מהפכה בעולם רכישות האופניים המקוון? CRC ו-Wiggle בדרך לסגירה

תאגיד הענק, שהשתלט על שוק הרכישות המקוון בעולם הרכיבה במהלך הקורונה וכמעט כל רוכב רכש מהן לפחות פעם בחייו, ספג הפסדי ענק ולפי השמועות הן בדרך לסגירה או למכירה. כל הפרטים והסיבות בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: CRC

חנויות האינטרנט Chain Reaction Cycles (הידועה יותר כ-CRC) ו-Wiggle נמצאות בפתחו של ארגון מחדש או סגירה. כותרת קטנה למדי שנבלעת בשלל האירועים הכלכליים שמתרחשים מידי יום בעולם (ובארץ בפרט), אבל עבור קהילת הרוכבים מדובר בכותרת גדולה מאד. שתי החנויות הווירטואליות, שהיו למעשה חלוצות המסחר המקוון בחלקי אופניים, על סף היעלמות. מדובר באירוע בעל השלכות מרחיקות לכת על הענף.

לכתבות נוספות בנושא:
"רצינו לתת לילדי העוטף קצת מנוחה לנפש, כמו שרק אופניים יודעים לעשות"
יותר קצר, פחות גבוה, וננצח בנג"ש: מסלול הג'ירו ד'איטליה 2024 נחשף
3,000 ק"מ למען ישראל: המחווה המדהימה של רוכב האופניים הצ'כי

בהודעה של חברת Signa Sport נאמר כי שתי החנויות הווירטאליות יעברו שינוי מבני/ייסגרו, בהתאם לכדאיות הכלכלית. ההודעה הגיעה בהמשך לעדכון שער המסחר במניית Signa בבורסת ניו יורק, שירד ל-9 סנט למניה אחרי שבאמצע שנת 2021 הגיעה ליותר מ-9 דולר למניה.

כדי להבין את התהליך שהתרחש, יש לחזור לחודשים אפריל-מאי 2020, מיד בסיום סבב הסגרים הראשון של מגפת הקורונה התרחש אירוע בסדר גודל בלתי נתפס. המפץ הגדול של עולם הספורט. כל תחום ספורט שהוגדר כ-Outdoors הפך למכרה זהב, הציבור הרחב בכל העולם רכש נעלי ריצה, בגדי ספורט, ציוד קמפינג וציוד רכיבה בשלל רמות, כמעט ללא הכרה.

הקורונה עזרה לתחום | צילום: pixabay

באותה תקופה החנויות הפיזיות סבלו מאד עקב הסגרים ולכן החנויות הווירטואליות הפכו לדרך הטבעית ביותר לרכוש ציוד רב, החנויות הווירטואליות עמדו בעצמן בפני ביקוש חסר תקדים, עליה של בין 300 ל-400 אחוזים בדרישה, לצד חוסר יכול להדביק את הפער מצד היצרנים עצמם. לא מדובר רק באופניים, אלא בכל מה שקשור בספורט הרכיבה בכלל – ביגוד, חלפים, כלים ואפילו גאדג'טים חסרי חשיבות.

תוצאה ראשונית של התהליך הייתה רכישה לא הגיונית מצד הקהל. מי שלא השיג מעביר הילוכים בסיסי רכש את הרמה הגבוהה יותר. בשלב מסוים, כך מספרים גורמים, לא ניתן היה להשיג שרשרות ברמת Doere ולקוחות רכשו שרשרות Shmano XT ללא צורך. תהליך דומה התרחש גם באופני הכביש, מערכות 105 נגמרו וכמותן גם מערכות Ultegra או המקבילה מבית Sram.

החנויות בעצמן החלו להזמין מלאי עתידי לא הגיוני ובמקרים רבים גם ללא אפשרויות ביטול, במקרים רבים גם מועדי האספקה היו לא ברורים מה שיצר מצב שמוצר הגיע באיחור של אפילו שנה לעומת המועד המקורי. התוצאה הישירה הייתה חוסר יציבות מלאי, וכידוע לקוח שלא ישיג את מבוקשו במקום אחד ירכוש במקום אחר.

צילום: Shutterstock

כזכור, מגפת ה-Covid19 הסתיימה לה למעשה, ואט אט חזרו ביקושים לציוד ספורט לכמויות הרגילות, לעיתים אף פחות מהן. לצד זה, נרשמה יותר פעילות בתחום היד שנייה בעולם, וזאת עקב העובדה הפשוטה שרבים מאלו שגילו את הרכיבה בתקופת המגיפה, הבינו שהם לא ממש ספורטאים.

החנויות הריטואליות בחלק מהמקרים נותרו עם מלאים שהגיעו מאוחר, ולא פחות מכך עם תזרים מזומנים שלילי. מבצעים אמנם שיפרו את התזרים, אך הורידו מאד את הרווחיות. לדברי מנכ"ל Signa Sport, שמחזיקה גם בעוד חברות יצרניות בעולם האופניים, אחוז הרווחיות בתחום ירד בצורה קיצונית, ולכן החברה בוחנת את המשך הדרך של שתי החנויות הווירטואליות, האם לסגור את שתיהן או למכור אותן לגורם חוץ.

באופן אישי, אני חושב שלא מדובר במהפכה של ממש ולא ברעידת אדמה, אלא בתהליך מסחרי טבעי, במיוחד אחרי אירוע בסדר גודל עצום כמו מגפת ה-Covid19. אני חושב שכמויות החנויות הווירטואליות בתחום גדלה בצורה לא הגיונית, ולכן אני לא רואה את הסגירה כגורם שישפיע על המחירים בענף בצורה מהותית, אולי מכירה של סטוקים כאלו ואחרים אבל לא מעבר.

היעלמות השם CRC כשלעצמה היא אכן אירוע גדול. מדובר בחנות שפתחה את המסחר המקוון בחלקי אופניים חדשים, ואני חושב שאין רוכב רציני בישראל שלא רכש בה, ולו חבילת ג'לים, או חלק כזה או אחר.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג