מי הפייבוריטים לניצחון במרתון טבריה הקרוב?

לא פחות מעשרה רצים ורצות עילית ישראלים וביניהם גם איילה סטאין, יאבקו ביום שישי הקרוב על תואר אלוף ואלופת ישראל במרתון טבריה, כמו גם לנסות לקבוע קריטריון לאולימפיידת ריו. היכנסו לראות מי הם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מרתון טבריה ה-39 מהווה הזדמנות כמעט נדירה עבור רצי המרתון הבכירים לקבוע קריטריון למשחקים האולימפיים בריו 2016. גם בעקבות ההקלה בקריטריון האולימפי ל-2:19:00 שע' אצל הגברים ו-2:45:00 שע' אצל הנשים, לא נראה ביום שישי כמות נדיבה של רצים שצלחו את המשימה. אולם גם אחד או אחת יהוו סיבה למסיבה, קל וחומר אם יהיו שניים.

זינוק מרתון טבריה רצים בקו הזינוק | צילום: מיכאל חורי, איגוד האתלטיקה

עוד כתבות מרתון
תרומה לקהילה: במרתון טבריה רצים להציל משפחה
כל מה שרציתם לדעת על המסלול השנה
כיצד בונים אסטרטגיית תזונה בתקופת טייפר?

אחת ההפתעות שמצפות לחובבי המרתון תהיה התייצבותו על קו הזינוק של איילה סטאין, גדול רצי המרתון הישראליים בכל הזמנים. שיאן ישראל שקבע ב-2003 בונציה 2:14:21 שע' ואשר חצה את קו הגמר במרתון האולימפי באתונה 2004 במקום ה-20 הכללי, שב להתחרות אחרי שלוש שנות הפסקה. מצד אחד די ברור שהוא כבר מעבר לשיאו, אבל מנגד אם יש מישהו שיכול להפתיע את כולם, זה אחד הרצים שידע, יותר מכולם, להפתיע את אלו שיעקבו אחריו. גם סוונך דסטאו נמצא כבר מעבר לשיאו. מבין הישראלים שישתתפו השנה, הוא בעל התוצאה השנייה בטיבה 2:20:07 שע', גם אם זו לא היתה מקנה לו אפילו הפעם את הקריטריון הדרוש, אם כי ברור שגם סוונך כבר מעבר לשיאו. השלישי, לפי סדר שיאיהם האישיים, הוא ימהרן יוסף, שקבע לפני שנתיים 2:22:14 שע' עשוי גם הוא להתקרב לקריטריון הדרוש, כמו גם אסרט ממו, ששיאו האישי איטי בחמש שניות מזה של יוסף. אמיר רמון שקבע 2:27:50 שע' ב-2014, ינסה לשפר את שיאו, אם כי הוא כבר נראה גבולי מאוד. עבור אדיסו אסנקאו יהיה זה מרתון הבכורה.

בקרב הנשים נראה שקורלימה לונה היא המועמדת הבכירה לזכייה בין הישראליות, למרות שהרשויות טרם רואות בה כישראלית, אין ספק שהרצה המוכשרת שמבלה כבר את 6 שנותיה האחרונות בארץ ונשואה לישראלי – מאמנה דן סלפטר – ראויה לקבלת המעמד. אם תפרוץ את מחסום ה-2:45 שע', אולי גם מחסום ההכרה בה ייפרץ. לאחר שבמרתון ברלין זינקה ולא סיימה, הפעם נראה כי היא בעלת הסיכוי הגבוה לסיים כמנצחת המרתון הכללי. סבטלנה בחמנד מחזיקה בשיא האישי הטוב ביותר מבין הנשים שתשתתפנה במרתון 2:47:36 שע', אולם קשה לראות כיצד תשפר את שיאה האישי בלפחות 2:36 דק'. הלן וולפסון קבעה לפני שנתיים, בברלין, במרתון הבכורה שלה, 2:58:01 שע'. הפעם יהיה זה המרתון השני שלה. אחרי מחנה אימון של כחודש באתיופיה היא ללא ספק מועמדת לזכייה באחת המדליות. מיגל אטיאס, אמנם כבר השלימה ריצת מרתון ב-2011, אבל היא עשתה זאת כמכתיבת קצב ומגדירה את המרתון הקרוב כראשון "האמתי" שלה והיא ללא ספק תנסה להשתלב בין זוכות המדליות. רצה נוספת שראוי לשים אליה לב היא מנטאמר ביקאיה עבורה יהיה זה מרתון הבכורה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג