מפסיקים להתלבט, נכנסים לים: 5 טיפים לשחיינים מתחילים במים פתוחים

רוצים להתחיל לשחות בים? מצוין! אבל רגע לפני שאתם מזנקים למים, קבלו כמה טיפים חשובים שכל שחיין מים פתוחים חייב לדעת - מיתרונות הקבוצה, דרך חשיבות המצוף ועד הנפח השונה מבריכה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גם כשחם, שוחים בים | צילום: צלמי שוונג

בימים אלו של הקיץ הישראלי, בהם לרבים חם מכדי לרוץ ואחרים סתם מנסים לגוון את הפעילות הספורטיבית שלהם, ניתן לראות הרבה יותר שחיינים ושחייניות בחופים השונים אשר נכנסים לים ומנסים את מזלם במים הפתוחים. עבורכם במיוחד, ועבור כל מי ששוקל להצטרף לספורט המדהים הזה, הכנו את רשימת הטיפים לשחייניות ושחייני הים המתחילים:

1. הכוח שביחד
ללכת לשחות לבד בבריכה זה דבר נפוץ ומקובל, אבל בים – לא ממש מומלץ. גם אם אתם שחיינים מעולים, תמיד לכו לים בקבוצה או לפחות בזוג. גם בים רגוע, תמיד יכול לקרות משהו בלתי צפוי, החל ממשהו חיצוני כמו צריבת מדוזה או היקלעות לזרם, וכלה בדברים פנימיים כמו סחרחורת, שריר תפוס או חולשה. אף אחד לא רוצה לחוות משהו מאלו כשהוא לבד בעומק הים, ולכן ההמלצה הגורפת היא לשחות יחד. וכן, זה גם כיף יותר

נכנסים יחד | צילום: צלמי שוונג

2. שוחים רק עם מצוף
לא פעם נתקלתי בשחיינים תחרותיים שנכנסים לים ללא מצוף בטיחות כי "זה מאט אותם והם לא צריכים אותו" אז קודם כל, מצופים טובים ובשימוש נכון (חוט קשירה קצר שיהיה מעל לברכיים שלנו בזמן שאנו שוחים) בקושי מאטים את הקצב, אם בכלל. ושנית, אתם אולי לא צריכים את המצוף – אבל הוא לא רק עבורכם!

המטרה החשובה ביותר של המצוף היא לסימון מול סירות, גולשים, ואופנועי ים – להיות בולטים בשטח כדי שלא "ידרסו אתכם". וכן, מטרה נוספת היא לאפשר לכם לנוח עליו במקרה הצורך וגם לעזור לכם לצאת מסחף או מערבולת על ידי הישענות עליו. בונוס – מרבית המצופים כוללים גם כיס פנימי אטום, בו אפשר לשים את המפתחות, ג'ל, מים או אפילו את הטלפון. סמכו עליי – שחו בים רק עם מצוף, לא משנה של איזו חברה.

שוחים עם מצוף בטיחות | צילום: צלמי שוונג

3. תכנון זה הכל
לפני שיוצאים לשחות בים, במיוחד אם אתם לא שחייני ים מנוסים, חשוב לבדוק ולברר את תחזית הגלים בחוף בו תכננתם לשחות, את תחזית הרוח ואת תחזית מזג האוויר. אמנם בים פחות מרגישים לפעמים את גלי החום (למרות שבימים אלו הים חם גם מפנים), אך עדיין ממש לא מומלץ ללכת לשחות בשעות המסוכנות, וניתן להתייבש בדיוק כפי שניתן בריצה או ברכיבה. בדקו מראש את כל הפרמטרים כדי להיות מוכנים במידת האפשר. בנוסף, אם אתם שוחים בחוף שאינכם מכירים, מומלץ לשאול מישהו שכבר שחה שם (אפשר אפילו ממש על החוף, שחיינים הם די נחמדים בגדול), האם יש איזורים מסוכנים יותר, מועדים למערבולות וכו'. כמה שיותר ידע מקדים ייתן לכם את הבטיחות המקסימלית ואת האימון האופטימלי.

4. להיות רגועים
הים לעתים טומן בחובו הפתעות, וכשאנחנו נתקלים בכאלו האינסטינקט הראשוני והטבעי של כל אדם הוא להילחץ. אלא שכדי לצאת מסכנה, הדבר החשוב ביותר בים הוא לפעול נגד האינסטינקט הזה ופשוט להישאר רגועים. אם נקלעתם למערבולת (מוזמנים להיכנס לכתבה המפורטת המסבירה איך לצאת ממערבולת), פגשתם בנחיל מדוזות או סתם התעייפתם ואתם מרגישים מצוקה – להישאר רגועים זה הכלל הראשון בדרך לחוף מבטחים, תרתי משמע.

גם במצוקה, שמרו על קור רוח | צילום: צלמי שוונג

5. לא להגזים
גם אם אתם שחייני בריכה מעולים, שרגילים לגמוע קילומטרים רבים באימון, קחו בחשבון שהים הוא לא בריכה, קילומטר בים לא יגזול מכם את אותה כמות מאמץ ואת אותו הזמן כמו בבריכה. לכן, אם אתם מתחילים בים, קחו את זה לאט לאט והתחילו מאימונים קצרים יותר ומקצב איטי יותר מאשר אתם חושבים שאתם יכולים. גם תוך כדי האימון, כדאי לעשות הערכת מצב ולא להתבייש לשנות תכניות ולקצר את האימון אם מרגישים לא טוב או שתנאי הים משתנים לרעה ועלולים לסכן אותנו. בהדרגה, תוכלו להעלות את הקילומטראז' וזמן האימון.

יש עוד טיפים רבים לשחייה במים פתוחים, אבל אלו החשובים והבסיסיים שבהם. שמרו על עצמכם, תהנו כי זה כיף לא נורמלי, ומי ייתן ונתראה בקרוב על החופים באחד ממשחי ליגת המים הפתוחים של שוונג!

המשחים הקרובים אליהם נפתחה ההרשמה:
משחה עמק חפר – 22 בספטמבר 2023
משחה פורט2פורט ת"א 27 באוקטובר 2023

נתראה במשחים! צילום: צלמי שוונג



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג