גירמה אמרה ומיגל אטיאס אלופי ישראל בריצת 15 ק"מ

אחרי אליפויות ישראל רבות, במרוצי כביש, בהן השתתפה מיגל אטיאס, הגורל ייעד לה את מירוץ הבית במודיעין לאליפות לאומית ראשונה במרוץ כביש ושנייה העונה (אחרי אליפות מרוצי השדה). היא עצמה סיכמה: "יש בזה התרגשות מיוחדת, בעלת משמעות גדולה יותר מזכייה אחרת". גירמה אמרה הוא אלוף הגברים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אחרי אליפויות ישראל רבות, במרוצי כביש, בהן השתתפה מיגל אטיאס, הגורל ייעד לה את מירוץ הבית במודיעין לאליפות לאומית ראשונה במרוץ כביש ושנייה העונה (אחרי אליפות מרוצי השדה). היא עצמה סיכמה: "יש בזה התרגשות מיוחדת, בעלת משמעות גדולה יותר מזכייה אחרת". גירמה אמרה הוא אלוף הגברים

מאת:אורן בוקשטיין – דובר איגוד האתלטיקה


הגורל על אחת ממשמעויותיו, נח היום על ענן מעל הישוב הטרילוגי מודיעין-מכבים-רעות. השמש אמנם האירה פניה היום (שישי) למשתתפי מרוץ מודיעין, אולם העננים בינם נחבאה מעת לעת אפשרו בעיקר ריצה בתנאי מזג אוויר נוחים, שכן המסלול היה פחות נעים וכלל עליות שלא סייעו לרצים לרוץ לעבר שיאם האישי, אם כי העובדה ש- 365 רצים ורצות שחצו את קו הגמר, מתוך קצת למעלה מ- 400 שזינקו, מעידה כי המשתתפים ידעו לקראת מה הם מגיעים.



רגעים אחרי הזנקת מרוץ אליפות ישראל ל-15 ק"מ במודיעין

מיגל אטיאס ממכבי תל-אביב הודתה כבר לפני יומיים כי למרוץ הזה יהיה עבורה משמעות גדולה במיוחד. היא אף פעם קודם לכן לא זכתה לרוץ באליפות ישראל במקום בו נולדה, ולא סתם נולדה, הייתה הבת הראשונה שנולדה במכבים. היום, עוד כשהגיעה לעמדות הרישום לקבלת מספר החזה, הצביעה עבורי בגאווה על הבית בו גדלה, אותו ניתן לראות מנקודת הזינוק.


אטיאס חוצה את קו הגמר כשברקע שבגבה נמצא בית ילדותה

לאחר שהשתתפה באליפויות ישראל במרוצי כביש יותר מפעם או פעמיים וסיימה פעמים רבות כסגנית האלופה, במקום השלישי או למטה מכך, הגורל קבע כי כנראה כשהיא תרוץ מול הבית בו גדלה, לא ניתן יהיה לחשוב על זוכה אחרת. אבל כמובן שאטיאס בת ה-26 לא מותירה דברים לגורל ואף אמרה לפני הזינוק: "אצטרך להיות במיטבי היום".


אוורבוך (באמצע התמונה, בכחול) עם ראש העיר (שני מימין ושני משמאלו של אלכס)

אלכס אוורבוך במשותף עם ראש העיר חיים ביבס הזניקו למעלה מ- 400 משתתפים לתחרות שהיוותה את אליפות ישראל ל- 15 ק"מ, דקות ספורות לפני שהשניים עמדו בעצמם על קו הזינוק למרוץ הקצר יותר למרחק 5 ק"מ. המסלול כלל שתי הקפות, האחת של 8.5 ק"מ והשנייה של 6.5 ק"מ כששני הסיבובים מסתיימים למעשה באזור הזינוק, וכמובן הגמר.

בסיום הסיבוב הראשון תמונת המובילים כבר הייתה ברורה. למעשה, בקו הסיום היו שינויים קטנים מאוד במיקומים ביחס לסיבוב הראשון. כאמור, מיגל אטיאס חצתה את קו הגמר ראשונה בין הישראליות בזמן של 1:00:21 שעה והוכתרה, מול ביתה, כאלופת ישראל במרוצי כביש ל- 15 ק"מ. שנייה בין הישראליות סיימה דפנה פרחי מ- sportweb בזמן של 1:11:00 שעה לפני טלי אמזלג מקבוצת משטרת ישראל עם 1:16:36 שעה. ראשונת הנשים שחצתה את קו הגמר הייתה לורנה צ'מטאי מאתלטי אורן השרון בזמן של 55:41 דקות, אולם מאחר שהיא לא מחזיקה באזרחות ישראלית, היא הסתפקה במדליה ובכבוד הראוי לה.

בין הגברים ניצח גירמה אמרה מאתלטי אורן השרון בזמן של 48:31 דקות.
אמרה, סגן אלוף ישראל הטרי ל- 10 ק"מ רץ בצמוד לחברו לאגודה דמסו זגייה, אולם לקראת סיום הוא לחץ עוד קצת את מיצי האנרגיה האחרונים והותיר את זגייה עם המקום השני בזמן של 49:00. יובל כרמי ממכבי ת"א סיים שלישי בזמן של 50:18 דקות.

אטיאס שהתרגשה בסיום התחרות אמרה: "אמנם קיוויתי לשבור את השיא האישי שלי, אבל במסלול קשה שכולל עליות ידעתי שהמשימה תהיה קשה. בכל מקרה יש לי בזכייה הזו התרגשות מיוחדת, בעלת משמעות גדולה יותר מזכייה אחרת. לא כל יום אתחרה באליפות ישראל מול הבית שלי. אני מקווה שהמסורת של אירוח אליפות ישראל ל- 15 ק"מ במקום הזה תימשך".

אוורבוך ניצח ב"התערבות" הפנימית מול ראש העיר כשסיים לפניו את המרוץ ל- 5 ק"מ, אמר בסיום:
"כיף לראות כזו כמות גדולה של רצים. אני מקווה שעבור מודיעין הייתה זו סוג של יריית זינוק לא רק לאליפות ישראל, אלא גם לקראת עתיד ורוד יותר באתלטיקה, והצעד הראשון שלהם חייב להיות באיתור ילדים מוכשרים מתוך המאות שרצו פה היום, ובעזרתם להקים אגודה שתהיה תחרותית".

את המדליות לאלופי ישראל חילקו במשותף ראש העיר ועדנה בוקשטיין, חברת הנהלת איגוד האתלטיקה בישראל.

תוצאות נוספות:
גברים: 4. מארו טפרי (מכבי ת"א) 50:30, 5. דן סלפטר (אתלטי אורן השרון) 50:31, 6. אסקנאו אדיסו (מכבי ראשל"צ) 50:34, 7. אדיסו נגה (אורן השרון) 50:45, 8. טשלה דמקה (אורן השרון) 52:31.
נשים: 5. רבקה זאור (רצי מודיעין) 1:18:17, 6. גלינה רוזין 1:19:47, 7. תמר פרלמן 1:20:29, 8. רונה זמיר 1:20:37.



אלופי ישראל המאושרים ל-15 ק"מ (אטיאס ואמרה) בטקס הענקת הפרסים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג