התמונה מתחרות המים הפתוחים באילת זכתה בפרס צילום יוקרתי

תמונה של הצלם גלעד קוולרצ'יק, בה מופיע דג זהרון וברקע שחייניות מתחרות בסבב העולמי שנערך בישראל, זכתה בתחרות "תמונת השנה" של אסיה. קוולרצ'יק: "היה לי מזל בצילום, כשקיבלתי את ההודעה הרגשתי גאווה"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
התמונה הזוכה | צילום: גלעד קוולרצ'יק

תמונה מתחרות שחייה במים פתוחים באילת, אותה צילם צלם הספורט הישראלי גלעד קוולרצ'יק, זכתה בפרס "תמונת השנה" בתחרות POY ASIA, אחת מתחרויות הצילום היוקרתיות בעולם כיום. התמונה, במרכזה דג זהרון מאחוריו שחייניות במהלך התחרות, צולמה במסגרת תחרות הסבב העולמי במים פתוחים, במשחה ל-10 ק"מ, שנערכה בנובמבר האחרון. שוחחנו עם גלעד לאחר הזכייה.

איך בפועל התמונה צולמה?
"ראשית יש צורך במארז אטום למים, שגם מיועד למצלמה האישית שלי שאני משתמש בה ביום יום מחוץ למים. את הצילום עצמו אני מבצע בעצירת נשימה, כלומר בצלילה חופשית. היתרון בעצירת נשימה הוא שאני יכול לראות את השחיינים באים אלי ואז אני מתחיל בצלילה. מאחר שהם לא שוחים ישר כמו בבריכה ,מאוד חשוב לראות את כיוון השחייה שלהם ולצלול לכיוונם. בנוסף, זה מאפשר לי גמישות בצלילה וכן אפשרות לשחות בסמוך אליהם למספר שניות עד שנתפסים לי התאומים ברגל (הם מאוד מהירים גם אחרי 9 ק"מ שחייה). עד פה יתרונות. החיסרון? אין אוויר זמין, בניגוד לצלילה עם מיכלי חמצן. לצערי אני עצלן ולא מתאמן בצורה סדירה בעצירת נשימה, אני מרגיש שזה ישתנה עד סוף השנה לסבב הבא".

לחצו כאן להרשמה למשחה כף כרמל – יום שישי 19.5.2023 – שוחים מהלב ותורמים למניעת מוות פתאומי

ספר לנו על השילוב של הדג בתמונה
"כאשר אני מגיע לתחרות, תמיד יש את הרצון מלבד צילום השחייה עצמה לתפוס גם את החי מתחת למים. השילוב של השניים זה האתגר האמיתי בעבודה, במיוחד בחוף הצפוני של אילת, שבו אין דגה או אלמוגים כמו בשמורה. כך, ברגע שאני רואה דגים ששוחים במסלול השחיינים, אני עושה כל שביכולתי על מנת לשלב את השניים ולתת ערך מוסף לעבודתי. בתחרות הזאת פגשתי זהרון ששחה קרוב לחול על מנת לתפוס סרטנים".

התמונה הזוכה | צילום: גלעד קוולרצ'יק

"המזל שלי (ויש לו משקל רב) היה שהזהרון שחה ליד המזח היכן שהשחיינים עוברים, כך שזה היה ברור שהם ייפגשו במידה ולזהרון לא ימאס מהנוכחות שלי והוא חלילה ימשיך בשחייה. למזלי זה באמת קרה, והזהרון שחה די קרוב לשחיינים. קצת חבל שרוח צפונית הכניסה הרבה חול מהיבשה למים והריאות הייתה למטרים ספורים, דבר שפגע באיכות הצילום של הסטילס והווידאו שאני מצלם במקביל לסטילס לשידור החי".

איך היה לקבל את ההודעה על הזכייה?
"כאשר קיבלתי את ההודעה הרגשתי הרבה גאווה. זו לא פעם ראשונה שלי בזכייה בינלאומית, אולי זו הסיבה שלא הייתה את אותה התרגשות, אך ידעתי שיש לי תמונה טובה וראוי שהיא תקבל הכרה. בניגוד לצילום אקשן "רגיל", שבו אתה תופס את הרגע בזכות ציוד קצה עם 20 פריימים בשנייה, פה הייתה עבודה מאוד קשה של צלילה חופשית, תפעול מצלמה מתחת למים ושילוב של הזהרון על רקע השחיינים בתחרות מאוד חשובה. השילוב של האלמנטים האלה הפך את התמונה הזאת לדעתי להצלחה גדולה".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג