כבוד: מקום רביעי לאנסטסיה גורבנקו בגמר אליפות העולם בשחייה

השחיינית בת ה-20 רשמה את הישג השיא של השחייה הישראלית באליפות העולם, אך מעט מחוץ לפודיום, עם זמן של 2:10.17 דקות: "יוצאת בתחושות מעורבות". דניס לוקטב סיים במקום ה-13 בחצי גמר 200 חופשי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אנסטסיה גורבנקו בגמר בקטאר | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

השחינית הישראלית אנסטסיה גורבנקו רשמה הערב (שני) את הישג השיא של השחייה הישראלית באליפות העולם בשחייה, כשסיימה במקום הרביעי בגמר ל-200 מעורב אישי, שיפור של מקום אחד להישג השיא שלה, אותו השיגה בשתי אליפויות העולם האחרונות. הזמן שהשיגה גורבנקו בגמר היה 2:10.17 דקות.

לכתבות נוספות בנושא:
בובריצקי ונשיא הבטיחו רשמית את מקומן בפריז, לוקטב בחצי גמר אליפות העולם
פתיחה מסחררת: שיא עולם לפאן ג'אנלה הסיני ב-100 חופשי
בלי לשחות: נבחרת ישראל הבטיחה כרטיס אולימפי בשליחים 4×100 חופשי

גורבנקו פתחה את ה-50 הראשון שלישית עם 27.53 שניות בפרפר, נותרה שלישית גם בחצי המרחק עם 32.83 דקות בגב, בחזה ירדה למקום הרביעי עם 38.27 שניות, כשסידני פיקרם הקנדית שמתמחה בחזה עוקפת אותה, וב-50 האחרון סגרה על 31.54 שניות וסיימה רביעית. קייט דגלאס האמריקאית שמרה על תוארה כאלופת העולם עם 2:07.05 דקות, פיקרם זכתה בכסף עם 2:08.56 דקות, ויו ייטינג הסינית זכתה בארד עם 2:09.01 דקות.

אנסטסיה גורבנקו בגמר בקטאר | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

כבר בגיל 20, הישראלית רשמה את שמה בדפי ההיסטוריה של השחייה הישראלית. היא אלופת אירופה פעמיים ברציפות ב-200 מעורב אישי, פעמיים אלופת העולם בבריכות קצרות, והישראלית הראשונה שהעפילה לשלושה גמרים באליפויות עולם. בפעמיים הראשונות, סיימה במקום החמישי, מה שהיה באותו זמן הישג השיא של שחיין או שחיינית מישראל במעמד זה. שיאה הישראלי, אותה קבעה לפני שנה במונטה קרלו, עומד על 2:09.28 דקות.

אנסטסיה גורבנקו אמרה בסיום: "אני יוצאת מהגמר בתחושות מעורבות, יש בי קצת אכזבה ואני מרגישה שיש בתוכי הרבה יותר. בסופו של דבר זה היה שיעור חשוב בשנה האולימפית. מרגישה גאווה גדולה על כך שאנחנו בקטאר, מייצגים את המדינה בכבוד והדגל שלנו מונף פה".

מאמן ומנהל הנבחרת, אייל עילם: "היה לנו ערב עם הרבה ציפייה ושתי הופעות במשחי הערב ואנחנו שמחים שהייתה לנו הזדמנות להגיע ולהתחרות פה עם הטובים ביותר. אנסטסיה ודניס נתנו הופעה מרשימה הערב ואנחנו גאים בהם ובטוחים שהם ימשיכו להצליח פה, ובכלל בשנה המיוחדת הזו שבסופה המשחקים האולימפיים".

אנסטסיה גורבנקו בגמר בקטאר | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

עוד לפני הגמר של גורבנקו, זינק למים דניס לוקטב, להופעה ראשונה שלו בקריירה בחצי גמר אליפות עולם, במשחה ל-200 חופשי. שיאן ישראל, שכבר קבע את הקריטריון למשחקים האולימפיים במשחה זה, שיפר את זמנו מהמוקדמות בשתי עשיריות עם 1:47.11 דקות, וגם שיפר מקום אחד כדי לסיים במקום ה-13 הכללי, כשהגמר נסגר על 1:46.24 דקות.

דניס לוקטב | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג