פתיחה מסחררת: שיא עולם לפאן ג'אנלה הסיני ב-100 חופשי

הסיני בן ה-19 הדהים את הבריכה בקטאר, כאשר פתח את משחה השליחים ל-4X100 חופשי בזמן של 46.80 שניות, שש מאיות מהר יותר מהשיא של דויד פופוביץ'. היסטוריה גם לניו זילנד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
פאן ג'אנלה | צילום: סימונה קסטרווילארי

אליפות העולם בשחייה נפתחה היום (ראשון) בדוחא, קטאר ופרט להעפלה לגמר של אנסטסיה גורבנקו, קיבלנו כבר בערב הגמרים הראשון שיא עולם מפתיע במיוחד. פאן ג'אנלה הסיני קבע כשחיין הראשון בשליחים 46.80 שניות ב-100 חופשי, שיפור של שש מאיות לשיא העולם שקבע דויד פופוביץ' הרומני באליפות אירופה ברומא ב-2022.

לכתבות נוספות בנושא:
אנסטסיה גורבנקו עלתה לגמר אליפות העולם ב-200 מעורב אישי
בלי לשחות: נבחרת ישראל הבטיחה כרטיס אולימפי בשליחים 4×100 חופשי
המדריך המלא לאליפות העולם בשחייה

השחיין בן ה-19 פתח בצורה מהירה כבר ב-50 הראשון, עם 22.26 שניות, מהר יותר מהפתיחה של פופוביץ' שהייתה על 22.74 שניות, והוא אמנם סגר לאט יותר (24.54 שניות לעומת 24.12 שניות), אך זה הספיק לו כדי לשבור את השיא במשחה שנחשב ליוקרתי ביותר בשחייה העולמית. 13 שנים לקח לשיא של סזאר סיילו מ-2009 להישבר, וכעת זה קרה שוב תוך פחות משנתיים.

פאן גם הוביל את הסינים לזכייה ב-4X100 חופשי כולו, כשיחד עם ג'י, ז'אנג ו-וואנג הם קבעו 3:11.08 דקות והקדימו בשנייה שלמה את איטליה, שזכתה בכסף עם 3:12:08 דקות. ארה"ב החסרה זכתה רק במדליית הארד, עם 3:12.29 דקות.

עוד בגזרת הגמרים, ב-400 חופשי, בהיעדרו של האלוף האולימפי אחמד חפנאווי שלא העפיל, מי שפתח בקצב מסחרר היה הדרום קוריאני וומין קים, אשר ברח לשאר השחיינים ואחרי 300 מטר הוביל בשנייה וחצי על לוקאס מרטנס הגרמני ובשתי שניות על אלייז'ה ווינינגטון האוסטרלי. ב-100 האחרון, הוא החל להיחלש, ודווקא האוסטרלי הלך והתקרב אליו, אך לא מספיק. קים השיג את הזהב עם 3:42.72 דקות, 15 מאיות לפני האוסטרלי ו-25 מאיות לפני הגרמני.

בגמר המקביל לנשים קיבלנו דומיננטיות מוחלטת מהזינוק עד הנגיעה של אריקה פיירוות'ר הניו זילנדית, שניצחה עם 3:59.44 דקות ועשתה היסטוריה עם זהב ראשון לניו זילנד אי פעם באליפות עולם. לי בינגג'י הסינית סיימה שנייה עם 4:01.62 דקות ואיזבל גוסה הגרמנייה סיימה שלישית עם 4:02.39 דקות.

ב-4X100 חופשי לנשים, מי שפתחו בסערה היו הפולניות, שהיו ראשונות בכל החילופים, אולם השחיינית האחרונה שלהן, יוליה מאיק, לא עמדה בלחץ והן סיימו מחוץ לפודיום. מי שהדהימו היו ההולנדיות, שהיו אחרונות בחצי המרחק, אך חצי שני אדיר של קירה טוסיין (53.81 שניות) ומריט סטנברחן (52.35 שניות) העניק להן את הניצחון. שיינה ג'ק נתנה לאוסטרליות את הכסף וקנדה זכתה בארד.

בחצי הגמר ל-100 חזה העיניים הופנו לשיאן העולם והאלוף האולימפי אדם פיטי, שמבצע קאמבק לזירה העולמית אחרי תקופה של בעיות מנטליות. הבריטי עמד בציפיות ועלה ראשון לגמר עם 58.60 שניות, לפני ניק פינק וארנו קמינגה. זהו הזמן המהיר ביותר של פיטי מאז חזר לשחות, והפעם הראשונה מזה זמן רב שהוא יורד מתחת ל-59 שניות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • הנסי בן הנסי הגיב:

    שלום…אין מצב ללא תנועה באים ובאים כוחות חדשים דרסל פופוביץ צריכים לדעת שאין סוף ונראה,מה יקרה בפריז

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג