מחקר חדש: שעת ריצה מוסיפה עוד 7 שעות לחיים

אז כמה שעות כבר הוספתם לחיים בזכות הריצה? מחקר חדש קובע שכל שעת ריצה מוסיפה עוד 7 שעות לחיים. גם אם אתם רצים שמתקשים להיפטר מעישון, אלכוהול וקילוגרמים עודפים - אתם עדיין במצב טוב בהרבה ממי שלא רץ
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אם נמאס לכם לשמוע את כל ה"חכמים" שאומרים שאתם מזיקים לעצמכם ו"דופקים את הרגליים" בגלל הריצה שלכם, בזמן שהם לא עושים שום פעילות גופנית – נראה שסוף סוף יש לכם תשובה טובה (למרות שאנדרופינים זו תשובה מספיק טובה). מסתבר שלמרות כל מה שאומרים, הריצה מאריכה את החיים ולא סתם – אלא באופן משמעותי. השבוע פורסמה ב"ניו יורק טיימס" כתבה שהתבססה על מחקר חדש שקובע שהריצה היא הפעילות הגופנית שמאריכה את תוחלת החיים יותר מכל פעילות אחרת. לפי המחקר הזה, רצים חיים שלוש שנים יותר מאנשים שלא רצים, גם אם מדובר באנשים שרצים בקצב מאוד איטי, לא באופן מסודר ואפילו אם הם מעשנים ויש להם משקל עודף.

רצים במרתון ורשה

צאו לרוץ ו"תעשו חיים" | צילום: Adrian Grycuk

עוד כתבות בנושא 
למי יש סיכוי לחיות יותר – מתאמני סוף שבוע או מתאמנים יומיים? 
למה עדיף להיות ספורטאי בקבוצה כדי לא לשקוע בדכאון? 
שתיית יין בשילוב פעילות גופנית מפחיתה סיכון למחלת לב

למעשה, כבר לפני שלוש שנים פורסם מחקר מקיף שנערך במשך 15 שנים על ידי מדענים ממכון קופר בדאלאס, שקבע שמספיק לרוץ 5 דקות ביום כדי להאריך את תוחלת החיים. במחקר הנוכחי, המטרה של המדענים היתה לענות על מספר שאלות שעלו כתוצאה מהמחקר הקודם: האם פעילות גופנית אחרת כמו הליכה יכולה להפחית את הסיכון למוות מוקדם? האם אחרי קילומטראז' שבועי מסוים נוצרת פעולה הפוכה והריצה הופכת למזיקה? וכמה בעצם צריך לרוץ כדי להוסיף שנה לחיים?

לשעוני דופק בשוונג-שופ לחצו כאן

המחקר החדש שנערך באוניברסיטת איווה סטייט אסף בעצם את הנתונים של המחקר הקודם, כמו גם של מחקרים נוספים שבדקו את הקשר בין פעילות גופנית למוות מוקדם. לפי המחקר החדש, ריצה מכל סוג מפחיתה ב-40 אחוזים את הסיכוי למוות מוקדם,וזה נכון גם לגבי רצים שמעשנים, שותים ושיש להם היסטוריה משפחתית של בעיות כמו לחץ דם גבוה או השמנה שהם גורמי סיכון למוות מוקדם.

בהתחשב בתוצאות, המדענים הסיקו שאם כל האנשים שלא רצים שהשתתפו במחקר היו מתחילים לרוץ, כמות מקרי המוות שלהם היתה נמוכה ב-16 אחוזים וכמות מקרי התקפי הלב היתה נמוכה ב-25 אחוזים. בנוסף, החוקרים מצאו שכל שעת ריצה מחזירה לאנשים יותר חיים ממה שהיא "גובה". מבחינה סטטיסטית זה אומר שכל שעת ריצה שווה 7 שעות נוספות לתוחלת החיים. לפי העורך של המחקר, מדובר בתוספת ממוצעת של שלוש שנים.

4 שעות בשבוע יסדרו אתכם ואם תרצו יותר, זה לא יפגע בכם | צילום: pixabay

עוד חדשות טובות הן שריצות ארוכות מאוד לא פוגעות בתוחלת החיים לפי המחקר הזה. אמנם מספיק לרוץ 4 שעות בשבוע כדי להרוויח את התוספת המשמעותית לתוחלת החיים, אבל כל מה שקורה מעבר לאותם 4 שעות לא מפחית את תוחלת החיים. בנוסף, נמצא במחקר שפעילויות אחרות כמו הליכה או רכיבה על אופניים מאריכות גם הן את תוחלת החיים, אם כי לא במידה משמעותית כמו הריצה.

עדיין לא ברור למה הריצה היא הפעילות הטובה מכולן להארכת החיים, ההערכה היא שזה בגלל שהיא נאבקת בצורה הטובה ביותר בגורמים שמקצרים את החיים כמו לחץ דם גבוה ואחוזי שומן גבוהים. היא גם מעלה את הכושר האירובי, וכושר אירובי גבוה הוא סממן מצוין לתוחלת חיים גבוהה.

נתון חשוב שצריך לזכור הוא שמבחינה סטטיסטית, רצים שנבדקים במחקר כזה הם מראש אנשים שחיים יותר בריא לעומת אנשים שלא רצים. כמובן שזה מטה את התוצאות של המחקר, אבל המעדנים שחתומים עליו בטוחים שההבדלים הם כל כך משמעותיים, שזה די ברור שהריצה בלבד כבר מעלה את תוחלת החיים.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג