איך חיי המין שלכם מושפעים מהפעילות הגופנית שלכם?

מסתבר שככל שגבר או אשה נמצאים ברמת תפקוד גופנית טובה יותר, כך פוטנציאלית תהיה השפעה טובה יותר על התפקוד המיני שלהם במינון, בהורמונים ובאיכות חיי המין - קבלו 10 נקודות עיקריות הבוחנות את הנושא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

חיי מין הם חלק בלתי נפרד מתפקודו של האדם ומהווים נדבך משמעותי באיכות חייו במרבית מעגלי החיים. התפקוד המיני משתנה לא מעט במהלך שנות חייו של האדם בשל שינויים במצב הבריאותי, האסתטי, תקופות (כמו גיל הנעורים, גיל המעבר, הגיל המבוגר ועוד). מסתבר שלמידת אימוץ אורח החיים השפעה לא מעטה על איכות החיים.

זה הזמן לתכנן את הדבר הגדול הבא | צילום: thinkstock

זוג רצים מתאמנים יחד

עוד כתבות בנושא 
הקשר בין סוג האימון להופעה החיצונית 
האמונות השגויות בתחום האימון ואורח החיים הבריא 
איך משפיעים ענפי הספורט השונים על הגוף שלנו? 

זאת גם בשל הסיבה שהקפדה על אורח חיים בריא כוללת, בין השאר, ביצוע פעילות גופנית על בסיס קבוע, אימוץ תפריט תזונתי מתאים ועוד (ראו בהמשך). תפקוד מיני הרי קשור למידת התפקוד של מערכות גופניות שונות והסנכרון ביניהן ולכן, ככל שהאדם נמצא ברמת תפקוד גופני טובה יותר, כך לפחות פוטנציאלית תהיה השפעה טובה יותר על התפקוד המיני בכללותו. מבחינה פיזיולוגית חשוב לזכור שבפעילות גופנית מוגבר תפקודה של מערכת העצבים, מה שמעלה את זרימת הדם לאזור מיקום איברי המין ומשפיע לחיוב על התפקוד המיני. כמו כן, ממחקרים שפורסמו בעבר עולה שאפילו ביצוע פעילות ספורטיבית שגרתית ואימוץ תפריט היפו-קלורי שיפרו את התפקוד המיני אצל כבדי משקל ברמות שונות, וזאת בנוסף לשיפור במצב פסיכולוגי, דימוי עצמי ועוד.

ביצוע פעילות גופנית ותרומתה לחיי המין:

  1. המינון הנכון של פעילות גופנית והשפעה חיובית על חיי המין: לא ממש ניתן לקבוע בבירור תדירות או משך הזמן הנחוצים על מנת שההשפעה על התפקוד המיני תהיה טובה. מנגד, נציין שפעילות ממושכת מדי (לדוגמה, אימונים בהיקף גדול של 20 שעות בשבוע ויותר או באיכות גבוהה) לעתים דווקא יכולים להביא לתוצאה ההפוכה – ירידה בחשק המיני ובצורך לקיים פעילות מינית וחשוב להביא זאת בחשבון. ספורטאים בתחומים כמו "איש ברזל" עשויים להתאמן מדי יום 3-5 שעות ובשל כך ייתכן שיסבלו מעייפות לא מעטה במהלך היום והדבר אקוטי במיוחד כשמדובר לא על ספורטאים מקצוענים (שלא עובדים ומנהלים קריירה ויכולים להקדיש את כל השנים הרלבנטיות לאימונים ותחרויות).
  2. שעת השינה מדי ערב: פעילות גופנית בהיקפים ועצימות גדולים לא תמיד ישפיעו לחיוב על חיי המין מכיוון שהספורטאי יהיה, בחלק מהמקרים, עייף ויהיה קשה גם לקיים יחסי מין במצבים כאלה וכמובן גברים (לעומת נשים), מן הסתם, יתקשו יותר. אותם ספורטאים מקצועיים שמתאמנים שעות רבות במהלך השבוע וגם מנהלים קריירה בעבודה ומגדלים משפחה עשויים גם להיכנס לישון בשעה מוקדמת יחסית כמו 21:00 בערב על מנת שאפשר יהיה לקום לפנות בוקר להתאמן.

    שינה, מנוחה, עייפות, תשישות צילום: THINKSTOCK

    אם האימונים מעייפים אותנו מדי, זו בעיה | צילום: thinkstock

  3. הורמונים אנבוליים ותרומתם: הורמון הטסטוסטרון למשל, הנו אחד מההורמונים החשובים המשפיעים על החשק המיני. אך לא רק, גם על תפקידים רבים אחרים. נוכחות רבה של הורמון זה בגוף האדם בהחלט קשורה לליבידו, ליכולת גופנית טובה יותר, ויטאליות ועוד. מעניין לדעת שאימוני התנגדות משפיעים לחיוב על הפרשת טסטוסטרון. בעיקר אימוני משקולות או אימוני התנגדות אחרים הנעשים במספר חזרות מוגבל יחסית ומשקל רב. לדוגמה, ביצוע אימון התנגדות בטווח חזרות בכל סט של 1-15 ישפיע באופן משמעותי יותר על הפרשת הורמון זה לעומת ביצוע "אימונון" התנגדות בטווח חזרות של 15-30. לכן זו עוד סיבה מדוע חשוב להתאמן על בסיס קבוע בחדר הכושר או מחוצה לו בכל מעגלי החיים.. אגב, במידה ומדובר במפתחי גוף, הרי השימוש בסטרואידים אנבוליים שכיח מאוד. אותם חומרים שנעשה בהם שימוש נרחב בתחום פיתוח גוף (אך לא רק, גם בסוגי אימוני התנגדות אחרים) מעלה באופן מאוד משמעותי את רמת הטסטוסטרון בגוף ולכך השפעה חיובית על החשק המיני (בעייתי מסיבות אחרות). מנגד בעתיד, אחת מהבעיות של צריכה קבועה של הורמונים אלה הנה עקרות, אימפוטנציה ועוד.
  4. איכות חיי המין אצל אלה הפעילים גופנית לעומת אלה שלא: מעבודות שנעשו בתחום עולה שאלה שדיווחו על ביצוע פעילות גופנית על בסיס קבוע דירגו גבוה יותר את איכות ותדירות יחסי המין שלהם. בל נשכח שאי ביצוע פעילות גופנית כלל או במידה מועטה ולא איכותית קשור בבעיות מסוגים שונים כמו: עלייה במשקל ואחוז השומן, עלייה של הורמון הקורטיזול (הורמון קטבולי) בשל התנהלות לא טובה דיה של אורח החיים, תזונה לקויה, שינה לא מספקת ועוד. בנוסף, בפן הפסיכולוגי אלה שמבצעים פעילות גופנית על בסיס קבוע נהנים מדימוי עצמי גבוה יותר, יכולות גופניות טובות משמעותית לעומת אלה שלא פעילים ולכך השפעה גם על אופן ביצוע יחסי המין באופן כללי.
  5. הפרשת אנדורפינים, מתח נפשי, רגיעה והשפעתם על חיי המין: אחת מהבעיות המשמעותיות ביותר של הדור הנוכחי הנה "לחץ" (Stress). מספר שעות העבודה כיום הנו גדול במיוחד. בנוסף, השקעה בתחומים כמו קריירה, משפחה ועוד, בחלק ניכר מהמקרים. מצב זה מעלה את רמת הלחץ הנפשי שהאדם נמצא בו. פעילות גופנית נמצאת כמועילה מאוד ומסייעת להפחתת המתח הנפשי. לכך השפעה, כמובן, על חיי המין. הרי במצבים של לחץ נפשי, מתח, חרדה ואף דיכאון ייתכן בהחלט שחיי המין לא יהיו באחד מהמקומות הראשונים בסדרי העדיפויות. בנוסף, נקודה חשובה לא פחות הנה השימוש הלא מועט בתרופות מסוגים שונים שלחלקם השפעה על התפקוד המיני וחשוב להביא זאת בחשבון במיוחד כשיש בן זוג קבוע.
זוג רץ

האנדרופינים עושים את העבודה | צילום: thinkstock

6. השפעה אפשרית של פעילות גופנית על הזקפה ובד בבד הפחתת האפשרות לאימפוטנציה: מסתבר שפעילות גופנית המבוצעת על בסיס קבוע קשורה גם להוספת שנים לחיי המין. ברם, פעילות גופנית נמצאה כמועילה להפחתת הסבירות לאימפוטנציה.יש לזכור שמערכת הלב וכלי הדם קשורים לקיומו ותפקודו התקין של מנגנון הזקפה. בשל כך, חלק מהבעיות הקרדיווסקולריות באות לידי ביטוי באימפוטנציה.

7. רמת הדופק בעת קיום יחסי מין: לרוב נמוכה ושווה בממוצע לרמת הדופק בהליכה איטית, כך, שלרמת כושר גופני אירובי גבוה פחות השפעה אך מסתבר, שישנו קשר בין תדירות ביצוע פעילות גופנית ורמת כושר גופני גבוה לבין ביצוע רב יותר של יחסי מין.

8. חיזוק מערכות שלד-שריר ורצפת אגן והשפעתם על איכות חיי המין: חיזוק מערכות שלד שריר כמובן תסייע לאיכות חיי המין. למשל, כשמדובר בגבר, הרי, בחלק ניכר מהמקרים במהלך ביצוע יחסי מין, יש צורך במנח גוף של סמיכה קדמית ואז יש צורך בכיווץ איזומטרי של שרירים לא מעטים כמו: שרירי החזה, שרירי הבטן, פושטי המרפק, כופפי הירך ועוד. בנוסף, כשמדובר בנשים הסובלות מחולשת רצפת האגן הרי תרגול של יוגה או פילאטיס יסייע.

9. השמנה, הרכב הגוף והשפעתם: השמנה והרכב גוף לא תקין (אחוז שומן גבוה ומסת שריר וטונוס ירודים) קשורים גם הם לפגיעה באיכות של חיי מין. דוגמה קיצונית בנושא יכולה לשמש זוג בני 40 הסובלים מעודף משקל מהותי שמתבטא בהשמנה בטנית ("השמנת תפוח"). מסתבר שזוג זה לא מסוגל לקיים יחסי מין מלאים בשל ההשמנה הבטנית המופרזת! דבר שמשפיע מאוד על איכות החיים של  בני הזוג. במקרה זה, אגב, יש צורך בייעוץ של איש מקצוע בנושא (כגון סקסולוג). פעילות גופנית מתאימה עם תפריט היפו קלורי כמובן יסייעו מאוד במקרה זה ויפה שעה אחת קודם.

10. ההשפעה הפסיכולוגית לרבות דימוי עצמי, ביטחון עצמי ועוד: פעילות גופנית המבוצעת על בסיס קבוע כמובן מסייעת. בעת שמדובר באנשים המאופיינים בגוף שרירי, עם טונוס שרירי גבוה, יציבה תקינה ועוד, ישנו קשר להערכה עצמית גבוהה יותר, דימוי עצמי גבוה יותר ועוד. נציין ונאמר שעל מנת לשפר איכות חיים בכלל ולהשפיע על חיי המין באופן חיובי, חשוב לבצע גם פעילות אנאירובית ולא רק פעילות אירובית. לכך השלכות , מן הסתם, על האסתטיקה הגופנית שתשתפר באופן מהותי במידה ותכנית התזונה והאימונים מותאמות.

לסיכום, ביצוע פעילות גופנית על בסיס קבוע חשוב בכלל ובד בבד כשמדובר בשיפור חיי המין. חשוב להתאמן בהתאם למצב הגופני, גיל, מטרות אימון, מספר השעות המוקצה לפעילות גופנית במהלך השבוע ועוד, וזאת על מנת להשיג תוצאות אופטימליות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג