כיצד תשמרו על נעלי הריצה שלכם לאורך זמן?

רצים ורצות בכל העולם קונים במיטב כספם נעלי ריצה ולעתים באמצעות כמה כללי אצבע חשובים ניתן להאריך את חיי הנעל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בואו ונודה על האמת כי נעלי ריצה אינם מוצר זול, נכון שההשקעה בזוג נעליים איכותיות שווה את המחיר, אבל עדיין, לא היינו רוצים למצוא עצמנו מחליפים זוג כול חודש או חודשיים. במלים אחרות, אם תדאגו לנעלי הריצה שלכם, הם יוכלו להישמר כמה מאות של קילומטרים. נכון שהמון תלוי בשחיקה ובצרכים המשתנים של כל רץ, אך עדיין, אם תתחזקו את הנעליים בצורה טובה, הן יחזירו לכם אהבה. אספנו עבורכם כמה כללים חשובים שעשויים לגרום לנעליים שלכם להחזיק מעמד לאורך קילומטרים:

ריצת מרתון, נעליים, ריצה, רצים צילום: Josiah Mackenzi

צילום: Josiah Mackenzi

1. אחרי ריצה אני אוהב לבעוט את הנעליים שלי מעלי כי הרגליים שלי כואבות.
אוקיי, אולי כואבות לכם הרגליים אחרי ריצה מאומצת, אבל זו לא סיבה טובה להעיף את הנעליים בבעיטה, גם להן זה כואב. השלכת נעליים או הסרה שלהן בכוח מהרגל ללא חליצת השרוכים עלולה לפגוע בהן ולגרום לעיוות של הנעליים ולכן עדיף לחלוץ אותן מכף הרגל אחרי שפתחתם את השרוכים ולהיפטר מהמנהג המגונה הזה.

2. הנעליים שלי מסריחות אחרי ריצה כיצד ניתן למנוע את הריח הזה?
קודם כל חשוב לאוורר את הנעליים, לחלוץ מהן את הרפידות ולתת להן להתייבש באוויר הפתוח (אם הדבר אפשרי). אם הנעליים נשארות לחות או רטובות מהזיע שלכם, זהו כר מצוין להתפתחותם של חיידקים ובכדי למנוע מצב זה, חשוב לייבש את הנעליים בצורה טובה. ישנם כאלו שימליצו לכם לפזר מעט סודה לשתייה מתחת למדרס, אולי זה יעזור. טריאתלטים רבים נוהגים לרוץ ללא גרביים, גם באימונים ולכן, הזיעה שלכם נספגת ישירות בתוך מדרס הנעליים ולא בגרביים. הזיעה כמו שכבר ציינו היא מקור מצוין להתפתחותם של חיידקים.

3. אין לי איך לייבש את הנעליים שלי, אפשר לייבש במכונת ייבוש?
התשובה היא לא. תנאים של ייבוש מהיר במכונה אינם עושים טוב לנעליים והחום במכונה עלול לסכן את הדבק שנמצא בתוך הסוליה, להחלישו ובכך לקצר את חיי הנעליים. אם אין באפשרותכם לייבש את הנעליים בחוץ או באוויר הפתוח, ייבשו אותם מול מאוורר או לפחות אל תשאיר את הנעליים בתוך התיק או השקית אחרי הריצה.

4. האם אפשר לכבס את הנעליים במכונת הכביסה?
ושוב התשובה היא לא. סבון הכביסה עלול גם הוא להזיק לדבק הנעליים ולהחלישו ולקצר את חייה נעליים.

5. מה היא הדרך הטובה ביותר לנקות את הנעליים המטונפות שלי?
עדיף לנקות את הנעלים עם מים זורמים וסבון עדין ובכדי להסיר את הלכלוך השתמשו במברשת עם סיבים עדינים או במברשת שיניים ישנה. מומלץ לפני השטיפה להסיר את הרפידות ולנקות אותן היטב. לאחר הניקוי חשוב לתלות את הנעליים לייבוש באויר הפתוח, לדוגמה על חבל הכביסה.

6. אני מאוד אוהב את נעלי הריצה שלי ומרגיש בהן נוח. האם אני יכול לקחת אותן גם לשחק כדורסל או טניס או אפילו סתם ליציאות וליום יום?
בעיקרון כן, אבל זה יקצר את חיי הנעליים שלך בצורה משמעותית. אם קנית נעלי ריצה ייעודיות לריצה, השתמש בהן למטרה זו ולמטרות אחרות כמו ענפי ספורט שונים קנה נעליים אחרות. נעלי ריצה מיועדות לריצה קדימה ואינן מותאמות לעומסים הצידיים שמופעלים על נעלי כדורסל או טניס (שמותאמות לכך) ולכן השחיקה והבלאי יכול להיות מואץ. חבל.

7. היכן הכי מומלץ לאחסן את נעלי הריצה?
המקום הטוב ביותר לאחסן נעלי ריצה הוא על מדף, מקום בו זרימת האוויר טובה ואין סכנה של בעל חיים שיחגוג לכם על הנעליים. רצוי לא לאחסן נעליים במקום סגור ללא אויר או מקום שעלולה להיות בו לחות.

8. כמה קילומטרים לצפות שנעלי הריצה שלי יעשו?
שאלת השאלות. הרבה מכך תלוי בטיפול וביחס שתעניקו לנעליים שלכם. כמובן שהמספרים משתנים מאדם לאדם, תלוי בגורמים רבים כמו תדירות שימוש, משקל גוף, אזור הריצה. חשוב מדי פעם להציץ בסוליות הנעליים ולוודא שהן אינן שחוקות או חלילה קרועות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג