אדים, שריטות או גומי שחוק? כך תטפלו נכון במשקפת השחייה שלכם

יש לא מעט דרכים להאריך את תוחלת החיים של משקפת השחייה שלכם - ספריי נגד אדים, סבון פשוט ואולי רק שטיפה במים? הנה כמה טיפים מהירים שישמרו על המשקפת שלכם. (פורסם לראשונה באתר Swimswam)
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
איך נשמור על המשקפת? | צילום: Shutterstock

משקפת שחייה היא ציוד חובה לכל שחיין ושחיינית, בבריכה או בים. המשקפת מגבירה את הראות מתחת למים, עוזרת להגיע נכון לקיר בפניות ובנגיעה המסיימת, ולהימנע מלהיתקל בשחיינים אחרים בנתיב שלך. בנוסף, המשקפת מגנה גם על העיניים מפני כימיקלים בבריכה, מפחיתה גירוי ועיניים מגרדות. משקפת השחייה דואגת לכם, אז שמרו עליה!

לכתבות נוספות בנושא:
מסנפירים עד שנורקל: מה כדאי להכניס לשק הציוד באימון השחייה?
בין סקרלט ג'והנסון לאלן וואטס: על התאהבות וזן במשחה גביע הים האדום הבינ"ל
מפסיקים להתלבט, נכנסים לים: 5 טיפים לשחיינים מתחילים במים פתוחים

במדריך זה, נשתף בכמה טיפים להארכת תוחלת החיים של משקפי השחייה שלך ולשמור על העדשות נקיות, כך שתוכל להתמקד במרדף אחרי זמנים מהירים יותר בבריכה, במקום להתאמץ לראות דרך משקפיים מלוכלכים.

לשטוף במים טריים לאחר השחייה
כלור הוא חומר החיטוי הנפוץ ביותר בשימוש בבריכות שחייה כדי לשמור על בטיחות המים. אבל בזמן שהוא שומר עלינו מחיידקים ועובש במים, הוא גם מחמצן לאט את הגומי, הסיליקון והפלסטיק במשקפי השחייה שלנו, ופוגע ביעילותם. עם הזמן, זה יכול להוביל לסדקים, שבירות ואובדן גמישות ברצועות ובגשר האף.

אחרי השחייה נשטוף במים מתוקים | צילום: צלמי שוונג

לאחר שסיימתם את אימון השחייה, שטפו את משקפי השחייה במים מתוקים כדי למנוע מהכלור להתעכב עליהם. שלב זה לוקח רק דקה או שתיים ויכול להשפיע באופן משמעותי על תוחלת החיים של משקפי השחייה שלכם, ובמקביל גם לעזור לשמור אותם נקיים.

שימוש בסבון
שטיפת משקפי שחייה היא התחלה טובה לניקוי, במיוחד עבור שחיינים המבלים זמן לא ארוך יחסית במים. אבל לאחר שימוש ממושך, או אם משקפי השחייה שלך צברו לכלוך, הגיע הזמן לשטיפה מעט יותר יסודית. החומר בו תשתמשו הוא קריטי כאן: הימנע משימוש בחומרי ניקוי חזקים והיצמדו בסבון עדין בלבד, שלא יפגע בעדשות, תהפוך אותן לעכורות ותסיר את הציפוי נגד אדים שיש על מרבית המשקפות.

שמפו לתינוקות או סבון לשטיפת כלים יכולים לעשות את העבודה. למשקפי שחייה מלוכלכים במיוחד, יש להשרות למשך 30-20 דקות לפני קרצוף קל רצועות הראש והגומי המקיף את העדשה. עבור החלק הפנימי של המשקפיים, אין לשפשף את העדשה ואין לאפשר לסבון להצטבר בעדשה. במקום זאת, שטפו במים חמים והניחו לו להתייבש באוויר כדי לשמור על הציפוי שלם.

לייבש עם מטלית מיקרופייבר
לאחר שטיפה וניקוי, קחו מטלית מיקרופייבר, יבשו בעדינות את משקפי השחייה באצמעות המטלית, ולאחר מכן תנו למשקפת להתייבש באוויר כמה שיותר זמן. זה לא תמיד מציאותי במקרים רבים, מכיוון שלכולנו יש מקומות להיות בהם ודברים לעשות לאחר שהאימון מסתיים, אבל אם אתם יכולים לתת לה להתייבש מעט לפני שתחזירו אותה לתיק השחייה, זה יקטין את הסבירות שהמשקפיים יתבלו.

ייבוש המשקפת יעזור | צילום: Shutterstock

שימוש בספריי
אדים על המשקפת במהלך השחייה הם אחד התסכולים הגדולים ביותר הקשורים לשימוש במשקפי שחייה. המשמעות של אותם אדים היא שהשחיין נאלץ להתאמץ מאוד לראות את השעון, שחיינים אחרים ואת הקיר. וכמובן, זה אומר שאנחנו בלית ברירה נאלצים לנגב עם קצות האצבעות שלנו את החלק הפנימי של העדשה, ופוגעים בציפוי שלה.

הציפוי העדין נגד אדים במשקפי שחייה מתבלה בהכרח, ללא קשר לאצבעות שלנו, ובעוד שחלק מהשחיינים משתמשים בשיטה השנה ויורקים לתוך העדשה (כן, זה עובד), לא פחות טובים מכך הם תרסיסים נגד אדים למשקפי שחייה, אשר גם זולים ובעיקר מאוד יעילים.

ריסוס של הספריי על המשקפת לפני אימון שחייה, או כחלק משגרת טיפול לאחר השחייה, תאריך את חיי המשקפת. הערה: עקבו בקפידה אחר ההוראות על התרסיסים. חלק מהתכשירים נדרשים לשטיפה קלה לאחר הריסוס ולפני הרכבת המשקפת על הפנים.

גם מתן רודיטי זקוק לשמירה על המשקפת | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

מטליות נגד אדים
שחייניות ושחיינים שרוצים שילוב של ניקוי ומניעת אדים יאהבו את המגבונים המיוחדים נגד אדים. הם קטנים, נוחים לאריזה ומורטבים מראש כדי למנוע ערפל ולנקות את עדשות המשקפיים בפנים. המגבונים נגד ערפל הם אופציה מצוינת עבור שחיינים שחוו ניסיון רע עם תרסיסים, או שלא רוצים לחכות לייבוש הספריי לפני שקופצים לבריכה.

המגבונים מתייבשים במהירות, זה לוקח לא יותר מ-40-30 שניות, מה שאומר שאפשר להשתמש בהן בזמן שהמאמן או המאמנת מסבירים את התרגיל המרכזי, ולהיות מוכנים לצלול פנימה לחימום עם משקפי שחייה נקיים וברורים.

נרתיק לשמירה
משקפי שחייה עשויים בדרך כלל מפוליקרבונט, כך שהם יכולים לסבול מכות. אבל זה לא אומר שהם צריכים! נרתיקים קשיחים למשקפת הם דרך זולה להגן על המשקפת שלכם בין אימוני שחייה. במקום לקפץ בתחתית של תיק השחייה שלכם, להישרט ולהתלכלך, המשקפיים יכולים לנוח בקלות באריזת משקפיים. מארזי משקפי שחייה רבים מגיעים עם פתחי אוורור כדי לאפשר ללחות להתפזר. משקפות חדשות נשלחות לעתים קרובות עם מארז, ועבור אלו שלא, אפשר לקנות בנפרד בעלות לא גבוהה.

לסיכום
טיפול וניקוי נאותים של משקפי שחייה חיוניים לשמירה על אריכות ימים, שמירה על עדשות צלולות ושיפור חווית השחייה הכוללת שלך.

לכתבה המקורית ב-SwimSwam



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג