הפתעה: נבחרת השליחים המעורבת של ישראל עלתה למשחקים האולימפיים

השליחים מיקס, שהעפילו לגמר האולימפי בטוקיו, יקבלו הזדמנות גם בפריז לאחר שאף אחת מהנבחרות המועמדות לא עקפה את ישראל באליפות העולם בדוחא. ישראל בדרך להישג שיא של 4 נבחרות שליחים אולימפיות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גולובטי, פולונסקי, גורבנקו ופרנקל | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

לפעמים צריך גם מזל, ולנבחרת ישראל בשחייה היה הבוקר (רביעי) לא מעט ממנו באליפות העולם בדוחא, קטאר. מבלי שלקחה חלק במשחה, רביעיית השליחים המעורבת (שני גברים ושתי נשים) של ישראל ל-4X100 מעורב העפילה למשחקים האולימפיים בפריז והיא כבר רביעיית השליחים השנייה שמבטיחה את מקומה במשחקים.

לכתבות נוספות בנושא:
כבוד: מקום רביעי לאנסטסיה גורבנקו בגמר אליפות העולם בשחייה
בובריצקי ונשיא הבטיחו רשמית את מקומן בפריז
אדים, שריטות או גומי שחוק? כך תטפלו נכון במשקפת השחייה שלכם

כזכור, הנבחרת בחרה שלא לשלוח רביעיות שליחים לאליפות, אשר מהווה את ההזדמנות האחרונה להכניס נבחרות שליחים לתוך רשימת 16 המהירות ביותר. אחרי אליפות העולם הקודמת בפוקואוקה, היו לישראל ארבע רביעיות שליחים בטופ 16, כאשר אחת מהן כבר הבטיחה את מקומה, ב-4X100 חופשי לגברים, ושתיים נוספות צפויות לעשות זאת בהמשך -4X200 חופשי לגברים ולנשים.

הרביעיית שעלתה לגמר בטוקיו – גולדפדן, גרומי, גורבנקו ומורז | צילום: סימונה קסטרווילארי, הוועד האולימפי בישראל

סימן השאלה הגדול ביותר היה סביב משחה ה-4X100 מעורב מיקס, משחה בו העפילה ישראל בטוקיו לגמר אולימפי. ישראל דורגה במקום ה-15 בתום האליפות הקודמת, כלומר, אם שתי נבחרות עוקפות אותה באליפות הנוכחית, היא בחוץ. הונגריה, דרום אפריקה, הונג קונג, ליטא וספרד היו המועמדות הבולטות לעשות זאת, כולן נבחרות חזקות שביום טוב משיגות זמן מהיר מה-3:47.76 דקות של ישראל.

אלא שכל הנבחרות הנ"ל, שהשתתפו במוקדמות של המשחה הבוקר, לא הצליחו לעקוף את ישראל, ויתרה מכך, לא הצליחו להעפיל לגמר, כך שאין להן הזדמנות נוספת לעשות זאת. המשמעות – ישראל בפנים, מבלי לזנק למים, גם ב-4X100 מעורב מיקס.

כזכור, המספר הגדול ביותר של נבחרות שליחים ישראליות באותם משחקים היה 2, בטוקיו, וכעת הדרך סלולה לעבר לא פחות מ-4 רביעיות שליחים ישראליות במשחקים האולימפיים. יש לציין שבניגוד למה שהיה בעבר, הדרישה כי כל שחייני השליחים יעמדו בקריטריון B בוטלה, כך שאין יותר סימני שאלה או כוכביות בנושא הזה. המשמעות היא שלמאמני הנבחרת תהיה אפשרות לצרף לסגל עד שמונה שחיינים ושחיינים שלא עשו קריטריון ויוגדרו כ"שחייני שליחים בלבד".

עד כה קבעו קריטריון אישי 6 שחייניות ושחיינים ישראלים – אנסטסיה גורבנקו, דניס לוקטב, תומר פרנקל, גל כהן גרומי, מירון חרותי ומרטין קרטאבי. הקריטריון האישי כמובן נשאר פתוח וניתן לקבוע אותו עד 23 ביוני 2024.

דניס לוקטב | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

והיה גם שחיין אחד שכן שחה הבוקר בדוחא, וזהו דניס לוקטב, שסיים במקום ה-32 (מתוך 108) במשחה ל-100 מטר חופשי. לוקטב סבל מזינוק מעט חלש וסיים על 49.50 שניות, רחוק משיאו האישי ומחוץ לחצי הגמר. זה היה המשחה האחרון של לוקטב באליפות והוא יחזור לארה"ב שם ישתתף כבר בשבוע הבא באליפויות האזוריות (הקונפרנס) במכללות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג