מה שבטוח, עונת 2024 בשחייה העולמית נפתחה, ומכאן זה רק הולך להתחמם!



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג