הידעתן? כך הומצאה חזיית הספורט

נראה שהיא היתה כאן מאז ותמיד, אך מסתבר שחזיית הריצה חוגגת רק 40 שנה. איך זה קרה ומי הנשים שחוללו את המהפכה עבור נשים שאוהבות לרוץ לעסוק בספורט?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
חזיית ספורט

חזיית ספורט נשמעת כמו המצאה שהיתה כאן מאז ומעולם, אבל מסתבר שלא ממש. עד לפני 40 שנה, אם היית נכנסת לחנות חזיות, לא היית מוצאת חזיית ספורט או חזייה שתומכת ריצה. בארבעים השנים האחרונות, עולם חזיות הריצה התפתח מאוד וכיום ניתן למצוא חזיית ריצה לכל גודל חזה ומבנה גוף.

החזייה החדשה לא התאימה לבעלי חזה גדול | צילום: pixabay

כתבות נוספות בנושא
כיצד הפעילות הספורטיבית משפיעה על החזה הנשי?
מי יכול לרוץ בהריון ומתי?
האם יש הבדלים בריצה בין נשים לגברים?

אז איך זה התחיל? זה קרה בקיץ של שנת 1977, היה זה שיא הפעילות של התנועות הקוראות לשחרור האישה וקצת לפני תחילתו של טירוף הריצה שכבש את ארצות הברית והעולם כולו. אולם, הלבשה תחתונה תואמת ריצה לא היתה בנמצא, דבר זה גרם לנשים רבות למצוא עצמן רצות כשהחזה שלהן "מקפץ" באי נוחות גדולה מאוד. ליסה לינדהל, אז סטודנטית לתואר שני באוניברסיטת ורמונט, היתה נחושה בדעתה ליצור חזייה שתשמש אותה ונשים נוספות לצרכי ריצה. חברתה של לינדהל, פולי סמית', שעסקה בתפירת תלבושות להצגות, הסכימה לשתף עימה פעולה. למחרת תפרה סמית' את הגרסה הראשונה של חזיית הריצה שהיתה עם רצועות אלכסוניות למנוע החלקה של הכתפיות ורצועת גומי אלסטי מתחת לחזה לתמיכה וכך נולדה חזיית הספורט הראשונה של חברת ג'וברה (Jogbra).

דאבל D

פיתוח חזיית ריצה, אפשר לכל הנשים מכל הצורות והגדלים להיכנס לעולם הספורט ולהתחיל לרוץ או להשתתף בכל תחום ספורט שרצו ולהרגיש נוח עם גופן. אבל הפתרון שיצרו סמית' ולינדהל היה טוב למי שמידת החזה שלה היתה קטנה יחסית, אך נשים בעלות מידת חזייה גדולה (CUP D לדוגמה) עדיין מצאו את עצמן ללא מענה מתאים. באמצע שנות השמונים, ראנאל בראטן, בעלת מידת חזה גדולה שנהגה לשחק כדורעף ולרוץ כשהיתה בתיכון, התעקשה על מציאת פתרון לנשים בעלות חזה גדול שרוצות להמשיך ולעסוק בספורט בצורה נוחה. חזיות הספורט היו אלסטיות מדי עבור חזה גדול ולכן נדרש תכנון ועיצוב של החזייה כך שיתמכו במשקלו של החזה ומאידך שיהיה נוח במהלך פעילות גופנית – בשנת 1992 יצאה לשוק עם חזיית Enell.

צ פ ו | כך תתאימו חזיית ספורט

אך נשים עדיין חיפשו פתרון לחזייה שמצד אחד תעניק להן נוחות ומהצד השני החזייה לא תרגיש לוחצת מדי והן יוכלו לנשום בה וכך, סינתיה סמית', טריאתלטית שחיפשה חזייה איתה תוכל גם לשחות ושלא תלחץ על גופה, פיתחה את מותג חזיות הספורט lynx בשנת 2011. סמית' משתמשת בבדים חזקים כשהמטרה העיקרית היא מניעת תנועה מאונכת בעוד החזייה מאפשרת מיקסום תנועה מאוזנת ומאפשרת נשימה עמוקה בצורה קלה יותר.

ענף חזיות הספורט לא נח לרגע וגם הילרי הית' הקימה בשנת 2012 חברת חזיות ספורט עם שם המותג Sturdy Girl Sports. היא יצרה רצועות גב אלסטיות במבנה דמוי האותיות W ו-M לתמיכה בבעלות מבנה חזה גדול. עד לפני מספר שנים החברות הגדולות כלל לא עסקו בייצור חזיות לנשים בעלות חזה גדול, אולם אמריקה גדלה בכל המובנים ואם בשנת 1987 מידת החזייה הממוצעת היתה 75, בשנת 2013 היא גדלה ל- 75E/DD, משמעות הדבר עבור החברות הגדולות היא שיש יותר צרכניות לשוק החזיות וקיים צורך בהמשך פיתוח.

המדענית לה-ג'ין לוסון חקרה במשך 33 שנה את תנועות החזה, אך אפילו שזכתה לביקורות קשות בגין מחקר שהוא כביכול "בזבוז" כספי מדינה, שכרה אותה חברת ג'וברה (כיום נקראת Champion) כיועצת והיא מפעילה כיום מעבדה העוסקת במחקר ופיתוח החזיות של החברה. יותר ויותר חברות הכניסו חוקרים לפיתוח חזיות טובות יותר עבור נשים בעלות חזרה גדול. במחקר ובפיתוח מושקעים כספים רבים יחד עם ציוד טכנולוגי מתקדם מאוד והבנת צרכי השוק המתפתח.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג