בלי לשחות: נבחרת ישראל הבטיחה כרטיס אולימפי בשליחים 4×100 חופשי

כבר לאחר המוקדמות במשחה זה באליפות העולם בדוחא, הבטיחה הנבחרת את הכרטיס לפריז. ומה המצב בשאר משחי השליחים בהם מועמדת ישראל? שוונג עושה סדר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גל כהן גרומי, רון פולונסקי, דניס לוקטב ותומר פרנקל בשליחים | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

אליפות העולם בשחייה נפתחה הבוקר (ראשון) בדוחא, קטאר, ולצד ההעפלה של אנסטסיה גורבנקו לחצי גמר 200 מעורב אישי, רשמה ישראל הישג נוסף, בכלל מבלי לזנק למים, כאשר רביעיית השליחים במשחה ל-4X100 חופשי גברים הבטיחה את הכרטיס למשחקים האולימפיים בפריז.

לכתבות נוספות בנושא:
ברגל ימין: אנסטסיה גורבנקו עלתה לחצי גמר אליפות העולם
המדריך המלא לאליפות העולם בשחייה
לראשונה מזה 13 שנה: קייטי לדקי הפסידה ב-800 חופשי

ההעפלה לפריז נקבעת משקלול הזמנים של שתי אליפויות העולם האחרונות – האליפות בפוקואוקה שנערכה בקיץ שעבר, והאליפות הנוכחית בדוחא. 16 הזמנים המהירים ביותר, מהמוקדמות והגמרים בשתי האליפויות, עולות למשחקים האולימפיים. כבר בתום משחי המוקדמות של ה-4X100 חופשי בקטאר, ניתן לדעת בוודאות שישראל תהיה בין 16 הראשונות.

תומר פרנקל מחבק את גל כהן גרומי | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

דניס לוקטב, תומר פרנקל, רון פולונסקי וגל כהן גרומי דורגו במקום השמיני מבין כלל הזמנים בפוקואוקה עם שיא ישראלי נהדר של 3:14.03 דקות כבר במוקדמות. הבוקר במוקדמות, נבחרת בריטניה עקפה את ישראל והורידה אותה למקום התשיעי. עם זאת, אין מספיק נבחרות שעלו לגמר ומדורגות מתחת לישראל (יוון, סרביה היחידות שעלו ויכולות לשפר את זמינהן), כך שהמקום של ישראל בפריז מובטח כעת. כמובן שההרכב הסופי של הרביעייה הישראלית עוד יכול להשתנות וייקבע בסמוך למשחקים האולימפיים.

ומה הסטטוס בשאר השליחים?
לישראל יש עוד שלושה משחי שליחים בהם היא נמצאת כרגע בטופ 16. במשחי ה-4X200 חופשי לגברים ולנשים ישראל מדורגת עשירית עם תוצאות איכותיות וסביר להניח, ממבט על ההרשמות של שאר הנבחרות לתחרות, שלא תהיינה שבע נבחרות שיצליחו לקבוע זמנים מהירים יותר, ולפיכך גם בשני משחים אלו הרביעיות הישראליות תהיינה בפנים.

המשחה הגבולי יותר הוא דווקא זה בו העפילה ישראל לגמר אולימפי בטוקיו, המשחה ל-4X100 מעורב מיקס. ישראל מדורגת במקום ה-15 אחרי האליפות בפוקואוקה ומספיק ששתי נבחרות ישחו מהר יותר מזמן של 3:47.76 דקות וישראל בחוץ. המועמדות המיידיות לפי ההרשמות הן הונגריה, הונג קונג, דרום אפריקה, ליטא וספרד, אולם עבור כולן זה עתיד להיות גבולי והן יצטרכו להיות במיטבן כדי לעקוף את הנבחרת. התשובה הסופית בהמשך האליפות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג