חופשה פעילה: איך מזמינים חבילות מרתון וטיולי אופניים לחו"ל?

טיסה ומלון בחו"ל כל אחד יכול להזמין, אבל בחלק ממשרדי הנסיעות כבר הבינו שהרבה מאוד ישראלים מחפשים משהו הרבה יותר חוויתי בתיירות המרתון והאופניים והמספר שלהם רק הולך וגדל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בעבר הלא רחוק, כל מי שתכנן חופשה בחו"ל נאלץ לכתת את רגליו בין משרדי נסיעות שונים, לקוות שהחופשה היא אכן משתלמת כלכלית ולהתפלל שהשירות יהיה טוב. בעידן האינטרנט, סוכני הנסיעות הפכו לבלתי נראים וכשהם יושבים במשרדיהם ובונים חבילות שונות לחו"ל, הם יודעים טוב מאוד שבימינו הכל גלוי, הכל זמין וכדי להגדיל את ההכנסות חייבים יצירתיות.

רצים במרתון ברלין

אם נזכרים מאוחר מדי, זה הרבה יותר יקר. מרתון ברלין | צילום: pixabay

עוד כתבות בנושא 
10 מרתונים בחו"ל שאולי אתם לא מכירים 
10 מרתונים קרובים לישראל 
25 טיפים לחיי אקטיב לייף סטייל 

יעדים סקסיים ומיוחדים

אז מצד אחד לא תמיד חייבים להזמין היום טיסה באמצעות משרדי הנסיעות, אבל מצד שני יש בימינו ביקוש הולך וגובר לנסיעות הרפתקניות ומאורגנות מראש. לא מדובר בטיולים המאורגנים עם המדריכים שהיו קיימים מאז ומתמיד, אלא על ענף חדש יחסית שנקרא "תיירות אקטיבית". החל מנסיעות קבוצתיות לרוץ מרתונים בחו"ל דרך טיולי הליכה בהרים ועד למסעות אופניים לאורך הנהרות באירופה. חלק ממשרדי הנסיעות כבר הבינו שלצד העלייה במספר האנשים שרצים בפארקים ברחבי הארץ, כך גם עולה הביקוש לחופשות בחו"ל שמשלבות פעילות ספורטיבית – גם ליחידים ואפילו למשפחות, כי יש מספיק אנשים שמפתחים רגשות אשם מחופשת בטן-גב במועדון "הכל כלול" לשבוע באמצע הקיץ, בזמן שב-7 השבועות האחרים של החופש הגדולים זה בדיוק מה שהילדים עושים.

וכך נוצרו מחלקות ספורט בחלק ממשרדי הנסיעות כמו למשל "גורדון אקטיב" בחברה הוותיקה "גורדון טורס". במשרד הזה שפועל כבר יותר מ-40 שנה כבר גילו די מזמן את הנישות למיניהן ועד לאחרונה התמחו בטיולי שייט עצמי ושייט נהרות, אבל בשנים האחרונות זיהו שם את כל המגמה שנקראת "אקטיב לייף סטייל" ופעלו בהתאם.

"מדובר בתחום שמתפתח בצעדי ענק", מסביר אלי פרקש, שאחראי על "גורדון אקטיב" ומוסיף: "כל הנושא של אקטיב לייף סטייל בין אם זה ריצה, הליכה, אופניים או סקי זה כבר הרבה מעבר לטרנד. זו דרך חיים שאנשים נכנסים אליה ומעלים את הרמה שלהם. היום אנשים כבר נוסעים יותר מפעם בשנה בחו"ל, וכולם מחפשים יעדים סקסיים ומיוחדים".

טיול אופניים בהרים

היום אנשים מחפשים ריגושים מסוג אחר | צילום: pixabay

כשהוא אומר "סקסיים ומיוחדים" מתכוון פרקש למקומות שמצד אחד הם אטרקטיביים ומצד שני הרבה אנשים לא היו חושבים עליהם אם לא היו מתכוונים לרכוב שם על אופניים, לעשות טיולי טרקים או לרוץ ריצת שטח. וזו למעשה נישה שהולכת ומתפתחת ב"גורדון טורס" כמו במשרדים אחרים ועוד נחזור אליה בכתבה הזאת.

תיירי מרתון

אבל צריך גם לזכור ולציין נישה נוספת שהיא מאוד משמעותית היום במשרדים השונים והיא תיירי המרתון. כאן כבר מדובר בסוג אחר של טיול, כי רוב המרתוניסטים הישראלים נוטים לבחור בראש ובראשונה ביעדי תיירות נפוצים בכל מקרה מכמה סיבות: הם רוצים שני המשפחה שמלווים אותם יהנו מהטיול, הם מבינים או כבר יודעים שאין דבר מלהיב יותר מאשר לראות עיר אירופית גדולה תוך כדי ריצה, וחוץ מזה רובם מחפשים מסלולים נוחים ומהירים שבדרך כלל מוצאים בערים אירופיות שטוחות שיש בהן נהרות.

כשיעדי המרתון החמים כיום הם ברלין, פריס, ברצלונה, או וינה, זה די ברור שתייר המרתון הממוצע יכול להזמין לעצמו טיסה ומלון דרך האינטרנט, בדיוק כפי שהוא נרשם למרוץ. ובכל זאת, הרבה מאוד מרתוניסטים בוחרים לשלם קצת יותר ולקנות "חבילות מרתון" כפי שמציעים בהרבה משרדים כמו גורדון, תלמה, איסתא, פרוגרס וכו'. אז מה כל כך מיוחד בזה?

רוכבי אופני שטח ברכיבה קבוצתית

לבד, בקבוצה או עם המשפחה – העיקר לזוז | צילום: pixabay

"אנחנו בונים את החבילות הרבה לפני שאנשים מחליטים לרוץ את המרתון" אומר קובי בכמן שמנהל את מחלקת הספורט בחברת התיירות "תלמה", ומסביר: "אם מדברים למשל על מרתון כמו ברלין הוא מבוקש, אני מוכן אליו כבר שנה מראש עם חבילה. היום יש הרבה אנשים שמחליטים להירשם לאירוע כזה 4 חודשים לפני, ובזמן כזה הם ימצאו אצלי משהו הרבה יותר אטרקטיבי מאשר אם הם יחפשו לבד. זה אומר מלונות שקרובים לקו הזינוק, טיסות נוחות, העברות ובכלל כל החוויה של השהות בחו"ל שאנשים רוצים להרגיש אותה. חוץ מזה אנחנו מציעים דברים נוספים כמו להיות חלק ממשלחת שנוסעת לחו"ל, מלווים מקצועיים, ערב פסטה מאורגן יום לפני המרתון, מה גם שאנשים יכולים לקנות אצלנו גם את הסלוט (הרישום) אחרי שבאתר הרשמי כבר אי אפשר".

"אנשים מחפשים יותר את החופשה הפעילה" 

ואכן ככל שכמות המרתוניסטים גודלת, כך גם כמות תיירי המרתון שהם כבר לא נוסעים רק למרתונים אלא גם לחצאי מרתון ואפילו למרוצים יותר קצרים. באפריל הקרוב למשל, ישתתפו לא פחות מ-500 ישראלים במקצים השונים של מרתון וינה. "היום אנשים מחפשים יותר ויותר איך להפוך את החופשה שלהם לפעילה", אומר בכמן, "הם לוקחים אתם את בני הזוג או את כל המשפחה, ומחפשים איך לשלב את הספורט בחופשה. בשביל טיסה לחו"ל יש כאלה שלא צריכים סוכן, אבל בשביל חופשה פעולה רוב האנשים מעדיפים סוכנים. אולי יהיו 20 אחוז שינסו להרכיב את זה לבד, אבל רוב האנשים יעדיפו לשלם עוד קצת כדי לקבל שירות טוב ומקצועי".

לתחרות הבאה שלכם לחצו כאן

אז אולי באמת קשה למצוא מלון טוב בברלין שלושה חודשים לפני המרתון ובמקרה כזה יכול להיות משצלם כלכלית לעשות את זה דרך משרד נסיעות שמתמחה בזה, אבל כל מי שמנוסה בהזמנות של טיסות ומלונות יודע שאם היערכות קצת יותר גדולה אפשר בהחלט להסתדר לבד. זה משתנה כשמדובר בתחרויות כמו איש ברזל שבהן המשרדים מציעים גם הובלת אופניים, טיפול באופניים רגע לפני התחרות, סיור הכרת מסלול ודברים נוספים שרוב האנשים יעדיפו שיעשו בשבילם.

אבל הטרנד החדש בתחום התיירות האקטיבית באמת מצריך אנשי מקצוע מכמה תחומים, וכאן אנחנו חוזרים לגורדון אקטיב, שבגלל ההתמחות שלהם במדינות כמו אוסטריה ושוויץ הם מציעים הרבה מאוד אפשרויות עבור אנשים שאוהבים לרכוב, לטפס או לרוץ במקומות שמאוד נעים לנסוע אליהם בקיץ הישראלי. "החופשות הכי נמכרות היום הן טיולי טורינג באופניים, גם בקבוצות אבל בעיקר טיולים עצמאים שמתאימים לרוכבי סוף שבוע בעלי כושר רכיבה. בטיולים האלה אתה קם בבוקר, אוכל ארוחת בוקר במלון, מוריד את המזוודה ושוכח ממנה. אתה רוכב על האופניים מסלול שנקבע מראש ובסופו מגיע למלון הבא שם מחכה המזוודה. הטיולים האלה מורכבים בדרך כלל מ-8 ימים ו-6 ימי רכיבה, כאשר ביום הראשון מקבלים תדריך ממדריך מקצועי שלנו שמספק את כל המפות. הרכיבה מתבצעת לבד כשמדובר בדרך כלל על 40-60 ק"מ ביום ברמות קושי שונות, ויש גם מוקד טלפוני שיכול לעזור בכל בעיה כמו תקלות באופניים וכו'".

ומסתבר שאין לזה סוף, היום משרדי הנסיעות בונים נישות שמתאימות ליחידים, קבוצות, נשים ואפילו משפחות שכחלק מטיול קיץ שמתאים לילדים כמו למשל היער השחור בגרמניה, משלבים עבורם טיול רכיבה. יצירתיות – זה שם המשחק היום במחלקות הספורט של משרדי הנסיעות, שהחלו לשתף פעולה עם מאמנים שונים. כך למשל "תלמה" מוציאים קבוצה למחנה ריצת שטח באלפים בהדרכת רן שילון כולל צפייה בקטע מהטור דה פראנס, "פרוגרס ספורט" חברו לקבוצת הריצה SUMMIT למחנה ריצת שטח בסלובניה, מאמן השחייה אורי סלע מוציא שחייני מים פתוחים לטיול יאכטות ושחייה באיי יוון, וגם רוכבי הכביש המנוסים הפכו את ה"טראנס אלפ" המפרך לסוג של חופשה פסטורלית.

בשורה התחתונה, יש תחרות גדולה בין משרדי הנסיעות השונים שגם איבדו הרבה מאוד לקוחות בגלל האינטרנט, אבל מי שיודע לזהות את הטרנדים החמים ואת התלות שפיתחנו בכושר הגופני ואורח החיים הבריא – יכול אולי לקלל את אתרי הזמנות הכרטיסים והמלונות בחו"ל אבל לברך על האקטיב לייף סטייל.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג