הישג היסטורי: מדליית כסף לאנסטסיה גורבנקו באליפות העולם בשחייה

הישג אדיר לשחיינית הישראלית בת ה-20, שסיימה במקום השני בדוחא עם שיא ישראלי חדש של 4:37.36 דקות והפכה למדליסטית הישראלית הראשונה במעמד זה אי פעם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גורבנקו על הפודיום | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

היסטוריה בשחייה הישראלית. אנסטסיה גורבנקו רשמה הישג חסר תקדים כאשר זכתה הערב (ראשון) במדליית הכסף באליפות העולם בקטאר, במשחה ל-400 מעורב אישי והיא הופכת לראשונה אי פעם שעולה על הפודיום באליפות העולם בבריכות ארוכות.

לכתבות נוספות בנושא:
שרה יודעת לשחק אותה: שוסטרום זכתה בזהב עולמי שישי רצוף
מקום 9 בעולם לאנסטסיה גורבנקו ב-200 גב
הפתעה: נבחרת השליחים המעורבת של ישראל עלתה למשחקים האולימפיים

גורבנקו בת ה-20 עשתה זאת בשיא ישראלי חדש, כשהיא קובעת זמן של 4:37.36 דקות, שיפור של כחצי שנייה לשיאה הטרי מאליפות ארה"ב, אותו קבעה רק בדצמבר האחרון. היחידה שהקדימה את הישראלית ב-22 מאיות בזכות סיומת חזקה הייתה פרייה קולברט הבריטית, כאשר את הפודיום השלימה שרה פרנצ'סקי האיטלקית, חצי שנייה אחרי גורבנקו.

גורבנקו אחרי הגמר | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

בסיום המשחה, ניגשה גורבנקו לראיון המסורתי של שלוש המדליסטיות מול הקהל הקטארי, שהגיב למשמע שמה והמדינה בקריאות בוז מורמות. אלא שהישראלית לא התרגשה ואמרה למיקרופון: "אני מרוצה להיות פה, לייצג את הדגל של ישראל זה מדהים עבורי ועבור המדינה שלי".

גורבנקו לא שמרה כוחות ופתחה חזק מתחילת המשחה. כבר בפרפר הסתובבה ראשונה בקצב של שיא ישראלי עם 1:01.43 דקות, בחצי המרחק היא הסתובבה שלישית, עדיין בקצב מצוין ו-2:14.06 דקות, בחזה שוב עברה להוליך ובחתירה נעקפה רק על ידי קולברט בדרך למדליה ההיסטורית.

גורבנקו עם המדליה | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

מהוועד האולימפי בישראל נמסר: "כולנו צפינו בנשימה עצורה באנסטסיה גורבנקו ברגע היסטורי על אדמת קטאר, מבססת את מעמדה כשחיינית צמרת עולמית מגוונת באליפות חשובה וסמלית עם דגל ישראל ונציגה שלנו על הפודיום. המאמץ המשותף להביא את משלחת השחיה הישראלית לקטאר חשובה ומשמעותית עם ההצלחה הגדולה של אנסטסיה, שני כרטיסים למשחקים האולימפיים של מתן רודיטי ודואט השחיה האומנותית ודגל ישראל שמתנופף אל על בבירת קטאר בימים כל כך קשים ומורכבים לעם ישראל. אנחנו גאים בשחיינים וספורטאי מקצועות המים שלנו ומודים לכל מי שעשה במלאכה מאחורי הקלעים ויש רבים וטובים. עם ישראל חי"



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג