"רצינו לתת לילדי העוטף קצת מנוחה לנפש, כמו שרק אופניים יודעים לעשות"

אחרי שעברו תופת, ילדי העוטף זוכים בימים אלו ל"כמה רגעים של אושר ושקט", בפעילות מיוחדת של איגוד האופניים. גם רוכבי נבחרת ישראל ו-IPT הגיעו לסייע: "לראות את הגאווה שלהם כשהם מצליחים, זה מרגש"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אלון יוגב בפעילות עם ילדי העוטף | צילום: עופר עברי, ישראל פרמייר טק

איגוד האופניים בישראל נרתם אף הוא לסייע לתושבי עוטף עזה והצפון שפונו מבתיהם. האיגוד הקיים מיזם בשם "רוכבים קדימה", שנועד לספק פעילות רכיבה לילדים ובני נוער ביישובים אליהם הם פונו, תקופה שהם נמצאים ללא מסגרות חינוכיות או מסגרות פורמליות אחרות.

בימים האחרונים הפעילות התקיימה בכפר עציון, גזית, משמר העמק ודליה. בסוף השבוע מתוכננת פעילות נוספת בים המלח ובמצדה, וביום שלישי הבא יתקיים בקיבוץ מזרע אירוע לזכרו של רוכב האופניים שלומי דוידוביץ מקיבוץ גבים, שנרצח בהתקפת החמאס בשבת. בפעילות לוקחים חלק גם רוכבי ורוכבות נבחרת ישראל וקבוצת ישראל פרמייר טק, כמו גם מאמנים ורוכבים נוספים מכל הארץ שרק רוצים לתרום ולעזור.

רוכב נבחרת ישראל ו-IPT להב דוידזון סיפר לשוונג: "הגענו למשמר העמק, גל חסון והמדריכים שלו היו אחראים על הפעילות, הם הביאו כל מיני מתקנים, רמפות, גשרים, נדנדות, ובעצם בנו הקפה, כשבנוסף הייתה איזו הקפת שטח קטנה ליד. הילדים הגיעו, קיבלו אופניים וקסדות ואנחנו היינו שם כדי לעזור להם, לשמור עליהם במתקנים, לדבר איתם קצת, ללמד אותם את הטכניקה איך לעבור כל מכשול".

להב דוידזון בפעילות עם ילדי העוטף | צילום: עופר עברי, ישראל פרמייר טק

חברו לנבחרת אלון יוגב הוסיף : "זו הייתה חוויה אינטנסיבית. זה ילדים שחוו המון, והמטרה הייתה לתת להם קצת מנוחה לראש ולנפש, כמו שרק אופניים יודעים לעשות. רצינו שהבעיה הבאה שלהם תהיה איך אני עובר את המכשול הזה, את הרמפה, או את המסלול הצר, ולא לחשוב על כל הבעיות שיש במדינה. זה היה מדהים לראות, הילדים היו במצב רוח טוב, רכבו וצחקו. שמנו לב שמידי פעם הלכו קצת לצד ופתאום החיוך יורד, אבל מיד מישהו בא ומחבק ותומך ועוטף, כולם עשו עבודה מדהימה עם זה".

חלק מהילדים הללו, תושבי קיבוץ נחל עוז, עברו תופת שהנפש לא יכולה להכיל. חלקם איבדו בני משפחה, רובם נותרו ללא רכוש, כשסיפרו לרוכבי הנבחרת כי האופניים שלהם והקסדה, למשל, נשרפו כליל באותה שבת ארורה. אך לפחות לשעתיים, שמו את כל זה בצד: "כשהגעתי לשם ראיתי שיש איזה מסלול שכולם מדלגים עליו כי הוא נראה נורא מאתגר", מספר יוגב: "לקחתי על עצמי לעזור להם לעבור אותו, אפילו ב"רמאות" כביכול שאני מחזיק להם את הכידון, אבל זה נתן להם את הביטחון לעבור אותו ועד סוף היום זה הפך למסלול הכי פופולרי. לראות את הגאווה שלהם כשהם מצליחים, זה נורא ריגש. וגם כשהם נופלים, הם מיד קמים וממשיכים אפילו עם עוד יותר מוטיבציה לנסות שוב, משהו שמאוד מתאים למצב עכשיו. זו הייתה באמת חוויה מדהימה, כולנו אמרנו שבאהבה ובכיף נעשה את זה שוב, הילדים האלה מדהימים".

אלון יוגב ויסמין קרן בפעילות למען ילדי העוטף | צילום: עופר עברי, ישראל פרמייר טק

דוידזון הוסיף: "האמת שלא ידעתי איך זה יהיה. הכינו אותנו שלילדים יהיה אולי קשה, ולא בטוח שהם ישתפו פעולה, אבל הם היו מדהימים ומתוקים ואיך שהם ראו את האופניים והמתקנים, הם ישר רצו לעלות. הם הסתובבו על האופניים שעתיים בערך במסלולים, והם נהנו בטירוף ושמחו. אני חושב שגם זה שהם בעצמם הצליחו להתגבר על מסלולים שהם לא הצליחו בהתחלה, זה היה משמעותי בשבילם. בכלל זה שהיה להם שעתיים בהן הם לא צריכים לחשוב על כלום, לפגוש אנשים ולהתרכז נטו בפעילות, אני חושב שזה מאוד שימח אותם ונתן להם שקט. יצאתי מהפעילות בתחושה ממש טובה, שנתתי לילדים האלה משהו משמח, גם אם בסופו של דבר הם לא יזכרו איך קוראים לי, או שאני רוכב בנבחרת, ואפילו אם הם לא ירכבו יותר על אופניים. אני שמח שהייתה לי הזדמנות לעבוד עם הילדים האלה ולתת להם רגעים קטנים של אושר ושל שקט".

"יש לנו ענף מדהים", אומרת יו"ר האיגוד דפנה לנג: "בעלי המועדונים, הרוכבים, המאמנים, כולם התגייסו להיות חלק מהיוזמה הזאת ולעשות את הפעילות. הרגע הזה היה שווה הכל. זו זכות גדולה עבורנו להביא לילדים את האהבה והכיף שבאופניים ולתת להם תחושה של הצלחה, כמה שעות של נורמליות וילדות שנלקחה מהם". מנכ"ל האיגוד, ירדן גזית הוסיף: "המטרה שלנו היא להגיע לכל מקום בארץ בו נמצאים ילדי העוטף המפונים".

יסמין קרן בפעילות לילדי העוטף | צילום: עופר עברי, ישראל פרמייר טק

בנוסף, האיגוד מנסה לסייע לרוכבים וטריאתלתים שנפצעו במתקפת הטרור, מקיים פעילות הסברתית בעולם ומתעד את סיפוריהם של רוכבים שנרצחו. פעילות האיגוד נעשית בהתנדבות, ובעזרת תרומות מעמותת "לב אחד" ומחנויות אופניים שהתגייסו ומספקות את הציוד ללא עלות. כדי להרחיב את הפעילות באיגוד זקוקים לתרומות נוספות לצורך רכישת אופניים, קסדות וציוד נוסף. מי שיכול לסייע, מוזמן לפנות בהודעה פרטית לאיגוד האופניים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג