מדליית זהב למארק מליאר באליפות אירופה, ארד לאיאד שלבי

השחיין הפראלימפי עמד לראשונה על ראש הפודיום לאחר מעבר דרגת הנכות ושבר את השיא הישראלי ב-100 חופשי עם 59.49 שניות. שלבי זכה במדליה שנייה באליפות, הפעם ב-200 חופשי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מארק מליאר באליפות אירופה | צילום: אסנת פליס דואר

השחיינים הפראלימפיים של ישראל לא יכולים לסיים יום תחרויות באליפות אירופה בלי להרחיב את תיק המדליות שלהם ולהרחיב לכולנו את הלב, וכך גם היה אמש (רביעי) במדיירה שבפורטוגל, כאשר מארק מליאר זכה במדליית הזהב ואיאד שלבי הוסיף מדליית ארד כחול-לבן.

לכתבות נוספות בנושא:
שתי מדליות נוספות לישראל באליפות אירופה בשחייה פראלימפית
עמי דדאון זכה בזהב נוסף באליפות אירופה וסימן "לב חצוי" למען החטופים
מרשאן מקצוען, סכומי העתק שירוויח באומן והבריטים לוהטים: חדשות מהבריכה

מליאר ניצח בגמר המשחה ל-100 מטר חופשי בזמן של 59.49 שניות וקבע שיא ישראלי חדש, אולם זהו לא הסיפור הגדול. מליאר היה אחד השחיינים הטובים בעולם בדרגת הנכון S7, בה גם זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים בטוקיו ושבר שיאי עולם בשלל משחים.

מארק מליאר בטוקיו | צילום: קרן איזיקסון

אלא שמעט לאחר המשחקים בטוקיו, עבר מליאר מדרגת הנכות S7 ל-8. כלומר, הוא החל להתחרות עם אנשים בדרגת נכות נמוכה יותר מאשר היה רגיל עד אותה העת. בתחרויות הראשונות בקלאס החדש הוא כצפוי לא הצליח לעמוד על ראש הפודיום, אולם לא ויתר, המשיך לעבוד ולהשתפר, וכעת לראשונה זכה בזהב באליפות היבשתית בדרגת הנכות החדשה שלו.

עבור מליאר זו מדליה שלישית באליפות, לאחר שכבר זכה במדליית כסף ב-100 מטר גב ומדליית ארד ב-400 מטר חופשי, ונראה שהוא שוב מכוון הכי גבוה שאפשר לקראת המשחקים הפראלימפיים שייערכו הקיץ בפריז.

איאד שלבי (המתחרה בדרגת הנכות הקשה ביותר, S1) התחרה בשל מיעוט משתתפים מול מתמודדים מקלאס 2, שהמגבלה שלהם פחותה משלו, אולם סיים בפיניש מעולה את המשחה ל-200 מטר חופשי, בזמן של 5:04.8 דקות וזוכה במדליית הארד. זו מדליה שנייה באליפות לשלבי, לאחר מדליית הכסף ב-100 גב.

איאד שלבי באליפות אירופה | צילום: אסנת פליס דואר

ורוניקה גירנקו סיימה את גמר ה-50 מטר גב לנשים במקום השישי, ואריאל מליאר הגיע למקום השמיני בגמר 50 מטר גב גברים. הנבחרת הישראלית צברה עד עתה 9 מדליות באליפות. מהן 3 זהב, 4 כסף ו-2 ארד. נבחרת השחיה הפראלימפית של ישראל מונה שבעה שחיינים, כולם חברי איל"ן חיפה, חניכיו של המאמן יעקב ביננסון.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג