גורבנקו עלתה לחצי גמר אליפות העולם, נבחרת שליחים רביעית בפריז

השחיינית הישראלית עלתה שלב בקטאר, הפעם ב-200 גב, עם מקום 9 במוקדמות וזמן של 2:11.78 דקות. השליחים ב-4X200 חופשי זכו גם הם בכרטיס האולימפי והשלימו הישג שיא של 4 נבחרות שליחים בפריז
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אנסטסיה גורבנקו בקטאר | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

אנסטסיה גורבנקו העפילה הבוקר (שישי) לחצי גמר אליפות העולם במשחה ל-200 מטר גב, בתחרות שנערכת בדוחא, קטאר. השחיינית הישראלית בת ה-20 עלתה מהמקום התשיעי לשלב הבא, כשהיא קובעת זמן של 2:11.78 דקות. מי שקבעה את הזמן המהיר ביותר במוקדמות היא קלייר קורזאן האמריקאית, עם 2:10.75 דקות, כשהיא שואפת להשלים טריפל של משחי הגב.

לכתבות נוספות בנושא:
רביעיית שליחים שלישית של ישראל עלתה למשחקים האולימפיים
אדים, שריטות או גומי שחוק? כך תטפלו נכון במשקפת השחייה שלכם
כבוד: מקום רביעי לאנסטסיה גורבנקו בגמר אליפות העולם בשחייה

שיאה של גורבנקו שהושג באפריל 2022 עומד על 2:10.84 דקות, כשהשיא הישראלי של אביב ברזלי הוא 2:10.44 דקות. עבור אלופת אירופה מדובר בהעפלה שנייה בתחרות, לאחר שסיימה במקום הרביעי בגמר המשחה ל-200 מטר מעורב אישי, הישג שיא לשחייה הישראלית באליפות העולם.

אנסטסיה גורבנקו בקטאר | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

לאחר מכן, נערך משחה המוקדמות ל-4X200 חופשי לגברים ובפעם הרביעית התוצאה של נבחרת ישראל מאליפות העולם הקודמת הספיקה כדי להבטיח העפלה למשחקים האולימפיים. התוצאה של דניס לוקטב, תומר פרנקל, דניאל נמיר וגל כהן גרומי, 7:09.78 דקות, העניקה להם את המקום העשירי בפוקואוקה, והם ירדו למקום ה-11 כעת. עם זאת, מכיוון שלא עלו מספיק נבחרות לגמר שיכולות לעקוף את ישראל בדירוג, המקום שלהם בפריז מובטח.

בכך, משלימה ישראל העפלה של ארבע נבחרות שליחים למשחקים האולימפיים, לראשונה אי פעם – ב-4X200 חופשי לגברים, ב-4X200 חופשי לנשים, ב-4X100 חופשי לגברים וב-4X100 מעורב מיקס (2 גברים ו-2 נשים). עד היום, מספר נבחרות השליחים הגדול ביותר של ישראל באותם משחקים היה שניים, שהושג בטוקיו, וכעת הכמות הוכפלה.

גל כהן גרומי, דניס לוקטב, תומר פרנקל ודניאל נמיר בשליחים | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

כעת, יהיה מרתק לראות את הקרבות הפנימיים בתוך הנבחרת על ארבעת המקומות בכל שליחים, כשב-4X200 חופשי יש לא פחות משמונה שחיינים אשר יכולים לראות את עצמם מועמדים – הרביעייה שהשיגה את הקריטריון – לוקטב, פרנקל, נמיר וכהן גרומי, וכן רון פולונסקי, בר סולובייצ'יק, איתן בן שטרית ויואב רומנו, אשר לכולם תוצאות קרובות מאוד לרביעייה. צוות המאמנים צפוי להכריע את זהות הנבחרת רק לאחר תום תקופת הקריטריונים בחודש יוני.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג