בובריצקי ונשיא הבטיחו רשמית את מקומן בפריז, לוקטב בחצי גמר אליפות העולם

איגוד השחייה העולמי הודיע רשמית שהדואט הישראלי נמצא ברשימה למשחקים האולימפיים, אחרי שעמד בקריטריון באליפות העולם בקטאר. לוקטב עלה לחצי גמר עולמי ראשון בקריירה במשחה ל-200 חופשי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שלי בובריצקי ואריאל נשיא | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

איגוד השחייה העולמי הודיע הבוקר (שני) באופן רשמי ששלי בובריצקי ואריאל נשיא הבטיחו סופית את הקריטריון למשחקים האולימפיים פריז 2024 בתרגילי הדואט בשחייה אומנותית.

לכתבות נוספות בנושא:
פתיחה מסחררת: שיא עולם לפאן ג'אנלה הסיני ב-100 חופשי
אנסטסיה גורבנקו עלתה לגמר אליפות העולם ב-200 מעורב אישי
בלי לשחות: נבחרת ישראל הבטיחה כרטיס אולימפי בשליחים 4×100 חופשי

בובריצקי ונשיא התעלו באליפות העולם, שהסתיימה בסוף השבוע, וההישגים שקבעו מיקמו אותן במקום הרביעי בדירוג המצטבר מבין הדואטים שלא העפילו לאולימפיאדה על בסיס יבשתי או על בסיס קבוצתי. המאמנות של הצמד הישראלי בתרגילי הדואט הן סבטלנה בלכר ואנה טרס. האיגוד העולמי התעכב משום מה עם פרסום העולות באופן סופי בגלל מחלוקת על הקריטריונים, אולם כבר ביום שישי היה ברור לכל שהדואט העפיל ורק המתין לאישור הרשמי.

שלי בובריצקי ואריאל נשיא עם סבטלנה בלכר ואנה טרס | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

מדובר בהישג מעולה עבור הדואט הישראלי, מכיוון שמדובר בקריטריון הקשה ביותר אי פעם במשחקים האולימפיים בענף הזה, בעקבות צמצום מספר הדואטים המעפילים מ-22 ל-18 בלבד,. זו פעם השישית ברציפות שהדואט בשחייה האמנותית מייצג את ישראל במשחקים האולימפיים, כאשר שלי בובריצקי הייתה שם גם בטוקיו, עם עדן בלכר.

ההרכב הקבוצתי של ישראל היה הכי קרוב אי פעם להשיג קריטריון גם כן, כאשר דורג במקום השביעי הכללי באליפות העולם בקטאר, מקום אחד מהעפלה ישירה למשחקים, אליהם מגיעות רק עשר נבחרות. הנבחרת נמצאת כרגע בעמדת "ממלאת מקום" (רזרבה) למשחקים האולימפיים, כלומר, אם אחת הנבחרות מסיבה כלשהי לא תממש את העפלתה, הנבחרת תהיה הראשונה להיכנס.

נבחרת ישראל בשחייה אמנותית | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

אריאל נשיא, שתתחרה לראשונה בקריירה במשחקים האולימפיים: "האולימפיאדה היא החלום של כל ספורטאי. הייתי בהמון אליפויות אירופה ועולם אבל תמיד המטרה הייתה אולימפיאדה. אין גאה ומאושרת ממני שצלחתי במשימה הזו ותהיה לי הזכות לייצג את מדינת ישראל בפריז".

שלי בובריצקי: "אני מאוד שמחה ונרגשת על קביעת הקריטריון. למרות שכיוונו לשם במהלך כל הדרך, להבין שבאמת התגברנו על כל המכשולים והקשיים שהיו בחודשים האחרונים והצלחנו כנגד כל הסיכויים להגיע להישג הזה – זאת תחושה בלתי נתפסת. אני גאה בדרך שלי ושל אריאל ומתרגשת מאוד בשבילה, על האולימפיאדה הראשונה שלה, ומתקשה להאמין שבשבילי זאת תהיה אולימפיאדה שנייה – משהו שבחיים לא חשבתי שאגיד".

שלי בובריצקי ואריאל נשיא | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

ראש ענף השחייה האמנותית באיגוד השחייה נעם צבי מסר בהודעה רשמית מטעם האיגוד: "ההכנה של הדואט ושל הקבוצתי נפגעה קשות עם פרוץ המלחמה ותוכניות האימון השתנו לבלי הכר כאשר תוכנית התחרויות בוטלה לחלוטין. הספורטאיות התאמנו בהתאם לאילוצים שיצרה המלחמה ותוך חוסר ודאות אם בכלל יוכלו להשתתף באליפות העולם. גם בדוחא האווירה הייתה עוינת והקשתה על הקבוצה, אך למרות כל זאת הספורטאיות הפגינו חוסן נפשי וקבעו הישגים מדהימים. צוות גדול ומסור מאין כמותו ליווה את כל ההכנות ויש לו חלק משמעותי בהישג. גם יעל ארד וגילי לוסטיג היו צמודים לקבוצה בהכנות ובתחרות".

לוקטב בחצי גמר ראשון בקרירה
עוד מקטאר, במקביל להודעה המשמחת, העפיל הבוקר השחיין דניס לוקטב, לראשונה בקריירה לחצי הגמר באליפות עולם. לוקטב שחה במוקדמות ל-200 מטר חופשי באליפות העולם בשחייה המתקיימת בקטאר וסיים במקום ה-16 הכללי עם תוצאה של 1:47.37 דקות. הוא הקדים בשלוש מאיות בלבד את הספרדי ססאר קאסטרו שדורג במקום ה-17 ונותר מחוץ לחצי הגמר.

דניס לוקטב | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

לוקטב, שכבר הבטיח קריטריון אולימפי במשחה זה, ישחה הערב בחצי הגמר, כאשר לאחר המשחה שלו תזנק אנסטסיה גורבנקו לגמר אליפות העולם במשחה ל-200 מטר מעורב אישי (זמן משוער 19:23).



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג