כיצד תהפכו את הריצה לחלק מהחיים שלכם?

ההחלטה להתחיל ולעסוק בפעילות גופנית היא החשובה ביותר, אבל כדי להפוך את זה לתחביב אהוב ולשמור עליו צריך לעשות עוד כמה דברים. הנה כמה מהם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

החלטתם לבצע שינוי משמעותי בחיים שלכם ולהתחיל להתאמן? מצוין, מדובר על צעד חשוב מאוד. כעת מה שחשוב לעשות זה לשמור על אורח החיים הזה, וזו משימה לא פשוטה בכלל. כדי להצליח בה, כדאי להיצמד למספר עקרונות, שיעזרו לכם לרצות יותר לקום בבוקר ולהתאמן. הנה חמישה מהם.

איש רץ בכביש

איך נרצה לקום בכל בוקר ולצאת לאימון? | צילום: pixabay

עוד כתבות בנושא 
איך לרוץ בקיץ ולעבור את זה בשלום
10 דברים  שאסור לשכוח לפני מרוץ
5 הדברים הכי גרועים שאפשר לעשות אחרי ריצה

1. אל תשכחו לגוון 

יש אנשים שמסוגלים לצאת מדי בוקר לאותו מסלול הליכה או ריצה במשך שנים, ולהישבע שככה הכי נוח להם. כמובן שלא נתווכח אתם, אבל הם מעטים. כמו בכל דבר בחיים, גם בפעילות גופנית אנחנו צריכים עניין, לא רק כדי לאהוב אותה אלא גם כדי להשתפר ולהיות בריאים יותר. גיוון לאו דווקא אומר שצריך לחפש תחרויות או כל זירה אחרת שתספר לנו מה מצבנו לעומת אנשים אחרים. גיוון הוא באופן כללי חלוקה בין סוגים שונים של פעילות גופנית, מיקומים, ואפילו שעות.

בראש ובראשונה מומלץ לחלק את הפעילות הגופנית בין אירובית לאנאירובית, כדי לספק לגוף גם עבודה על סבולת לב-ריאה וגם על שרירים. עבור מי שלא מתמקד בענף ספורט מסוים, השילוב האולטימטיבי הוא 50-50 בין שניהם. לדוגמה, לרוץ פעמיים בשבוע וללכת לחדר הכושר פעמיים נוספות. מי שהחליט להפוך לרץ למרחקים ארוכים יתמקד מן הסתם בריצה, אבל כדאי לו מאוד להוסיף אימונים משלימים מהתחום האנאירובי.

מתאמנת מבצעת סקווט

גם למי שמתמקד בריצה, כדאי לגוון גם באימונים אחרים | צילום: thinkstock

גיוון יכול להיות גם בין אימוני בוקר ללילה. אתם לא חייבים "להינעל" על השכמה מוקדמת או לחכות באופן קבוע לסוף היום כדי לבדוק אם נשאר לכם כוח להתאמן. מי שיכול להרשות לעצמו, יכול לשלב את שניהם בתכנית מסודרת, וללמוד תוך כדי איך "להפעיל" את הגוף גם כמה רגעים אחרי שקמים מהמיטה וגם בסופו של יום עבודה. לכל סוג של אימון יש את היתרונות שלו, אז למה לא ליהנות מכמה שיותר?

לרכישת דאודורנט לחצו כאן

2. לא להימנע בבת אחת מכל ההרגלים הרעים 

במקרים רבים, אנשים שמחליטים להתחיל לבצע פעילות גופנית עושים זאת כחלק מתהליך של שינוי בחיים אחרי שהם מבינים שהם הזניחו את הגוף לאורך שנים. זה אומר שרבים מה"ספורטאים החדשים" שואפים גם להוריד כמה קילוגרמים, להפסיק לעשן, להפסיק לשתות ובקיצור – להימנע מהרגלים ש"החזיקו אותם" לא מעט שנים. כמובן שכדאי להיפטר מההרגלים האלו, אבל חשוב לזכור שאם נחליט בבת אחת גם להתחיל להתאמן וגם "להתנזר" מכמה דברים במקביל – הסיכוי שנצליח בהכל הוא מאוד נמוך. זה עלול לגרום לנו לפתח אנטי דווקא לתחביב החדש שאנחנו מנסים לפתח. לכן, החשיבה כאן צריכה להיות קצת אחרת. לדוגמה, הרבה אנשים שמעשנים מספרים שברגע שהתחילו לרוץ ונכנסו לזה, אחרי תקופה מסוימת כבר היה להם פחות חשק לעשן וכך התהליך של ההפסקה המוחלטת היה קל יותר. כלומר, אפשר לתת לזמן לעשות את שלו, ולא להרגיש שאתם בעונש רק בגלל שבחרתם לחיות בריא יותר.

אל תשכחו להשתמש בדאודורנט לפני הפעילות

3. לעשות את זה עם אחרים 

זה נכון שהרבה אנשים מעדיפים להתאמן לבד ויש לכך לא מעט סיבות בין אם זה זמן האיכות שלנו עם עצמנו או חוסר הרצון לעמוד בקצבים של אנשים אחרים. מצד שני, קשה להתווכח עם זה שאימונים עם אנשים אחרים, בכל תחום, הם מאוד מדרבנים וכך גם משפרים יותר. חוץ מזה, זו גם יכולה להיות דרך נפלאה להכיר אנשים חדשים ולהרחיב את המעגל החברתי. בנוסף, כשאנחנו מתאמנים לבד הרבה יותר קל לנו לוותר לעצמנו, כי אף אחד אחר לא ידע שלא קמנו ושפספסנו אימון. כשיש אנשים אחרים שמצפים לכם, יהיה לכם הרבה יותר קל להופיע. יש אלוף אולימפי בשחייה בשם אנתוני ארווין שאומר בהרצאות שלו: "להגיע לאימון זה כבר 90 אחוז מהעבודה".

בנוסף, אימונים עם אנשים אחרים יגרמו לחלקכם גם לרצות להיראות יותר טוב במהלך האימונים, וכמובן שגם להריח טוב כך שאל תשכחו להשתמש בדאודורנט לפני הפעילות.

4. להכיר לעומק את התחביב החדש 

זה גם משהו שמשיגים כשמתאמנים עם אנשים אחרים או עם מאמן. כשאנחנו מפתחים תחביב חדש בין אם זה ריצה, רכיבה או אימון משקולות בחדר כושר – כדאי מאוד שנלמד עליו כמה שיותר. הרבה דברים נראים לנו בסיסיים, אבל בדיעבד עדיף שהיינו יודעים עליהם לפני כמו למשל טיפים לקניית ציוד או להבנה האם אנחנו משתמשים בציוד מתאים, תזונה לפני ואחרי אימון, המקומות הטובים ביותר להתאמן בהם. הרבה מאוד ידע מסתובב במקומות הקרובים ביותר אליכם, וכדאי מאוד להשתמש בו כדי להפיק את ההנאה מהאימונים שלכם.

5. לא להגזים 

יש אנשים שמתאהבים מהר מאוד בסוג הפעילות הגופנית שהם בחרו לעשות. זה מבורך, אבל צריך לשים לב שזה לא יהיה מוגזם מדי ויהפוך להתמכרות. לכל סוג של פעילות יש גבולות שלא כדאי לעבור אותם, כי זה עלול לפצוע או לגרום לאימון יתר, והסיכויים לכך במקרים כאלה הם גבוהים. התמכרות לספורט עלולה לגרום לאנשים להתאמן יותר מדי ולהישחק, וחוץ מזה היא גם עלולה לגרום להם להזניח דברים אחרים בחיים שחשובים יותר כמו משפחה, עבודה, זוגיות וכו'.

חשוב לציין שמי שמתאמן באופן אינטנסיבי הוא לאו דווקא "מגזימן", אבל ספורטאים חובבים זקוקים להרבה מאוד ותק וניסיון כדי להצליח להתאמן באופן אינטנסיבי מבחינה פיזית וגם כדי להבין האם העיסוק הזה משתלב בצורה חלקה בחיים שלהם.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • טלי הגיב:

    אני מתאמנת בזאוס, רובו של האימון שלי הוא ריצה, עם מוזיקה טובה ואחלה אווירה הצלחתי להתמיד בזה והיום אני אפילו מכורה..

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג