שרה יודעת לשחק אותה: שוסטרום זכתה בזהב עולמי שישי רצוף

השוודית הוותיקה השלימה רצף היסטוריה עם ניצחון נוסף ב-50 פרפר באליפות העולם בקטאר, בזמן נהדר של 24.63 שניות. וגם: בוכוב הדהים את מקאבוי ב-50 חופשי, קורזאן השלימה טרבל בגב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שרה שוסטרום | צילום: Shutterstock

שרה שוסטרום היא אחת השחייניות הגדולות בהיסטוריה, ואם למישהו עוד היה ספק בכך, אמש (שבת) היא נתנה חותמת נוספת לאמירה, כשעשתה היסטוריה וזכתה בפעם השישית ברציפות בתואר אלופת העולם במשחה ל-50 פרפר באליפות הנערכת בקטאר, ועוד עם התוצאה השלישית בטיבה בכל הזמנים.

לכתבות נוספות בנושא:
מקום 9 בעולם לאנסטסיה גורבנקו ב-200 גב
אדים, שריטות או גומי שחוק? כך תטפלו נכון במשקפת השחייה שלכם
הפתעה: נבחרת השליחים המעורבת של ישראל עלתה למשחקים האולימפיים

שוסטרום אמנם תחגוג 31 במהלך המשחקים האולימפיים הקרובים, והיא כבר לא שולטת ביד רמה במרחקים ה"ארוכים" יותר ל-100 מטר כבעבר, אך בספרינט, ובפרט בפרפר, אין מי שיכולה עליה. השוודית המעוטרת השלימה Six-peat בצורה מרשימה במיוחד, עם זמן של 24.63 שניות, רק שתי עשיריות משיא העולם שלה שנקבע ב-2014. זו גם הייתה הפעם ה-20 שהיא יורדת מגבול 25 השניות, גבול ממנו אף אחת חוץ ממנה לא ירדה.

כעת, היא מחזיקה בכל 24 התוצאות המהירות בכל הזמנים במשחה זה, בהן גם ה-24.88 שניות שהשיגה במוקדמות בדוחא ונכנס למקום העשירי. היא הקדימה ב-0.81 שניות את מדליסטית הכסף מלאני הניק הצרפתייה, שהחזיקה עם שרה בערך 15 מטר וקבעה 25.44 שניות, פרידה אוסמן המצרית השלימה את הפודיום עם 25.67 שניות. שוסטרום, לה 13 מדליות זהב מאליפויות העולם בבריכות ארוכות, תנסה להשלים את ה-14 הערב ב-50 חופשי, משחה בו היא מכוונת גם לזהב האולימפי בקיץ.

בוכוב הדהים את מקאבוי, קורזאן השלימה טרבל
עוד אמש באליפות העולם, קיבלנו קרב מרתק ב-50 חופשי לגברים. קמרון מקאבוי היה הפייבוריט הברור, אחרי 21.13 שניות במוקדמות ו-21.23 שניות בחצי הגמר, אולם כנראה הוא בזבז את כוחותיו בשלבים המוקדמים ובגמר לא הצליח להיות מהיר מספיק. ולדיסלב בוכוב האוקראיני, עם פיניש נהדר, הקדים אותו במאית אחת וניצח לראשונה בקריירה עם 21.44 שניות. בן פראוד השלים את הפודיום האיכותי עם 21.53 שניות ו-8 מאיות בלבד בין הזהב לארד, כשמייקל אנדרו, עם 21.77 שניות, נשאר בחוץ.

ב-200 גב לנשים, קלייר קורזאן המשיכה את השליטה הנהדרת שלה ואחרי הזהב ב-50 וב-100 גב, ניצחה גם ב-200 עם 2:05.77 דקות. האמריקאית בת ה-19 היא רק השלישית בהיסטוריה שמשלימה טרבל עולמי במרחקים הללו, אחרי קיילי מקיואן וצ'ין הייאנג (בחזה) באליפות הקודמת בפוקואוקה. קורזאן אפילו הסתובבה מהר מקצב שיא העולם של מקיואן, אך בחצי השני של המשחה התעייפה מעט, ועדיין סיפקה שיא אישי מצוין והצהרת כוונות לקראת הקיץ.

ב-100 פרפר לגברים דיוגו ריביירו הפורטוגלי, האיש והקעקוע של מגן הדוד על הכתף, זכה בזהב שני באליפות עם 51.17 שניות, 11 מאיות לפני נילס קורסטאנייה ההולנדי ו-15 לפני יקוב מאיירסקי הפולני. בכנות, מדובר באחד הגמרים החלשים באליפות, שכן התוצאה של רייבירו הייתה נותנת לו רק את המקום השישי באליפות הקודמת בפוקואוקה או בזו שקדמה לה בהונגריה. למעשה, מדובר בניצחון האיטי ביותר במשחה זה באליפות העולם מאז 2001, אז לארס פרולאנדר השוודי ניצח עם 52.10 שניות.

ב-800 חופשי לנשים סימונה קוואדרלה השלימה את דאבל המרחקים הצפוי, אך זה היה צמוד במיוחד. האיטלקייה קבעה 8:17.44 דקות והקדימה רק ב-9 מאיות את איזבל גוסה הגרמנייה. אריקה פיירוות'ר, האלופה הניו זילנדית ב-400, לחצה בפתיחה והכתיבה קצב מהיר, אך סיימה בסוף רק עם הארד



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג