שלום אורח התחבר

שיחזור סיסמה

חזרה

הרשם

ג'ני קפלן אני ג'ני מהבלוג

יודעות כיצד לבחור חזיית ספורט?

האם אתן נוהגות להתאמן עם חזיית ספורט מותאמת או עם חזייה רגילה? המאמנת ג'ני קפלן עם הכללים והטיפים החשובים לבחירה והתאמת הלבשה תחתונה לנשים ספורטיביות

כל אישה יודעת ומכירה בחשיבותה של הלבשה תחתונה בכלל וחזייה טובה ותומכת בפרט. אך האם אתן נוהגות להתאמן עם חזיית ספורט מותאמת או עם חזייה רגילה? הרי ידוע, כי כל בעלת חזה גדול ושופע מכירה בצורך בחזייה טובה, אך מסתבר שכדאי לאמץ גוזייה ספורטיבית גם לנשים עם חזה בגודל בינוני וקטן בגלל הצורך בקיבוע החזה בזמן הפעילות האינטנסיבית בייחוד אם היא כוללת קפיצות וריצות.

חשוב לזוז בתנועות ספורטיביות. ג'ני קפלן

עוד כתבות נשים בשוונג
הידעתן? כך הומצאה חזיית הספורט
מה נשים צריכות?
6 מתנות ספורטיביות לנשים

לבחירה של הלבשה תחתונה ספורטיבית נכונה ותומכת יש להקדיש תשומת לב קפדנית לא פחותה מבחירת נעלי ספורט טובים למשל. גוזיית ספורט טובה ואיכותית מסוגלת להפוך את האימון לנינוח, אפקטיבי ועוצמתי יותר, ולעומת זאת – חזייה שהותאמה לא נכון, מסוגלת לקלקל את חווית האימון וגרוע מכך – להפיל ולשנות את צורת החזה ולגרום לסימני מתיחה.

לא מזמן נכחתי באירוע השקת חזיות ספורט תומכות שהפיקה חברת אדידס והאירוע נפתח בהרצאת סטיילינג מדויקת של הסטייליסטית ליאת אשורי, בנושא בחירת חזיות ואימון כושר חזק, אז ריכזתי עבורכן את כל המידע החשוב והטיפים שיעזרו לכן לבחור את חזיית ספורט הטובה והנכונה למבנה גופכן, מטרות הכושר וסוגי האימונים. אתן מוזמנות לצפות בסרטונים עם טיפים לסידור הארון ובחירת חזייה מאת ליאת אשורי, טעימה מאימון כושר, ומה בחרתי במזנון כדי לספק לגוף את מיטב מרכיבי התזונה אחרי האימון.

אז עם איזו חזייה לא כדאי להתאמן?

לא כדאי להתאמן עם חזייה רגילה ובמיוחד עם חזיית פיש-אפ. חזייה טובה רגילה מחזיקה היטב את החזה בחיי היום יום, אבל יש לה מטרה אסתטית ואפנתית. לכן נפגוש בהלבשה תחתונה "רגילה" מסוג זה, הרבה רצועות כתפיות דקיקות, בדי תחרה, עצמות בתוך חזיות, מלמלה וכדומה. כל אלה עשויים להפריע, ליצור חיכוך לא רצוי, הזעת יתר בין שני חלקי החזה במהלך האימון. כמו כן, חזיית פוש-אפ יוצרת "אפקט סאונה" בזמן האימון והחום יגרום לחזה להזיע, דבר שיגרום לתחושה פחות נעימה ושפשוף ולטווח הארוך – להרזיה מוגברת באזור החזה. חזייה רגילה שלא תומכת מספיק בעת פעילות אינטנסיבית וקפיצית – תגרום לצניחת החזה ואבדן הצורה.

רצוי שהחלק הצדי של הגוזייה יהיה ללא תפרים | צילום: באדיבות ג'ני קפלן

עם איזו חזייה כדאי להתאמן?

אם נבדוק את מבנה האנטומי של החזה הנשי, נראה שמדובר בבלוטות החלב שבנויות משומן ורקמות חיבור. כשהחזה אינו נתמך כראוי בזמן הפעילות אינטנסיבית, עשויים להיווצר סימני מתיחה, בהם אנחנו לא מעוניינות בוודאות. לכן, המטרה של גוזיית ספורט טובה היא לקבע את החזה במקום, לתמוך, לאוורר ולעזור לבעלת החזה בכל גודל שיישאר מוצק ויפה.

דגשים לבחירת חזיית ספורט הנכונה עבורך באופן אישי: בבחירת גוזיית ספורט נכונה עבורכן יש לקחת בחשבון את סוגי הפעילות אותן אתן מבצעות, את המבנה האנטומי שלכן – רוחב בית החזה ונפח החזה ובד שממנו עשויה החזייה.

חזיות ספורט נחלקות לפי רמת התמיכה בהתאם לרמת אינטנסיביות של הפעילות:
קל: ליוגה, הליכה, פלאטיס
בינוני: לאימוני כוח, ריקודים, רולר-בליידס
עצים: לריצה , אירובי, רכיבה על סוסים, קיקבוקס

במקרים רבים היצרנים מסמנים את גוזיות הספורט בהתאם לדרגות אלו, כך שקל להתמצא בזמן הבחירה כאשר יש בידיכם את המידע הזה.

איזו תמיכה את צריכה?

חשוב לדעת שחזיות הספורט מספקות תמיכה בשני דרכים: קיבוע על ידי הצמדה לכלוב החזה, או תמיכה על ידי רצועת תמיכה רוחבית סביב בית החזה.

את הדגם הראשון מייצרים מבד עבה ואלסטי, בלי חלוקה לקאפים שמפרידים בין חזה ימין ולשמאל. גוזיות אלו מתאימות לנשים עם חזה קטן (מידות A /AA) או לנשים עם חזה גדול יותר (B) עבור פעילות מסוג "קל".

את הדגם השני מייצרים עם הפרדה לקאפים, כאשר חזה ימני מופרד מחזה השמאלי – כדאי לבחור לנשים עם חזה גדול ושופע היות והן מספקות תמיכה וקיבוע משמעותיים יותר.

דבר נוסף שיש לשים אליו לב הוא רוחב הרצועות, כתפיות והרכות שלהן. הכתפיות אמורות להיות רחבות, כך הן לא ישפשפו את העור מתחתיהן תחת כובד החזה ומספקות את התמיכה הנדרשת בעת הפעילות האינטנסיבית. מומלץ לבחור את הכתפיות עם אורך מתכוונן, כדי שהגוזייה תתאים עבור המבנה האנטומי שלכן כמו כפפה. חשוב לבדוק שאלמנטים שכאלו לא ישפשפו את העור.

מומלץ שיהיו כמה רמות סוגרים ברצועה הרוחבית, כדי שתהיה נוחה ולא לוחצת מדי, אך יחד עם זאת תאסוף היטב בזמן האימון. חזייה כזו תאפשר לסגור את החזייה בצורה הדוקה יותר בזמן האימון ולשחרר אותה מעט כשאתן צריכות. למשל במצב בו סיימתן את האימון ואתן בדרך הביתה.

לנשים בעלות מידת חזה C ויותר, מאוד חשוב שהרצועה הרוחבית מתחת לחזה תהיה רחבה, אלסטית ורכה – כך היא תשמור על החזה גבוה.

תמיכה נוספת לחזה יספקו חיתוך בגב בצורת T. מצוין כשאפשר להצליב את הכתפיות בגב וכך להבטיח שכתפיות לא יחלקו מהכתף ולא יפריעו בזמן האימון.

טיפים בזמן מדידת החזייה:
1. חובה למדוד כל חזייה, רגיל או ספורטיבית לפני הרכישה

2. חשוב לזוז בתנועות ספורטיביות ולא רק לעמוד מול המראה בזמן המדידה

3. תרימו ידיים מעל הראש, תזדקפו, קחו נשימה עמוקה מספר פעמים, כופפו קדימה, עגלו את הגב. אם אתן בוחרות דגם שישמש אתכן בזמן הריצה – מומלץ גם לקפוץ ולבצע ריצה קלה בחנות

4. רצוי שהחלק הצדי של הגוזייה שנצמד לגוף יהיה ללא תפרים

5. שימו לב שרצועת הכתפיות לא משפשפת את העור וכי היא אינה לוחצת או מפריעה לנשום

6. חשוב שהחזה לא "יישפך" מהקאפים החוצה

7. חשוב שהחומר ממנה היא עשויה יהיה מבד מנדף זיעה ונעים למגע



ג'ני קפלן | מאמנת כושר בשיטת טקפיט ואלופת ישראל בקטלבלס

לערוץ הכושר של ג'ני ביוטיוב


 עדיין לא חברים של שוונג בפייסבוק? הצטרפו עכשיו קבלו את כל התכנים הכי מעניינים
הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את ריכוז הכתבות המובילות של השבוע


2018 © ריצה, אופניים, טריאתלון, שחייה | שוונג  כל הזכויות שמורות